Miksi jokainen päivä vie niin voimia?
Lapsi jo 4-vuotias. Kiltti tyttö ja nukkunut vauvasta asti hyvin. Silti tämä arjen pyörittäminen tuntuu tosi raskaalta. Kun kaikki pitää tehdä yksin ja mies (lapsen isä myös) vie energiaa ja tukee vain taloudellisesti.. tulisi pitkä stoori jos jaksaisin nyt avautua..
Mutta en vaan jaksa elämää enää!!:(
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:18"]eihän tuo ole mikään parisuhde. Asutteko kuitenkin yhdessä?
[/quote]
Asumme yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:15"]sinulla ei ole omaa elämää, itsekäs mies ja kukaan ei sinua siitä nosta kuin sinä itse. Jos mies ei hoidä lasta, hommaat hoitajan siksi aikaa kun käyt vaikka jumpassa tai ostoksilla tai mistä sitten pidätin, teet mitä haluat tehdä.
[/quote]
Juu kerran tilasin salaa MLL:n hoitajan, silloin kun olin äitiyslomalla ja mies töissä.. kävin kaupungilla. Säälittävää ja mies sai tietää ja raivostui. Toista kertaa en ole uskaltanut, koska mies varmaan ajaisi hoitajan pois ja en halua laittaa viatonta ulkopuolista sellaiseen tilanteeseen.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:24"]sinun pitää irrottautua tuollaisesta miehestä joka ei huomioi sinun ja lapsen hyvinvointia lainaan. Arvosta itseäsi ja lähde. Energia palaa pikkuhiljaa.
[/quote]
En tiedä, mies sanoo aina että lapsi on hänelle tärkeintä maailmassa, enkä sinänsä asiaa epäile. Kuulemma tekee töitä paljon sen takia että meillä olisi kaikki tarpeellinen ja lapsen ei tarvitsisi asua missään luukussa. Sen ymmärrän kyllä, mutta en sitä että kiusaa minua ja ei anna minun tehdä mitään..
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:09"]Ja miehen äiti ei laita poikaansa kuriin?
[/quote]
No ei..Ja ei kai se hänen tehtävänsä olekkaan.
sanomiset lapsen tärkeydestä eivät paina mitää jos teot puhuvat toista.
Sinähän pelkäät miestäsi. Pidä puolesi. Aikuinen ihminen saa kulkea kotinsa ulopuolella, harrastaa ja tavata ystäviä.
Jos epäilet miehen aiheuttavan hankaluuksia kun haluat lähteä, suunnittele lähtö ajan kanssa tarkkaan tai lähde turvakodin kautta
onko anoppisi samanlaisessa loukussa, millainen appesi on?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:35"]onko anoppisi samanlaisessa loukussa, millainen appesi on?
[/quote]
Ei ole, pikemminkin appi on tossun alla. :)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:35"]sanomiset lapsen tärkeydestä eivät paina mitää jos teot puhuvat toista.
Sinähän pelkäät miestäsi. Pidä puolesi. Aikuinen ihminen saa kulkea kotinsa ulopuolella, harrastaa ja tavata ystäviä.
Jos epäilet miehen aiheuttavan hankaluuksia kun haluat lähteä, suunnittele lähtö ajan kanssa tarkkaan tai lähde turvakodin kautta
[/quote]
Lähtisin jos minulla olisi tarpeeksi rahaa..n
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:38"]joopa joo. tekosyy.
[/quote]
Ei. Vaan ainoa syy.
sitten alat säästää rahaa. Elät vankilassa ja sinun täytyy tehdä pakosuunnitelma.
miten uskot miehesi reagoivan jos sanoisit hänelle, että et jaksa enää ja harkitset eroa.
Voimia sinulle.
Muista omaksi vimavaraksesi että sitten kun lapsi on kasvanut on sinun aikasi mennä ja valita tekemisesi aivan itse.
Tsemppiä t. M42
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:35"]sanomiset lapsen tärkeydestä eivät paina mitää jos teot puhuvat toista.
[/quote]
Lähtisin jos minulla olisi tarpeeksi rahaa..n
[/quote]
No eiköhän tuo kerrokin jo kaiken. Hanki kissa.
Kyl sul fyrkkaa on riittävästi taatusti , se on vain tekosyy. Sen lisäksi lapsen onni ei ole kodin neliömetrien määrässä. Ja, miehesi on eron jälkeenkin elatus - ja hoitovelvollinen suhteessa omaan lapseensa. Parempi "luukussa" kuin lukaalissa hullun kanssa, sen lienet jo huomannut...
Voi sua! Olen itsekin ollut vastaavanlaisessa tilanteessa. On kamalaa kun voimat on loppu ja arkea ei oikein jaksais. Mutta apua löytyy jos olet valmis ottamaan vastaan. Sitten kun koet että olet pohjalla ja ylös täytyy päästä. Mulla liiallinen kiltteys, läheisten päihdeongelmat, jatkuva syyllisyys ja väsymys, ja arki ja elämä tuntui todella haastavalta. Käy ensihätään esim. katsomassa naistenkartanon sivuja netin kautta. Jos löydät sieltä jotain mitää sopii itseesi, ota rohkeasti yhteyttä. On mahdollista löytää takaisin itseensä, saada elinvoimaa ja -halua, kun ne on syystä tai toisesta kadoksissa.
sinun pitää irrottautua tuollaisesta miehestä joka ei huomioi sinun ja lapsen hyvinvointia lainaan. Arvosta itseäsi ja lähde. Energia palaa pikkuhiljaa.