Haluaako mies itseään tyhmemmän naisen?
Tuli vaan mieleen tuosta toisesta ketjusta. Ei toki voi yleistää koskemaan kaikkia, mutta ootteko siis naiset törmänneet tuohon? Ja miehet, ajatteletteko noin?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:31"]
Ei ne yleensä ainakaan itseään yläluokkaisempaa naista halua vaan naivat itseään alemmaksi. Tasokkaat naiset saavat jäädä yksin.
[/quote]
Todella tasokkaita miehiä taitaa olla aika vähän. Täytyy muistaa että peruskoulu suosii tyttöjä, joten osa pojista ajautuu jo siinä vaiheessa peruuttamattomasti sivupoluille.
[/quote]
Millä tavalla peruskoulu suosii tyttöjä? Jo nyt opettajan ajasta 80 % kohdistuu poikiin. Paljonko prosentin pitäisi vielä nousta, että päästäisiin tästä "peruskoulu suosii tyttöjä" -mantrasta vihdoin eroon?
[/quote]
Kaiken ratkaiseva yläaste tulee poikien kehityksen kannalta pahimpaan mahdolliseen aikaan.
[/quote]Siksi kannattaakin valita se poika joka ei pudonnut kärryiltä yläkoulussa.
Tottakai, siksihän jotkut valitsevat itseään huomattavasti nuoremman naisen.
Lähdin tämän keskustelun innoittaman selaamaan aiheeseen liittyviä keskusteluja. Ne ovat aika surullista luettavaa. Itse olen nainen, ja olen aikuisiällä saanut jokaisen miehen, jonka olen halunnut. Olen keskivertoa huomattavasti älykkäämpi testien ja koulumenestyksen perusteella. Minulla on neljä lasta. Tämän ei pitäisi monien mielestä olla mahdollista, jos netin keskusteluja ja blogeja lukee. Ne ovat siis kokemukseni mukaan väärässä. Älykäs nainen saa haluamansa miehen ja älykäs nainen voi haluta monta lasta.
Tyhmä mies haluaa itseään tyhmemmän naisen, luonnollisestikin, kun on tyhmä, ja fiksu ihminen osaa tietysti fiksuna arvostaa fiksuutta toisessakin.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 12:04"]
Miehet ovat älykkäämpiä joka suhteessa. Naiset yrittävät toteuttaa itseään opiskelemalla ja näin todistaa olevansa älyllisiä olentoja, mutta suurin osa päätyy pukkaamaan vain lapsia liukuhihnavaginastaan ulos. Sen jälkeen aivot ovat niin mammautuneet ettei niillä oikein muuta tehtävää ole kuin toistaa mekaanista lapsen ja miehen palvelurutiinia.
[/quote]
Yritätkä alapeukkuennätystä? Tällä saatat jopa onnistua.
Riippuu miehestä ja hänen itsetunnostaan. Jos on kauhea itsensä korostamisen tarve, sillon puoliso ei tietenkään voi olla älykkäämpi.
Toiset kyllä, toiset ei.
Kärjistäen varmaan niin, että pyrkyreillä on tyhmempi, ja pahisrentuilla viisaampi puoliso.
Joo olen törmännyt. Yksikin mies jota tapailin alkoi luennoimaan mulle jostain prisma dokumentin aiheesta (jota olin sattumalta opiskellut, hän vaan ei tiennyt sitä) ja sitten osallistuin siihen keskusteluun tyyliin: aah , joo ihan totta, sehän johtuukin siitä-ja-siitä.
Muistan ikuisesti sen ilmeen. Naama oikein vääntyi inhoon, ja tiuskaisi halveksuen jotain takaisin. En tiedä miksi en olisi saanut keskustella aiheesta, ilmeisesti olisi pitänyt vaan istuskella isä aurinkoisen jaloissa ja kuunnella 4d / Hymy-tasoista tiedehöpinää :D
Häntä selvästi myös nolotti, jos aloin keskustella ystäviensä kanssa jostain politiikata/ yhteiskunnallisesta aiheesta tms. Ilmeisesti hänen ympyröissään naiset eivät näistä pukahda.
Jotkut sitten taas ovat olleet innoissaan kun pääsevät keskustelemaan. Nyt kuitenkin olen päättänyt ottaa kannan, näin vanhempana, että en tuo työ- tai muita asioita enää kotiin, enkä ota kantaa asiohin (paitsi kun en voi vastustaa), ellei joku sitä minulta kysy. Välillä tuntuu vähän julmalta, kun joku esim suunnittelee mahtavaa eläkevakuutussijoitusta, pitää se suu kiinni ;) Tämä siis liittyen siihen, että kohta tänne tulee joku mies lässyttämään siitä että älykkäät naiset osaavat olla hiljaa eivätkä jankuta joka asiasta ja "tiedä" kaikkea :)
Älykkyys on niin ihanan epämääräinen käsite. Vaimo kysyy minulta aina neuvoa ja mielipidettä joka asiasta. Tunnen itseni älykkääksi. Kuitenkin jokainen mittari kertoo vääjäämättä, että minä olen se tyhmempi. Olen oikein tyytyväinen.
Jos pidät itseäsi älykkäänä olet todennäköisesti tyhmempi kuin uskotkaan. Jos korostat älyäsi, olet todennäköisesti umpiääliö.
Tyhmä mies haluaa vielä itseäänkin tyhmemmän, fiksu taas on ylpeä fiksusta vaimostaan.
Älykkyyttä on vähän erilaista; jos joku kuvittelee, että suoritettuaan vaikka jonkun yliopistokoulutuksen lukeutuu nyt älykkäisiin niin erehtyy pahasti.
Itse asiassa olen tavannut todella tyhmiä ja avuttomia akateemisia ihmisiä. Itselläni on muuten insinöörin koulutus, mutta en ole ikinä havitellutkaan yliopistokoulutusta, koska olen enemmän käytännön ihminen.
miehen on pskko ottaa itseään tyhmempi nainen
En ole ottanut puunuijaani ja matalaotsaisesti murahdellen raahannut vaimoani hiuksista Mensan testeihin, mutta toivottavasti hän on älymäärältään paljon minua suurempi. Tämä kun nostaisi parven kokonaisälykkyyttä, tarjoten myös paremmat eväät jälkikasvulle. Molemmille toivon lisää älyä puhaltaa yhteen hiileen.
Vertaistaan mies hakee. En jaksaisi olla parisuhteessa, jossa minun pitäisi koko ajan tuntea itseni selvästi viisaammaksi tai tyhmemmäksi kuin vaimoni.
Ei ne yleensä ainakaan itseään yläluokkaisempaa naista halua vaan naivat itseään alemmaksi. Tasokkaat naiset saavat jäädä yksin. Toisaalta miesten ja naisten älykkyys kuulema jakautuu eri tavalla. Naiset ovat tasaisesti yhtä älykkäitä keskenään, mutta miehiä on paljon tyhmiä ja paljon älykkäitä ja keskivertoja vähemmän. Tästä seuraa että on paljon pariskuntia, joissa mies on naista tyhmempi tai mies on naista älykkäämpi ja niitä joilla tämä homma on tasapainossa on sitten siltä väliltä. Ymmärsikö kukaan tätä matemaattista selitystä?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 09:18"]
Jotkut sitten taas ovat olleet innoissaan kun pääsevät keskustelemaan. Nyt kuitenkin olen päättänyt ottaa kannan, näin vanhempana, että en tuo työ- tai muita asioita enää kotiin, enkä ota kantaa asiohin (paitsi kun en voi vastustaa), ellei joku sitä minulta kysy. Välillä tuntuu vähän julmalta, kun joku esim suunnittelee mahtavaa eläkevakuutussijoitusta, pitää se suu kiinni ;) Tämä siis liittyen siihen, että kohta tänne tulee joku mies lässyttämään siitä että älykkäät naiset osaavat olla hiljaa eivätkä jankuta joka asiasta ja "tiedä" kaikkea :)
[/quote]
Jäin miettimään tätä. Jos kerran selvästi näet asioita, että joku on tekemässä typeryyksiä, vaikka nyt sitten hassaamassa rahojaan eläkevakuutukseen, niin miksi ihmeessä vaikenet asiasta? Vaikeneminen vie oppimisen mahdollisuuden näiltä ihmisiltä. Se voi olla yksilön etu, että omaa elämää helpottaakseen varoo tuomasta mielipiteitään julki, mutta se ei palvele enää ryhmän etua. Kaikki me kuitenkin johonkin ryhmään kuulumme. Joku voi olla vaan hyväuskoinen ja voisi olla jopa todella kiitollinen siitä, että varoitetaan ajoissa. Voisit saada pitkässä juoksussa hyvää takaisin korkojen kera.
Ei ne yleensä ainakaan itseään yläluokkaisempaa naista halua vaan naivat itseään alemmaksi. Tasokkaat naiset saavat jäädä yksin.
[/quote]
Todella tasokkaita miehiä taitaa olla aika vähän. Täytyy muistaa että peruskoulu suosii tyttöjä, joten osa pojista ajautuu jo siinä vaiheessa peruuttamattomasti sivupoluille.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:40"]
[/quote]
[/quote]
Millä tavalla peruskoulu suosii tyttöjä? Jo nyt opettajan ajasta 80 % kohdistuu poikiin. Paljonko prosentin pitäisi vielä nousta, että päästäisiin tästä "peruskoulu suosii tyttöjä" -mantrasta vihdoin eroon?
Up