Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikuinen aihe, lomat?

Vierailija
15.02.2014 |

Kuulutko niihin, jotka pitävät itsestään selvyytenä, että saat pitää lomasi silloin kun sinun lapsillesi sopii?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:57"]

Olen konsultti ja meillä on suurin vääntö siitä, että kesälomia haluttaisiin säästää talveksi ja istua toimistolla tyhjän panttina heinäkuu.

Oikeestiko kaikkialla muulla tapellaan siitä heinäkuusta?

[/quote]

Eiköhän kaikki tiedä, että heinäkuu on suomalaisille suosituin, vaikkei juuri omalla työpaikalla näin olisi?

Joillakin työpaikoilla lomaa saa pitää talvella enemmän, jos on kesällä töissä. Jos teillä on näin, niin en ihmettele, miksi väki tekee niin kuin tekee.

Oma työpaikkani pistää ovet kiinni heinäkuuksi, koska silloin ei ole juuri mitään tekemistä.

[/quote]

No tätä mä just hain, että eikö useimmissa paikoissa hiljene vähintään heinäkuuksi, että pitäisi aika helposti järjestyä vanhemmille ne lomat silloin useimmissa paikoissa.

Sairastaminen tietysti ei katso vuoden , että hoitajilla ja lääkäreillä varmaan onkin kinkkisempää. Eikö edes opiskelijoita saa tuuraajiksi? Vai eikö tuuraajia saa palkata?

Esim mm myös käydään ympärivuoden, joten sieltä saa moni opiskelija kesätyönsä. Itsekin aikoinaan näin tein.

Vierailija
22/27 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut loma silloin kun olen itse halunnut.  Mulla on kollega, jonka kanssa teen työt vuorotellen.  Hänellä ei ole lapsia ja hän haluaa aina tehdä koko heinäkuun töitä, siis sijaistaa mua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:57"]

Olen konsultti ja meillä on suurin vääntö siitä, että kesälomia haluttaisiin säästää talveksi ja istua toimistolla tyhjän panttina heinäkuu.

[/quote]

Eiköhän kaikki tiedä, että heinäkuu on suomalaisille suosituin, vaikkei juuri omalla työpaikalla näin olisi?

Joillakin työpaikoilla lomaa saa pitää talvella enemmän, jos on kesällä töissä. Jos teillä on näin, niin en ihmettele, miksi väki tekee niin kuin tekee.

Oma työpaikkani pistää ovet kiinni heinäkuuksi, koska silloin ei ole juuri mitään tekemistä.

[/quote]

No tätä mä just hain, että eikö useimmissa paikoissa hiljene vähintään heinäkuuksi, että pitäisi aika helposti järjestyä vanhemmille ne lomat silloin useimmissa paikoissa.

Sairastaminen tietysti ei katso vuoden , että hoitajilla ja lääkäreillä varmaan onkin kinkkisempää. Eikö edes opiskelijoita saa tuuraajiksi? Vai eikö tuuraajia saa palkata?

Esim mm myös käydään ympärivuoden, joten sieltä saa moni opiskelija kesätyönsä. Itsekin aikoinaan näin tein.

[/quote]

mukavasti tuossa oletetaan että nimenomaan vanhempien pitäisi saada heinäkuussa helposti lomaa kun on hiljaisempi aika. Kyllä lapsettomilla on yhtälailla oikeus pitää lomaa heinäkuussa.

Vierailija
24/27 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:07"]Kuulutko niihin, jotka pitävät itsestään selvyytenä, että saat pitää lomasi silloin kun sinun lapsillesi sopii?

[/quote]Kyllä. Kukaan muu maailmassa ei tee töitäni joten on aivan yhdentekevää milloin lomani pidän tai missä työni teen ja mihin aikaan.

Vierailija
25/27 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

mukavasti tuossa oletetaan että nimenomaan vanhempien pitäisi saada heinäkuussa helposti lomaa kun on hiljaisempi aika. Kyllä lapsettomilla on yhtälailla oikeus pitää lomaa heinäkuussa.

[/quote]

No tällä hain sitä, että ne joilla on pieniä lapsia haluavat varmasti olla lomalla heinäkuussa, varmasti osa lapsettomista myös, en tiedä, kun en itse koskaan ennen lapsia halunnut. Ei niitä opettajien puolisoita ja kummilapsien kanssa suomesta miljoonittain löydy kuitenkaan.

Mutta jos siis bisnekset on ihan pysähdyksissä ja 500 tarvitaan paikalle kourallinen, niin ei luulis olevan vaikea löytää ihan täysin vapaaehtoisia.

Vierailija
26/27 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän lomani silloin kun minulle sopii. Ilmoitan esimiehelleni milloin olen lomalla ja se siitä. Asiantuntijatyön etuja.

Vierailija
27/27 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mulla ei ollut lapsia, sain loman kun halusin, samoin kun lapset olivat päiväkodissa. Kun eka meni kouluun, niin homma vaikeutui totaalisesti. Silloinen työkaveri ei aiemmin koskaan pitänyt esim. hiihtolomaa lastensa kanssa yhtä aikaa, mut kun mä oisin halunnut, iski sama halu samantien hänellekin. Aina mä olin se roisto joka vaati huomioimatta toista. Ei sillä väliä ollut et hän vietti syyslomaa miehensä kanssa kaksin ja minä töissä ja pienet lapset mummulassa tms. ja hänen liki aikuiset lapsensa teki mitä lystäsi. Kunhan vain sai olla vapaalla koululaisten aikaan, etten minä olisi pystynyt olemaan. Surullista mutta totta. Kaikkien muiden kanssa näistä on tasapuolisesti pystynyt sopimaan ja vuorottelemaan, mut ei hänen. Onneksi ei olla enää samassa työpaikassa.