Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti paino alkaa pudota alkoholinkäytön lopettamisen jälkeen?

Vierailija
01.11.2020 |

Taustatietoa kysymykseen: Olen 35-vuotias nainen ja viime vuodet on tullut löträttyä siiderillä ja lonkerolla turhan kanssa, ja se näkyy varsinkin vyötäröllä. Joka viikkoista kulutustani voisi kuvailla niin, että "suurin mahdollinen määrä olematta alkoholisti". Eli aika paljon tuli tissuteltua iltaisin töiden jälkeen, mutta alkoholiriippuvaiseksi en ole itseäni kokenut fyysisellä tai henkisellä tasolla.
Nyt olen kolmatta viikkoa ilman alkoholia ja en ole kaivannut sitä. Huomaan että inhottava pöhöttynyt olo on hävinnyt. Mutta kauankohan tässä menee, kunnes paino alkaa laskea? Käyn n. 4 kertaa viikossa tunnin lenkillä ja syön ihan ok monipuolisesti.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla vaikuttanut painoon alkoholin lopettaminen. Olin sitä ennen juonut noin litran viiniä viikossa.

Vierailija
62/67 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin juomasta 4-6 pint-koon tölkkiä arkisin, ja viikonloppuna enemmän, esim. pullo väkeviä pe ja la. Olin jatkanut tätä noin 20 vuotta. Paino ei laskenut kun muutama kilo turvotusta lähti. Mutta sairaalloisen ylipainoisena pysyin yhtä lailla. Kun nyt mietin miksi, niin varmaan osin siksi, että silloin kun join, en yleensä syönyt. Esim. arkipäivänä usein aamupala ja kevyt lounas, illalla sitten vaan niitä kaljoja, ei mitään ruokaa. Sitten kun vielä liikuin aika paljon, niin juomani kalorit kului pois. Sitten kun lopetin juomisen, luonnolliset näläntunteet heräsivät ja en tosiaan pärjännyt pelkällä aamupalalla ja salaattilounaalla, vaan pakko syödä 4-5 kertaa päivässä tai nälkä alkoi huutaa. Ostinpa vielä itselleni autonkin, palkkioksi vuoden raittiudesta, jolloin liikkuminen väheni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paino pudonnut. 

Vierailija
64/67 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus vuoden juomatta ja paino ei pudonnut yhtään. Enkä edes mielestäni erityisemmin korvannut alkoholia muilla herkuilla. Ainoa muutos oli se että elämä oli tylsempää. 

Vierailija
65/67 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vuonna -13 ja edelleen odottelen.

Vierailija
66/67 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten paljon on ryypännyt. Ei perjantaipullolla nyt paljon ole vaikutusta painoon.

Tärkeintä on ne hyvät asiat, joita maksassasi ja sydämessäsi tapahtuu alkoholin lopettamisen jälkeen. Koeta vähentää syömistä tai vaihtaa joitain ruokia terveellisimpiin vaihtoehtoihin.

Vierailija
67/67 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monet laihduttaa siten että syö salaattia . Kuulostaa hyvältä. Mutta. Mitä siinä salaatissa on ? Juustorasvaa , majineesirasvaa, öljyä, munia, kolesterolia , kanaa, suolaa ja sokeria.   Ei kuulkaa kukaan laihdu rasvalla ja sokerilla. Öljy on rasvaa.  Perus tarpeet vuorokaudessa on rasvaa ruokalusikallinen ja limsassa kuin siiderissä lonkerossa on 12 palaa sokeria.  Diapetes siirerilonkerolla.  Herkut pois ja paluu perusruokaan . Kun teet itse et käytä liikasokeria. Etkä liikarasvaa. Kohtuullisesti. Kun vatsa on täynnä älä jatka enää syömistä vaan laita loput jääkaappiin seuraavalle päivälle. Älä venytä suolistoa. Juo kirkasta alkoholia itse puristetun appelsiini mehun tai vichyveden kanssa. Syö omena. Omena on terveysruoka ja laihduttajan ykkönen. Siis pullan tilalle omena. Hedelmän sokeri tasaa verensokeria ettei mene liian alas ja leipä viljasta tehty ilman sokeria , älä osta sokeria leivässä ! , sokeriton leipä tasaa kaikki arvot vartalossa . 1-2 palaa vuorokaudessa. Sydän ystävällistä viljaa. Siideriä parempi on viini lasi tai kirkkaat. Vähemmän sokeria terveempi olo. Olut on sokeritonta. Kylmä olut on hyvää. Leipä on hyvää ilman sokeria. Keitetty peruna ja joku itsetehty kastike tai kasviskeitto. Ei rasvaa ei sokeria. Se ruokalusikallinen rasvaa paistamiseen ,leivälle  voi tai öljy riittää. Koko päiväksi. Teetä kahvia voi juoda ilman sokeria. Kun on huono olo yksi pala sokeria nostaa verensokeria tai karamelli . Yksi eikä koko pakettia. Amen. Chacha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä