Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti paino alkaa pudota alkoholinkäytön lopettamisen jälkeen?

Vierailija
01.11.2020 |

Taustatietoa kysymykseen: Olen 35-vuotias nainen ja viime vuodet on tullut löträttyä siiderillä ja lonkerolla turhan kanssa, ja se näkyy varsinkin vyötäröllä. Joka viikkoista kulutustani voisi kuvailla niin, että "suurin mahdollinen määrä olematta alkoholisti". Eli aika paljon tuli tissuteltua iltaisin töiden jälkeen, mutta alkoholiriippuvaiseksi en ole itseäni kokenut fyysisellä tai henkisellä tasolla.
Nyt olen kolmatta viikkoa ilman alkoholia ja en ole kaivannut sitä. Huomaan että inhottava pöhöttynyt olo on hävinnyt. Mutta kauankohan tässä menee, kunnes paino alkaa laskea? Käyn n. 4 kertaa viikossa tunnin lenkillä ja syön ihan ok monipuolisesti.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin myös 35-vuotiaana alkoholin käytön kokonaan (käyttö lähti käsistä ihan kuten sinullakin) ja tuo pahimman pöhön ja punoituksen katoaminen on ollut se suurin muutos joka tuli nopeasti.

Sen sijaan sitä luvattua laihtumista odottelen edelleen.

Ja mulla meni tuossa elämäntavat uusiksi monellakin tapaa, koska lopetin samaan aikaan myös röökinpolton ja aloitin päivittäisen ulkoilun ja lenkkeilyn (myös sateella) kun taas aiemmin en lenkkeillyt käytännössä ikinä. (no joskus tuli rynnättyä kauppaan hakemaan lisää kaljaa ja röökiä ihan juoksujalkaa että ehtii ennen kiinnimenoa mutta lenkillä/ulkoilemassa en käynyt koskaan)

Samaten jäi pois kaikki krapulamätöt ja limun juominen (sitä meni ennenkin vain sekä blandiksena että krapulassa). Olen siis sitä ikäluokkaa joka ei koskaan ole totuttanut itseään limun juomiselle ja noutoruualle eli satunnaista se oli krapulassakin tilata pizzaa/rullakebabia tai mennä hak 

Hyvä kirjoitus tämä, kuin omasta elämästäni! 

Olen ollut täysin raittiina jo 18v. Painan nykyään 10 kg vähemmän kuin ryyppyaikoina. En osaa sanoa miten nopeasti hoikistuin. Se tapahtui pikkuhiljaa. Huomasin vaan, että ent. hoikkien aikojen vaatteet olivatkin sopivia.

Suurin ilo kuitenkin on itse raittius. Tämä hyvä olo ilman rapulapöhöä ja morkkisahdistusta. Elämä on ihanaa, vaikka ikää on karttunut.🏃

Vierailija
42/67 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni monta kuukautta ennen kuin tapahtui mitään.. Olen nyt tänä vuonna juonut vain noin kerran kuussa alkoholia (viime vuonna lähes joka viikonloppu). Nyt huomasin yhtäkkiä, että painoni on pudonnut 71kg->66kg. Liikuntaa en ole lisännyt yhtään, ja syön useimpina päivinä liian vähän, enkä kovin monipuolisesti tai terveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oluen ystävänä olen erinäisten syiden vuoksi ollut kolme viikkoa juomatta yhtään. Nyt huomasin 3kg hävinneen johonkin. Epäilin vaakaan, mutta ehkä juomattomuus vaikuttaa näin nopeasti.

Vierailija
44/67 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ilman alkoholia nyt vuoden ja paino on tippunut 3 kg, muuttamatta muita elintapoja.

Hyvin hitaasti paino on siis minulla lähtenyt. En tosin ollut mikään joka viikonloppuinen siiderillä läträäjä.

Luulen, että painon pudotus johtuu pikemminkin tervehtynerstä aineenvaihdunnastani kuin kalorivajeesta.

Vierailija
45/67 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vaikuttanut painoon mitenkään. 30-vuotiaana lopetin, nyt pari vuotta jo ilman. Paljon muuta hyvää on toki seurannut juomattomuudesta. 

Vierailija
46/67 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasketaas vähän; sixpac on noin 2 litraa olutta. keppanassa kalorimäärä 40kcal/100ml. Eli 800 kcal/sixpack. noita kun vetää joka ilta vuoden ajan saa 800x365= 292 000 kcal..monet vetää paljon enemmän.

tunti kuntosalilla polttaa 200-300 kcal, tunti juoksua tai hiihtoa 600-800 kcal

Pitää siis käydä salilla vajaat tuhat kertaa nuo sixpackit polttaakseen tai juosta yli 400 tuntia. 

juomisen kalorit on korvattu jollain muulla energialla, ellei paino yhtään laske tissuttelun loputtua.

1-3 annosta silloin tällöin ei painoa nosta ,ainakaan nopesti

Vierailija
47/67 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia juomatta 5 viikkoa ja lisätty yksi päivä salilla käyntiä viikkoon eli nyt käyn 4x/vko. Samalla muutin lounaan puuroksi ja jätin vaalean leivän lähes kokonaan. Lisäsin ehkä myös hieman päivittäistä kävelyä. Tulos 83kg:sta pudonnut 76kg:n. Pitää seurata pidemmällä aikavälillä miten tuo tuosta kehittyy. Lihasmassaa on tietysti vaikeata saada lisää kun syön jatkuvasti jonkin verran alle päivän kaloritarpeen. Posket kapenee ja lihakset alkaa nakyä :)

Vierailija
48/67 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu oli tipaton ja sen jälkeen olen nauttinut vain pari drinkkiä. Sen lisäksi tein tammikuussa paljon aerobista liikuntaa ja helmikuussa aloitin taas käymään salilla 4 kertaa viikossa. Arvatteko paljonko paino on tippunut? Ei grammaakaan.

Vierailija
49/67 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 32 v mies ja sanotaanko, että 4 vuotta meni valehtelematta joka ikinen päivä vähintään 8 tölkkiä, useimmiten yli 10.

Kun vihdoin sain töitä ja työhöntulotarkastuksessa todettiin tulehduksellinen rasvamaksa ja ALAT arvo reippaasti yli 400 tuli pienehkö herätys suurkulutukseen ja lopetin kuin seinään. 

Painoa oli alussa 92 kg ja noin kuuden viikon jälkeen painoa oli 85 kg ilman sen kummempia urheilusuorituksia. Sillä toki on merkitystä kuinka suuria määriä on juonut. Pari tölkkiä viikossa juomalla tuskin tulee yhtä dramaattista painonlaskua kuin itselläni, joka lähes eli tölkkiä varten.

Nyt 3 vuotta raittiina ja rasvamaksasta ei tietoakaan. Saa myös olla kiitollinen, ettei ollut edes orastavaa kirroosia.

Vierailija
50/67 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni monta kuukautta ennen kuin tapahtui mitään.. Olen nyt tänä vuonna juonut vain noin kerran kuussa alkoholia (viime vuonna lähes joka viikonloppu). Nyt huomasin yhtäkkiä, että painoni on pudonnut 71kg->66kg. Liikuntaa en ole lisännyt yhtään, ja syön useimpina päivinä liian vähän, enkä kovin monipuolisesti tai terveellisesti.

Tässähän se selitys tulikin; syön useimpina päivinä liian vähän". Aivan, siksi sinä laihdutkin. Sama mulla. Päätin pitää paussia juomisesta, eli esimerkiksi viime vuoden join vähintään viitenä päivänä viikossa, normaali satsi 16-20 kaljaa plus pullollinen punaviiniä. Lopetin, eikä paino pudonnut grammaakaan. Jos jotain niin pyrki hiipimään ylöspäin. Parin kuukauden jälkeen rajoitin syömistäni ihan tarkoituksella, sitten lähti paino laskuun. Tosin en alunperinkään ollut mikään punkero vaikka ryyppäsinkin, 165cm ja 60-62kg. Eli siis mulla ei ainakaan alkoholin nauttiminen tai nauttimatta jättäminen vaikuta painoon tai ainakaan ei laihduta.

Vierailija
51/67 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti vuoden kunnes merkittävästi alkoi paino tippumaan. Mutta sitten tippuikin rytinällä. 

Vierailija
52/67 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paino pudonnut.

Vierailija
53/67 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se laske, se on vain tarua että laskisi, voi pari kiloa laskea kun turvotus poistuu kehosta, mutta siihen se loppuu.

Vierailija
54/67 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla putosi 30 kg 4.5 kuukaudessa. Olin ekaksi 2 kuukautta ilman alkoholia. Sitten aloin treenaamaan 2 tuntia joka päivä.

Vierailija
55/67 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkevät taitaa lihottaa?  Vatsaa kadonnut jo kun ei ole janottanut. Jos ei ahdista en juo. Mutta joku päivä taatusti ahdistaa. Siinä saa ruakoilla kaikki kaaban kivet sitten. Se nyt näyttänyt auttavan. Muut Jumalat kylläyneet. 

Vierailija
56/67 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ekaksi 2 kk ilman alkoholia. Aloin sitten treenaamaan niin 4.5 kuukaudessa putosi 28 kg. Se oli ihmeen helppoa , minä vaan poljin kuntopyörää salilla joka päivä tunnin ja nostelin painoja toisen tunnin.

Vierailija
57/67 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ekaksi 2 kk ilman alkoholia.

Aloin sitten treenaamaan niin 4.5 kuukaudessa putosi 28 kg.

Se oli ihmeen helppoa , minä vaan

poljin kuntopyörää salilla

joka päivä tunnin

ja nostelin painoja toisen tunnin.

Hyvä konkreettinen vastaus. Kiitos.

Vierailija
58/67 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa-arvoissa näkee selvä parannus parin kuukauden jälkeen. 

Vierailija
59/67 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla laski peräti 4 kg 6 viikossa.Liikuin,kävin vesijumpassa 2x vk,söin tosi terveellisesti   5 krt päivässä.No hirveät määrät kahvia( ei sokeria) ja vettä! Silloin kun tissuttelin siideriä hirveitä määriä,en liikkunut ja söin laskuhumalassa roskaruokaa..liikaa.Ja salmiakkia meni myös.7 vuodessa kun join,paino nousi 18 kiloa....Nyt kova motivaatio palata " entiseksi minäksi" Rappiovuodet alkoivat läheisen kuolemasta

Vierailija
60/67 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti 2viikossa 7kg. Nestettä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä