Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia seuran vaihdosta juniorijalkapallossa?

Vierailija
02.11.2020 |

Olisko kellään kokemusta lapsen futisseuran vaihdosta? Mitä kannattaisi miettiä? Uudella seuralla ei ole kuplahallia vaan lämmitetty tekonurmi. Miten iso ongelma toi on?
Syyt miksi ollaan tyytymättömiä liittyy valmennukseen ja joukkueen toimihenkilöihin. Kaikki pyörii kilpaporukan ympärillä. Lapseni pelaa haasteen puolella. Tarkoitus ei ole häntä kilparyhmään tunkea, mutta haluaisimme hyvää valmennusta hänelle ja tunteen siitä, että hän kuuluu joukkueeseen. Nykytilanne on se, että hänellä on eri isävalmentajia, joista kukaan ei ole hyvä. Valmentaisin itse, jos osaisin. Tälle haettaisiin seuran vaihdolla parannusta.

Jos joku osaisi pääkaupunkiseudulta sanoa jonkun seuran, jossa valmennus olisi tosi hyvää myös ei-kilparyhmäläisille, niin kuulen niistä mielelläni.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

höntsät ei saa hyviä valmentajia

Vierailija
2/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako vaihdosta varsinaisesti olla mitään hyötyä, jollei tavoite ole kilparyhmässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytilanne on tosi huono, eli käytännössä valmennusta ei ole. Eläkkeellä oleva äitini voisi melkeinpä valmentaa, eli pelitilanteessa valmentaja hoitaa vain vaihdot ja seisoo muuten tuppisuuna. Eli kaikki ohjaus ym. puuttuu, ihan randomhommaa. Luulen, että tänä talvena lopettamisia voi tulla paljon, touhu on niin surkeaa. Asia on seuralla tiedossa, mutta mitään ei tapahdu.

Kilparyhmään pääsy ei ole tavoite, parempi valmennus olisi. Tai yleensä valmennus.

Vierailija
4/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako vaihdosta varsinaisesti olla mitään hyötyä, jollei tavoite ole kilparyhmässä.

Kun kyse ei ole kilpaurheilusta valmennuskin on löysempää juurikin isä poika pidetään kivaa meininkiä, eikä aseta niitä tavotteita.

Vierailija
5/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kyse ei ole kilpaurheilusta valmennuskin on löysempää juurikin isä poika pidetään kivaa meininkiä, eikä aseta niitä tavotteita.

Tuskin uudessa seurassa höntsäporukan valmennus on sen parempaa, oli pointtini.

Vierailija
6/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykytilanne on tosi huono, eli käytännössä valmennusta ei ole. Eläkkeellä oleva äitini voisi melkeinpä valmentaa, eli pelitilanteessa valmentaja hoitaa vain vaihdot ja seisoo muuten tuppisuuna. Eli kaikki ohjaus ym. puuttuu, ihan randomhommaa. Luulen, että tänä talvena lopettamisia voi tulla paljon, touhu on niin surkeaa. Asia on seuralla tiedossa, mutta mitään ei tapahdu.

Kilparyhmään pääsy ei ole tavoite, parempi valmennus olisi. Tai yleensä valmennus.

Ainakin omilla lapsilla uinnissa loppui valmennus siihen, kun eivät halunneet kilpailla, valmentajiksi alkoi tulla pari kolme vuotta vanhempia uimareita. Tavallaan oli keljua, että oli olemassa ryhmä, joka ei ollut niin tavoitteellinen, mutta se oli sitten aika tuuliajolla. Siksi sanoin tuossa alussa, etteivät höntsät saa hyviä valmentajia. En minä niitä nuoria moiti, olivat lähinnä uimavahteina siellä. No, saivatpa lapset hyvän uimataidon kuitenkin, se on hyvä asia se. 

Vierailija
7/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapallossa jako menee niin, että on kilpa, haaste ja harraste. Eli harrastefutis on usein semmoista ei-tavoitteellista harrastelua, jossa siinäkin on kyllä turnauksia. Haasteen pitäisi olla näiden välissä, semmoista, josta voi nousta kilpaan jossain vaiheessa. Mutta tässä siis haaste on täysin unohdettu, sieltä ei kukaan tällä menolla edes kehity. Oma poikani haluaa kehittyä ja oppia, mutta jalkapallo ei ole niin tärkeä juttu, että toivoisi siitä ammattia. Harrastaa myös muita lajeja.

Toisaalta nämä on vielä pieniä poikia, ja monen kilpapojan takana on aggressiivinen isä. Mun maalaisjärki sanoisi, että murrosikääna asti pitäisi keskittyä seuroissa siihen, että kaikki on mukana. Vasta sitten tiedetään, mitä pojat itse haluaa. Joku onkin innostunut lajista enemmän, joku on jo väsähtänyt ja todennut, että iskän takia on pelattu viime vuodet jne.

Vierailija
8/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkapallossa jako menee niin, että on kilpa, haaste ja harraste. Eli harrastefutis on usein semmoista ei-tavoitteellista harrastelua, jossa siinäkin on kyllä turnauksia. Haasteen pitäisi olla näiden välissä, semmoista, josta voi nousta kilpaan jossain vaiheessa. Mutta tässä siis haaste on täysin unohdettu, sieltä ei kukaan tällä menolla edes kehity. Oma poikani haluaa kehittyä ja oppia, mutta jalkapallo ei ole niin tärkeä juttu, että toivoisi siitä ammattia. Harrastaa myös muita lajeja.

Toisaalta nämä on vielä pieniä poikia, ja monen kilpapojan takana on aggressiivinen isä. Mun maalaisjärki sanoisi, että murrosikääna asti pitäisi keskittyä seuroissa siihen, että kaikki on mukana. Vasta sitten tiedetään, mitä pojat itse haluaa. Joku onkin innostunut lajista enemmän, joku on jo väsähtänyt ja todennut, että iskän takia on pelattu viime vuodet jne.

Ikävä kyllä seuroja ei taida lopulta kiinnostaa kuin ne, jotka selvästi ovat kilpa-ainesta. Monessa lajissa. Vaikka kuinka puhuttaisiin nätisti, että kaikki pelaa. 

Vierailija
9/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jako menee sen mukaan, minkä kokoinen joukkue on. Meillä on kilpa- ja harrastejoukkueet, koska välimallin tason pelaajia ei vaan ole.

Vierailija
10/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on nyt 9-vuotiaita.

ap

Vierailija
11/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se usein menee, että ne parhaat poimitaan edustukseen ja loput jää heitteille ja sitten ne lopettaa. Voisi olettaa että pääkaupunkiseudulla löytyisi joku seura, mikä ei ole vielä lopullista karsintaa tehnyt alle 10-vuotiaista.

Vierailija
12/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, jos karsittaisiin vaikka 12-vuotiaista, mutta 8-9-vuotiaat on liian pieniä. Aloittaja kyselee nyt, olisiko seuraa, joka tekisi toisin. Minuakin kiinnostaisi.

Vierailija
13/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vaan menee sitten siihen että lapsella ei ole kivaa koska onnistumisia ei tule. Tavoitteita pitäisi olla vaikkei kilpailtaisikaan niin tosissaan. Ketuttaa katsoa meilläkin kun "valmentaja" ei ohjaa peleissä yhtään. Sitten tämä valittaa kun vanhemmat huutavat ohjeita.

Vierailija
14/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yksi vaihtoehto olisi vaihtaa kokonaan lajia. Mennä avoimin mielin katsomaan mitä on tarjolla ja mikä voisi kiinnostaa. Nyt kun kerran futiksessa on tehty tuo jako hyviin ja huonoihin noin aikaisin. Motivoiko edes harjoittelemaan pitemmän päälle?

Vierailija
15/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajinvaihtoa on mietitty, mutta kun asia on niin, että lapsi rakastaa futista kaikesta huolimatta. Haluaa siinä kehittyä ja oppia. Pelkään vain, että into hiipuu, kun valmennusta ei ole. Kun olen pelejä seurannut, olen huomannut, että muita vastaavantasoisia jengejä kyllä ihan valmennetaan. ja ohjataan peleissä Ehkä valmentaja on jonkun isä, mutta hyvä valmentaja silti. 

ap

Vierailija
16/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku tuohon lämmitettyyn tekonurmeen ottaa kantaa? Tässä kun oon tätä pähkäilly, musta tuntuu, että me voidaan vaan voittaa tässä, koska tää lähtötaso on niin surkea. Lähinnä mietin nyt vain, että onko toi ulkona treenaaminen tosi huono juttu.

ap

Vierailija
17/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet katsonut peleissä olevan parempia valmentajia, niin miksi et vaihda? Käsittääkseni ainakin Pohjois-Helsingin seuroilla on haasteryhmät, koska jokainen tietää, että lapset kehittyvät eri tahdissa. Höntsäjoukkue on taas vaan ajankulua. Mutta usein lapsilla on joukkueessa tärkeitä kavereita ja sen takia vaihtaminen on ikävää.

Tästä on jo aikaa, kun omat lapset harrasti jalkapalloa.

Vierailija
18/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona treenaaminen näyttää ikävältä. Olen katsonut sitä Ogelissa, kun vien omaa poikaani jäähallille.

Vierailija
19/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että futiksen pelaaminen Suomen olosuhteissa ulkona on ihan paskaa. Muutama hyvä viikko ja muuten kylmää tai märkää, tai sitten helvetillinen helle. Olen ihan tyytyväinen että oma junnu lopetti ja harrastaa nyt lajia jossa on aina suht samanlaiset olosuhteet. Vähän kärjistäen, mutta kyllä yksikin saatanallinen sadekesä opettaa.

Vierailija
20/26 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitetty tekonurmi toimii, jollei tule lunta metrikaupalla.