Millainen laukku mulle?? Kuljen 10 v vanhassa, eikä hajuan muodista
Olen kuitenkin vasta 35 v mutta jämähtänyt jonnekin kymmenen vuoden taakse asusteiden suhteen.. mikä nyt on muotia ja millainen laukku olisi sellainen, jolla kehtaan palata töihin kotivuosien jälkeen?? En tykkää mistään blingbling Guesseistä enkä käsitä satojen tai tuhansien eurojen hassaamista ihme krumeluurikasseihin, mutta katsoin nuo Jouni-laukut ja mummovainaani käytti jotain tuollaista, joten ei nyt oikein kolahda sekään tyyli. Hintaa saisi olla max 150e ja mielellään nahkaa, ei missään nimessä tekonahkaa/muovia. Kangaskin käy, jos on riittävän tukevaa. Tyyli klassinen, ja laukun pitäisi olla riittävän iso, että sinne mahtuu kunnolla roinaa meikkipussista avaimiin, lompakkoon, iPadiin, hätätilanne-suklaisiin, lasten rusinoihin automatkoille jne. HEEELP!!
Kommentit (18)
Jos etsit klassikkoa ja edullista, niin esim. Diane Von Furstenberg, eli DVF tai Marc by Marc Jacobs. Ovat kohtuullisen hintaisia ja laadukkaista klassikkomerkkejä. Katso esim. net-a-porter.com ja mytheresa.com. Sieltä löydät hyvän valikoiman laukkuja. :)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 00:07"]
Jos etsit klassikkoa ja edullista, niin esim. Diane Von Furstenberg, eli DVF tai Marc by Marc Jacobs. Ovat kohtuullisen hintaisia ja laadukkaista klassikkomerkkejä. Katso esim. net-a-porter.com ja mytheresa.com. Sieltä löydät hyvän valikoiman laukkuja. :)
[/quote]
Kiitos, kävin tuolla net.a-porterissa ja meillä on vähän eri käsitys kohtuuhinnasta ;D ja muutenkin olivat lähinnä pieniä erikoisia vikerryksiä, en oikeasti ymmärrä noista mitään. Mitä yksinkertaisempi sen parempi. Väri voisi olla jotain muuta kuin mustaa tosin. Voi luaja mä oon vanha ja väsynyt, inhoan oikeastaan noita laukkuja. Jos ostankin vaan jonkun repun ja opettelen olemaan välittättä odotuksista, mitä muilla on töissä..
ap
Yksi hyvä merkki musta on tiger of sweden! Tosi hyvää nahkaa, joskin vähän raskaita kun nahka niin painavaa..tyylikkäitä, pelkistettyjä ja merkki "tunnettu muttei pilattu".
Mulla sama ongelma, äitimuorin vanha käsveska otti ja hajosi kuukauden päivät sitten ja nyt olen ilman. En yhtään tiedä minkä kantovälineen sen tilalle ostaisin.
Zarassa on ihan kivoja laukkuja, jotkut aika klassisia mutta ei mummo-mallia. Hinnat 50-100e.
Stockalla on global-merkkisiä laukkuja, ne on kivannäköisiä ja niitä on myös edullisia nahkalaukkuja. Katso mitä niillä on verkkokaupassa jos ei stockkaa ole lähettyvillä.
Googlettakaa esim. käsilaukku verkkokauppa, tai *paikkakuntanne nimi* käsilaukku kauppa, ja sieltä otatte osoitteen ylös ja eikun ostoksille. Eikä sillä ole mitään väliä, mikä on muodissa, kunhan laukku tuntuu teidän omiin käyttötarpeisiin sopivalta (koko, taskujen määrä, hihnan pituus jne), muutenkin omalta (väri, koristeet) ja on laadukas. Valikoimaa on hurjasti. Ja jos ei tunnu löytyvän niin voin suositella että Virosta, ihan Tallinnastakin löytyy samoja laukkuja 200 eurolla mitä Suomessa myydään 500 eurolla.
Kyllä mulla on paljon väliä, että laukku on ajanmukainen eikä joku samanlainen hirvitys, mikä olallani nyt keikkuu. Työpaikkani on sellainen, että katsotaan kyllä nokan vartta pitkin, jos ei ole ihan iskussa ja muutenkin saa mammalomien jälkeen taas todistella itseään. Saisi se laukku olla edes kiva. Katselin Stockan valikoimaa äsken, enkä osaa yhtään sanoa, mikä sieltä olisi kiva ja mikä mummo :´( Linkatkaa jotain kivoja please!!
ap
Noista Stockmannin laukuista eniten miellytti nämä, mutta onko nämä ihan auttamattoman mummoja? Kaikki kunnia mummoille, mutta nyt täytyisi yrittää vaikuttaa siltä, että olen jotenkin ajassa mukana.. HInta on näissä vaan aika kova..
https://stockmann.com/fi/naiset/asusteet/laukut-ja-lompakot/laukut--11301/119713#Odatedesc;
ap
Noista DKNY kiva ja chic ja furla tätimäinen, vähän sellainen huulipunaa hampaissa -tyyppinen.
Dkny on ehkä vähän nuorempien ja furla vähän vanhempien merkki..siis keskenään niiden ero Kumpikin hyviä! Ei mummoja yhtään!
Jounilaukku. Ei haise kivespussille vaikka näyttävätkin siltä. Tosin, sitä ei tarvitse hävetä sillä pitää osata valita omat polkunsa eikä välittää siitä mitä muut ajattelee.
Mutta siis dkny on yleinen nykyään tosi nuorilla ja opiskelijoilla, että jos vakuuttavuutta työpaikalla haet niin furla ehkä merkkinä parempi
Okei.. ei mitään hajua noista merkeistä, enpä olisi ikinä uskonut, että tuo mun mielestä kallis DKNY on nykyään OPISKELIJOIDEN suosiossa... o tempora o mores. Nyt tunnen itseni kyllä niin ikälopuksi, että se furla kuulostaa enemmän mun jutulta :D tosiaan vain noita malleja katselin, en niinkään merkkejä.
Tämä oli myös kivan näköinen ja nimenomaan sinisenä, mutta ikinä en ole kuullutkaan merkistä. Onko sillä joku status?
Kaivoin sen vanhan laukkuni ja se oli näköjään Global-merkkiä. Enpäs olisi muistanut että Stockmannilta olisin sen joskus ostanut. Ei ollut kyllä varmaan kallis.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 23:48"]
Jounilaukku. Ei haise kivespussille vaikka näyttävätkin siltä. Tosin, sitä ei tarvitse hävetä sillä pitää osata valita omat polkunsa eikä välittää siitä mitä muut ajattelee.
[/quote]
Eli jos itsetunto on kohdallaan, niin kehtaa olalla kantaa vaikka kivespussia. Niinhän se on, ei tarvitse muiden mielipiteitä kysellä.
Mitä nyt olen noita yliopisto-opiskelijoita seurannut, niin kulkevat kyllä Kånken-reppujen ja kaikenlaisten kirppari- tai halpislaukkujen kanssa.
dkny:n laukut on laadukkaita, suosittelen.