Laihdutin 25 kiloa ja nyt yhtäkkiä minuun iski sellainen syömisvimma että en mahda sille mitään!
Laihdutus oli helppoa, mutta tämä hullu syöminen alkoi yhtäkkiä! Mikä minulla on vikana?! En mahda itselleni mitään! Kohta syön laihdutetut kilot takaisin ellen saa tätä katki!
Kommentit (31)
Ei mikään. Se iskee meihin muihinkin näin syksyisin ja se on ollut ihmisen biologiaan jo luolamies ajoilta, että talveksi pitää kerryttää varakiloja.
Jokin vitamiinipuutos. Ota purkista.
Syö vain. Olet uhkea ja kaunis, ole positiivinen omaa kehoasi kohtaan äläkä näännytä sitä.
Se on sellaista nälkävelkaa ja pimeä vuodenaika pahentaa asiaa. Katso unirytmi kuntoon, yritä ulkoilla päivänvalon aikaan ja tarkista, että sitä normaalia terveellistä ruokaa on kuitenkin tarpeeksi. Lämpimät vähän tuhdimmat, muttei kuitenkaan välttämättä kaloripitoisemmat ruoat tuovat kylmään aikaan kylläisyyden tunnetta. Syö d-vitamiinia kaamosoireisiin.
Ei kannata liikkua hulluna, kun se voi antaa entisestään sellaista viestiä keholle, että nyt on syötävä kuin viimeistä päivää. Eikä pidä omaksua tuollaista tappiomielialaa, että nyt kun repsahdin niin antaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Kauan laihdutit 25 kiloa?
Puoli vuotta. En ymmärrä itseäni. Ihan kuin en enää ollenkaan päättäisi itse mitä syön!!
Niin. Siksi lähes kaikki laihtuneet lihovat takaisin. Itse yritän sitten vuoden vaihteessa viimeistään korjata tilannetta. Kun valon määrä alkaa lisääntyä, pystyn taas syömään kevyemmin.
Minulla onneksi on kuitenkin kyse vain ehkä viidestä kilosta. Kymmenien kilojen jojoilu on erittäin epäterveellistä. Mutta näin syksyllä tulee aikoja, ettei vain pysty jotenkin hillitsemään itseään...
Vierailija kirjoitti:
Et olisi ensimmäinen. Koska laihdutit?
Tänä vuonna. Paitsi nyt tyssäsi laihtuminen. En ymmärrä. En halua kiloja takaisin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan laihdutit 25 kiloa?
Puoli vuotta. En ymmärrä itseäni. Ihan kuin en enää ollenkaan päättäisi itse mitä syön!!
Muutama kilo voi tulla takaisin juuri noin. Elimistösi siellä on huolissaan, että meni tämä kevät ja kesä niin vähällä ravinnolla, että nyt tarvitset vararavintoa. Päätät kyllä edelleen mitä syöt, miten pystyt vaikuttamaan siihen, mitä ruokaa kotona on?
Syö rasvaa, öljyä pullosta ruokalusikallinen. Syö kromia, syö lesitiiniä (jos suklaanhimo). Älä syö höttöhiilaria tai sokeria.
Koska laihdutus päättyi?
D-vitamiinia, kävelylenkkejä, paljon vihanneksia ja vettä. Älä sorru houkutuksiin ruokakaupoissa, suunnittele aina ostokset etukäteen(ei nälkäisenä) ja pysy suunnitelmassa.
Hanki uusi riippuvuus huumeista, tupakasta tai seksistä. Esim. pari tupakkaa viikossa ei ole kovin suuri paha verrattuna läskien tuomaan rumuuteen ja toimintakyvyn laskuun sekä muuhun terveyshaittaan.
Minulle kävi samoin aikoinaan. Talvella laidui 20 kg ja kesäkuukausina kaikki tuli takaisin.
Kyllä jo tuommosesta tomaatti-kurkku-raejuusto-tonnikalasalaatista hapankorppujen kera tulee mukavan kylläiseksi. On hyvääkin. Esim. tätä tänään.
Ei se ole kuin mielitekoa. Elä syö niin menee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Hanki uusi riippuvuus huumeista, tupakasta tai seksistä. Esim. pari tupakkaa viikossa ei ole kovin suuri paha verrattuna läskien tuomaan rumuuteen ja toimintakyvyn laskuun sekä muuhun terveyshaittaan.
No hyi, ei kyllä pysty mihinkään tupakkaan!🤢
Mutta kiitos kaikille tsemppiviesteistä, otan tilanteen haltuun. Mutta onpa mielenkiintoista huomata että kyllä se koettelee kunnolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi, ei kyllä pysty mihinkään tupakkaan!🤢
Mutta kiitos kaikille tsemppiviesteistä, otan tilanteen haltuun. Mutta onpa mielenkiintoista huomata että kyllä se koettelee kunnolla!
Huumeista sitten, omapahan on valintasi.
Laita höyrystettyjä kasviksia ja LINSSEJÄ niissä on paljon akikkia aineita jotka vievät näläntunteen.Pikkuisen tonnikalaa siltään mukaan. Ja punajuurta,
Et olisi ensimmäinen. Koska laihdutit?