Ex lampsii sisälle kuin kotiinsa
Mitä mieltä olette tästä. Miehelläni on lapsi entisen puolison kanssa. Heidän erosta on aikaa 6 vuotta ja molemmilla on uudet puolisot. Minun ja mieheni koti on ollut aikaisemmin ex:n koti. Kun ex tulee hakemaan lastaan meiltä niin hän lampsii sisälle kuin kotiinsa. Hän ei soita ovikelloa vaan tulee sisälle! Usein hänellä on nykyinen mieskin mukana ja molemmat tulevat vain sisälle. Meillä saat olla vieraita käymässä ja astuvat vain sisälle ja huikkaavat, että tulivat hakemaan lasta. Minusta tämä on outo tapa. Miksi he eivät soita ovikelloa ja odota, että joku tulisi avaamaan oven.
Kommentit (26)
Niin? Mun exällä on avaimet asuntooni edelleen, helpompaahan se on kuin että tulee vain sisään kun kuitenkin tiedossa on milloin hän on lasta tulossa hakemaan. Tuskin ne teillekään yllätyksenä tunkee?
Mun ex lampsii myös sisälle, jos tulee meille (entinen kotinsa). Exän nyxä koputtaa. Mua ei haittaa, ei exä ikinä ilmoittamatta tule, tiedän aina, että milloin suurin piirtein on täällä. Ei yllätä. Ja jos olisi vieraita, niin ei haittais sekään. Mutta joo, exä on mun lasten perhettä ja sitä myötä myös mun laajennettua perhettä. Tää on lasten koti myös, enkä vaadi muidenkaan lasten "vieraiden" osalta ilmoittautumismenettelyä, nekin tulee sisälle jos ovi ei ole lukossa.
Mutta joo, meillä ei ole kenelläkään kaunoja ja ollaan viikottain tekemisissä. Enkä jaksa nipottaa tai tehdä elämästä sen vaikeampaa kuin mitä se on.
Maalla tuollainen on tyypillistä, asutteko siis maaseudulla? Täällä kaikki on tottunut, että päivällä kun ovet on auki niin ei sinne jäädä koputtelemaan. Tietysti jos tullaan kauempaa kuin naapurista, yleensä soitetaan milloin suunnilleen ollaan tulossa. Jos siis vain tulevat ovesta sisään hakemaan lasta eivätkä mene mitään penkomaan tms, mikä siinä nyt on ongelma?
Mun exällä on avain ja olen nimenomaan pyytänyt että käyttää sitä. Turha mua on ovelle juoksuttaa, kun kuitenkin aina tiedän koska suunnilleen on tulossa. Mitään yllätysvisiittejä se ei tee.
Meillä on eksän kanssa toistemme avaimet, helpottaa arkea lasten kanssa. Asun lasten kanssa entisessä kodissa eikä mua tai mun nykyistä haittaa että eksä ja sen nyksä ovat meillä kuin kotonaan.
Ei ole riitoja, ei kaunoja, ei mustia sukkia.
Yhtä isoa perhettä lasten parhaaksi.
Eksällä on avain ja poimii lasten kamoja. Ei tule koskaan soittamatta ovikelloa. Toimin itse samoin, jos joskus olen saanut esim. kaverin tai sukulaisen avaimen. Ellen ole 100% varma, että toinen poissa niin soitan ovikelloa.
Vierailija kirjoitti:
Mun exällä on avain ja olen nimenomaan pyytänyt että käyttää sitä. Turha mua on ovelle juoksuttaa, kun kuitenkin aina tiedän koska suunnilleen on tulossa. Mitään yllätysvisiittejä se ei tee.
Siinä saattas vaikka kalorit mennä hukkaan. Röyh!
Yäk, Mun miehen ex teki myös noin. Onneksi lopetti, kun pyydettiin. Nykyään osaa soittaa ovikelloa. Ei meille lampsi muutenkaan vieraat noin vaan sisälle. Ja minulle miehen ex, ja omanikin, ovat nimenomaan vieraita. He ovat osa lastensa perhettä, mutta eivät osa omaani eikä miehen ex ole mitenkään osa minun lasteni perhettä. Meidän perhe on vain ja ainoastaan tässä talossa asuvat ihmiset. Olemme kaikkien lasten, myös miehen, lähikoti.
Olen eronnut 6 vuotta sitten. Minulla on kaksi lasta ja olemme exän kanssa ihan hyvissä väleissä. Saamme sovittua helposti asiat. Silti kertaakaan ei ole ollut tarvetta mennä exän luo sisälle. Ex on käynyt meillä sisällä kahdesti. Joten voin kokemuksesta sanoa, ettei lasten haku tai tuominen tai edes hyvät välit millään tavalla edellytä sitä, että oltaisiin yhtä suurta perhettä ja lampsittaisiin toistensa koteihin.
Meillä miehen veli tekee tuota jos sattuu ettei ole ovi lukoassa. Ja ottaa kahvia oma-aloitteisesti (meillä siis kahvikone, jonka laittaa päälle kysymättä ja ottaa kahvia). Oli lisäksi meiltä kysymättä pyytänyt miehen kaverilta meidän vara-avainta jotta voisi kulkea meillä milloin haluaa. :D Onneksi ei kaveri antanut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen veli tekee tuota jos sattuu ettei ole ovi lukoassa. Ja ottaa kahvia oma-aloitteisesti (meillä siis kahvikone, jonka laittaa päälle kysymättä ja ottaa kahvia). Oli lisäksi meiltä kysymättä pyytänyt miehen kaverilta meidän vara-avainta jotta voisi kulkea meillä milloin haluaa. :D Onneksi ei kaveri antanut.
Jestas :D. Pikkuisen rajat hukassa! Onneksi kaveri ei antanut avainta.
Mun kaverille kävi niin, että miehensä ex oli käynyt lapsen avaimella isäntäväen poissa ollessa penkomassa paikat. Oli kuulemma etsinyt jotain lapsen tavaraa... aikuisten makkarin kaapeista ja laatikoita.
Meille ex ei tule enää ollenkaan, kun ei osaa olla huutamatta ja riitelemättä.
Anteeksi etten pysty samaistumaan, meillä kun ei ole ovikelloa, eikä koputus kuulu sisälle, niin KAIKKI joutuvat lampsimaan suoraan sisään. Yleensä koputtavat sitten välioveen, tai huutelevat ollaanko kotona.
Laittaka ovi lukkoon, niin ehkä oppivat soittamaan ovikelloa? Siis eihän sitä muuten tarvi pitää lukossa, mutta silloin kun tiedätte että on tulossa hakemaan lapsia.
Siis oikeastiko on todellisuutta tänä päivänä jossain päin Suomea, että ovia ei pidetä lukossa? Se tässä yllätti eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverille kävi niin, että miehensä ex oli käynyt lapsen avaimella isäntäväen poissa ollessa penkomassa paikat. Oli kuulemma etsinyt jotain lapsen tavaraa... aikuisten makkarin kaapeista ja laatikoita.
Meillä kävi niin, että miehen lasten meille tullessa heillä ei ollutkaan kouluun tarvittavia liikuntavaatteita mukanaan. Mieheni yritti muutaman kerran soittaa exälle, ja laittoi viestin, mutta kun niihin ei reagoitu mitenkään, hän lähti käyttämään lapsia siellä, että hakisivat tarvittavat kamat. Lapset soitti ovikelloa mutta kukaan ei avannut, joten he hakivat vara-avaimen piilosta, ja menivät hakemaan liikuntavaatteitaan. Miehen exä tormuutti lapset pihalle ja huusi palosireeninä ettei tänne ole mitään asiaa lapsia tuda kun ne ovat nyt sulla. Kaikenlaista sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi niin, että miehen lasten meille tullessa heillä ei ollutkaan kouluun tarvittavia liikuntavaatteita mukanaan. Mieheni yritti muutaman kerran soittaa exälle, ja laittoi viestin, mutta kun niihin ei reagoitu mitenkään, hän lähti käyttämään lapsia siellä, että hakisivat tarvittavat kamat. Lapset soitti ovikelloa mutta kukaan ei avannut, joten he hakivat vara-avaimen piilosta, ja menivät hakemaan liikuntavaatteitaan. Miehen exä tormuutti lapset pihalle ja huusi palosireeninä ettei tänne ole mitään asiaa lapsia tuda kun ne ovat nyt sulla. Kaikenlaista sitä.
Meillä miehen ex lampsi sisälle entiseen kotiinsa kuin se olisi edelleen kotinsa. Myös silloin, kun tiesi minun olevan miehen luona ja myös esimerkiksi kesken aamutoimien. Mutta annas olla, kun uimapuku oli unohtunut äidille. Hakemaan ei saanut tulla vaan ex jätti sen postilaatikkoon, josta sen haimme. Kas, kun ei hänen seikkailujaan sovi lapsivapaalla häiritä.
Lasten kannalta paras on että vanhemmat eivät ole sodassa keskenään vaan pystyvät keskustelemaan.
Niin, ja kun olet keskustellut asiasta miehesi ja lapsen äidin kanssa niin vastaus on ollut...?