Akka soitti poliisit vaikka koirani vain vähän näykkäisi
Kyllä on hullua! Hän juoksee koiraani vastaan polulla ja koira tietysti kokee uhkaksi moisen tuntemattoman tulemisen sen reviirille. Koira vähän näykkäisee, toimien TÄYSIN luonteensa mukaisesti. Juoksija sai opetuksen, jotta toimisi ensi kerralla oikein. Mutta tämä onneton akka soittaa poliisit! Voi elämä! Mistä näitä pöpejä tulee?
Kommentit (42)
Kyllä koiranomistajan suusta kaikenlaisia selityksiä kuulee.
Esim älä katso, älä seiso paikallasi, älä ole jännittynyt... siitä ei koiruli tykkää.
Nainen ei todennäköisesti ymmärtänyt tilannetta, mutta omistajan pitää ymmärtää. Hihna kiinni.. Tämä sen takia, että koiran omistaja on aina vastuussa.
Toisaalta, jos ei mitään jälkiä jäänyt voit kiistää koko homman. Kannattaa tosiaan valmistautua siihen etteivät ihmiset ymmärrä ja sinun koiran omistajana/ vastuuhenkilöna pitää huoli ettei koira vahingoita ketään edes luontaisesti toimiessaan.
Ei ap tämäkään vaikuta kovin aidolta provolta, kuten ei se sinun aiempi "koira-aitaus ja rotikka"-provokaan.
Ei tuossa tilanteessa kukaan noin ympäripyöreästi päivittelisi asiaa, vaan sanoisi esim. mitä ne poliisit sitten tuumasivat ja muutenkin kertoisi yksityiskohtia tapahtuneesta.
Ei jatkoon, harjoitteleppas vielä.
Vaikka tämä nyt provoksi osoittautuisikin, olen törmännyt oikeassa elämässä juuri tällaisiin ihmisiin. Lenkkeilen paljon ja useimmiten vilkkaimpaan lenkkeilyaikaan, eli 17-19 aikaan illasta. Kerran yksi koiranulkoiluttaja alkoi huutamaan minulle, kuinka pitää hidastaa kävelyyn, kun tulen koiraa vastaan/menen ohi. Ja niitä koiranulkoiluttajia saattaa siinä tunnin lenkin aikana tulla vastaan kymmeniä. Kierrän kyllä jättäen reilun etäisyyden, mielestäni on täysin kohtuutonta vaatia, että pitäisi jokaisen piskin kohdalla hidastaa kävelyksi. Jos koira ei kykene sopeutumaan juokseviin ihmisiin, kannattaa miettiä, pitäiskö sellaisen koiran kanssa asua vaikka sellaisen metsä laidalla, jossa ei ole yleisiä lenkkipolkuja tai muita ulkoilijoita.
Minäkin soittaisin. Koira kiinni, jos liikut alueella jossa on lenkkeilijöitä.
Ap olet itse sekaisin. Koirat eivät ole ihmisten tasolla ja koiran ei ole luvallista purra, vaikka se kuinka kuuluu sen luontoon. Sinun tehtäväsi on pitää muut ihmiset turvassa koiraltasi. Mitä sinä ajattelisit jos tanskandoggini hyökkäisi kimppuusi ja minä perustelisin että "se on vahtikoira. Sen kuuluu puolustaa minua ja raadella sinut, kun kävelit liian läheltä"? Jatkaisitko iloisena matkaasi? Vai onko minun koiralle luonnollinen toiminta mielestäsi vähemmän hyväksyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksi koiraasi vastaan? Eli koirasi oli irrallaan paikassa, jossa liikkuu lenkkeilijöitä.
Jo irrallaanolo, kun koirasi ei selvästikään ole hallinnassasi, on väärin, saati sitten pureminen. Olet syyllinen ja saatat hyvinkin saada sakot. Tiedätpähän ainakin, että jos sama toistuu, se on menoa. Koiran siis, joten kannattaa kouluttaa se, ja pitää kiinni.Koiran sensorinen järjestelmä YLIKUORMITTUU, jos joku juoksee vastaan. Koira kokee tilanteen uhkana ja näykkäisee. Tule vastaan HITAASTI kävellen, älä ota silmäkontaktia koiraan ja väistä reilusti metsän puolelle. Älä ole ääliö.
AP
Tässä maailmassa ei eletä koirien vaan ihmisten mukaan. Eli pidä hurttasi lyhyessä hihnassa jalassasi kiinni kun kuljette ulkona ja katso että hurttasi ei edes katso muihin ihmisiin päin.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun menen koirani kanssa polulla ja joku tulee vastaan niin väistän koiran kanssa joko risteävälle polulle tai suoraan metsään jos parempaa väistöpaikkaa ei ole. Pari kertaa pitkospuilla olen napannut koiran syliin ja kantanut sen vastaantulevien ohi. Ja kyseessä on kiltti koira joka ei ole säikky mutta en silti halua että se edes haistelee tuntematonta ilman lupaa. Koiran omistaja on aina vastuussa koiran käytöksestä.
Olisipa ihanaa, jos kaikki toimisivat näin!❤️
No tuommoisia ne koiravihaajat ovat. Kertoo paljon ihmisestä, jos vihaa koiria. Ei ainakaan itseäni haittaisi, jos koirasi vahingossa kusisi kyseisen noidan pihalle, hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nappi ottaan aina jos puree, ei vaihtoehtoa. Se tekee sen toistekin. Mua ei ainakaan pure sama koiran kuin kerran.
Ja koiralle kans.
Onpa julmaa heittoa. Mautonta.
Lopeta, kiitos.
Ei kenenkään tarvitse väistää vastaantulevaa koiraa metsän puolelle tai muutenkaan ottaa koiraa mitenkään huomioon. Riittää että menee ihan normaalisti ohi samalla tavalla kuin ohittaisi ihmisen, sillä on koiran taluttajan tehtävä huolehtia että koira ei aiheuta ongelmia.
Ja sinä ap olet nyt epäonnistunut tehtävässäsi. Koirasi pitäisi lopettaa kun se on nyt käynyt ihmisen kimppuun, ja sinulle olisi hyvä antaa eläintenpitokieltoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja annaku arvaan.
Sinulla on tatuointi, suomileijonariipus ja rotikka...
Anna kun arvaan. Olet mielestäsi tosi hyvä ja älykäs ihminen. Mokoma ihmisten lajittelija. Henkinen kotisi Dachau.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä nyt provoksi osoittautuisikin, olen törmännyt oikeassa elämässä juuri tällaisiin ihmisiin. Lenkkeilen paljon ja useimmiten vilkkaimpaan lenkkeilyaikaan, eli 17-19 aikaan illasta. Kerran yksi koiranulkoiluttaja alkoi huutamaan minulle, kuinka pitää hidastaa kävelyyn, kun tulen koiraa vastaan/menen ohi. Ja niitä koiranulkoiluttajia saattaa siinä tunnin lenkin aikana tulla vastaan kymmeniä. Kierrän kyllä jättäen reilun etäisyyden, mielestäni on täysin kohtuutonta vaatia, että pitäisi jokaisen piskin kohdalla hidastaa kävelyksi. Jos koira ei kykene sopeutumaan juokseviin ihmisiin, kannattaa miettiä, pitäiskö sellaisen koiran kanssa asua vaikka sellaisen metsä laidalla, jossa ei ole yleisiä lenkkipolkuja tai muita ulkoilijoita.
No ei tietenkään hidasteta, sen verran sovitetaan askelia että mahdollinen potku koiraan osuu kunnolla. Jos koira selviää hengissä, tuskin toista kertaa lähestyy juoksevaa ihmistä.
Tiesithän, että koira on taajama-alueella pidettävä kytkettynä suljettua piha-aluetta, koirapuistoa ja koirien harjoitusaluetta lukuunottamatta? Jos siis lenkkipolku oli taajamassa niin syyllistyit rikokseen jo pelkästään pitämällä koiraasi irti.
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän, että koira on taajama-alueella pidettävä kytkettynä suljettua piha-aluetta, koirapuistoa ja koirien harjoitusaluetta lukuunottamatta? Jos siis lenkkipolku oli taajamassa niin syyllistyit rikokseen jo pelkästään pitämällä koiraasi irti.
Voi voi... Onko koiran rakastaminen jopa rikoskin? Voi voi... voiiiii voi.....
AP vois viedä hullun piskinsä piikille ja hankkia jatkossa lemmikkinsä leluosastolta.
Samaa suosittelen muutamalle muullekin koiraihmiselle.
Metsurin nostokoukut sitten lenkille mukaan.
Aina kun menen koirani kanssa polulla ja joku tulee vastaan niin väistän koiran kanssa joko risteävälle polulle tai suoraan metsään jos parempaa väistöpaikkaa ei ole. Pari kertaa pitkospuilla olen napannut koiran syliin ja kantanut sen vastaantulevien ohi. Ja kyseessä on kiltti koira joka ei ole säikky mutta en silti halua että se edes haistelee tuntematonta ilman lupaa. Koiran omistaja on aina vastuussa koiran käytöksestä.