Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkentakaa mulle nyt nyt tuota Nordean Visa kohua

Vierailija
15.02.2014 |

"Nordea-pankki vaihtaa asiakkaidensa Visa-luottokortit ja Visa-yhdistelmäkortit Mastercardeiksi kuluvana vuonna, uutisoi Helsingin Sanomat. Visa Debit ja Visa Electron -kortteja ei muuteta."

Mitä eroa on Visa-yhdistelmäkortilla ja Visa Debitillä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmäkorttin on debit + credit (pankkikortti + luottokortti), debit-kortti on sitten vaan se debit eli vastaa entisajan pankkikorttia. 

Vierailija
2/7 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa debitissä ei ole luotto-ominaisuutta toisin kuin yhdistelmäkortissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mulla siis credit+debit. Eli taitaa pankki mulla mennä vaihtoon. Yhden Master Cardin jo omistan.

Vierailija
4/7 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nordean mastercard tulevaisuudessa maksuton?

Vierailija
5/7 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 09:18"]

Ok. Mulla siis credit+debit. Eli taitaa pankki mulla mennä vaihtoon. Yhden Master Cardin jo omistan.

[/quote]

Jos issuer on samassa verkossa on se toimivuuden kannalta samantekevää. Jos hakuat redundanssia, pitää huolehtia siitä, että taustalla olevat toimijat on erilaiset. Esimerkiksi jos kaksi pankkia käyttää Netsiä, on se samantekevää vaihtaa pankkia: jos jokin on rikki esim. kun olet ulkomailla on kumpikin kortti rikki.

Vierailija
6/7 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 09:18"]

[/quote]

Jos issuer on samassa verkossa on se toimivuuden kannalta samantekevää. Jos hakuat redundanssia, pitää huolehtia siitä, että taustalla olevat toimijat on erilaiset. Esimerkiksi jos kaksi pankkia käyttää Netsiä, on se samantekevää vaihtaa pankkia: jos jokin on rikki esim. kun olet ulkomailla on kumpikin kortti rikki.

[/quote]

Kiitos! Aamun parhaat naurut...

Vierailija
7/7 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi vaihtaa pankkia vain sen takia, että Visa vaihtuu Master Cardiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme