Teettekö ovistestin aina aamulla?
Vai testaatteko kahdesti päivässä? Onko tulos yhtä luotettava? Itse tunnistan oviksen ja tahtoisin testata vaan varmuudenvuoksi mut mietin et voiko sen tehdä päivällä/illalla jos oireita on. Pitääkö pissiä pantata vähäsen, jokunen tunti? Paketissa taisi lukea et tee aamupissasta mut tarkotus ei oo testata joka päivä, vaan kun oireita ilmenee.
Kommentit (3)
Sain vastaukseksi, että voi testata myös aamulla mutta mikäli ovulaatiota ei esim. parin kierron jälkeen sillä tavalla löydy, voi kokeilla testata jostain muusta kuin aamupissasta sillä sillä tavoin tulos on vieläkin normaalia tarkempi. Käsitin siis, että yleensä kaikki kyllä löytävät niillä testeillä ovulaation myös aamupissasta.
mutta laitetaan vielä tähänkin:
Käytän mammaksin testejä ja oviksen olen niillä testeillä löytänyt mihin aikaan päivästä vain ole testannut. Useimmiten testaan aamulla, mutta aina en muista jolloin voi jäädä iltapäivään/iltaan. Jos olen testannut vasta illalla, en ole pissaa pantannut ja juon aina paljon päivänmittaan, enkä sitäkään ole välttänyt. Ja siis plussan olen silloinkin saanut, jos on ollut sen aika.
Voithan kokeilla ja jos ei löydy, niin sitten teet aivan ohjeen mukaan.
ja vastaus oli että luotettavamman tuloksen saa kun EI testaa aamupissasta. Pari tuntia pitää pantata eikä sinä aikana pitäisi juoda tolkuttomasti. Lisäksi mulla on ulkomailta tilattuja ovistestejä joiden ohjeessa lukee että nimenomaan EI aamupissasta vaan 10-18 välillä pitäisi testata. Sinuna testaisin keskellä päivää.