Sinkkunainen kysyy, missä harrastuksissa tavata miehiä?
Olen 26v sinkkunainen ja muuttamassa uuteen kaupunkiin parin viikon päästä. Haaveissa olisi uusi alku, uudelle paikkakunnalle asettuminen ja ajallaan myös parisuhde (nyt olen ollut 2v sinkkuna pitkän opiskeluajan suhteen jälkeen). En tunne itseäni kotoisaksi Tinder-kulttuurissa, olen enemmänkin varhaismummo ja tykkään käsitöistä, ruoanlaitosta, luonnosta, ja joogasta. Ajattelin että olisi kiva tavata uusia ihmisiä, ehkä myös tulevia kumppanin, uusien harrastusten parissa.
Mitkä olisivat parhaita harratuksia miesten tapaamiseen? Sali, crossfit, tai joku moottoriurheilu ei sytytä minua yhtään. Joogan aloitan joka tapauksessa, vesiurheilukerhon jäsenyys löytyy jo, tosin siellä muut jäsenet voisivat olla ikänsä puolesta melkein isovanhempiani. Uudessa kaupungissa ei ole yliopistoa tai opiskelijaelämää, enemmänkin ihana pikkukaupunki luonnon helmassa :)
Kommentit (23)
Esim. patikkaretkeltä. Itse käyn yksin tekemässä retkiä ja kiva yllätyshän se olisi, joku samanhenkinen nainen tulisi vastaan! :)
t. mies
Etsi joku sukupuolittunut harrastus. Metsästys, kalastus, puu- tai metallitöiden tekeminen, keilaus, ammunta jne...
Sosiaalisiin normeihin Suomessa kuuluu ettei tuntemattomien kanssa aloiteta keskustelua paitsi jos se on ehdottoman välttämätöntä. Siinä ei jenkkien "opi viettelijäksi 9:ssä päivässä!" -videot auta.
Periaatteessa mistä tahansa harrastuksesta, jossa on sekä miehiä, että naisia, ja sitten vaikka miesvaltaisessa harrastuksessa voit olla silmälaput silmillä ja sulkeutua omaan sisäiseen maailmaasi, etkä tapaa ketään.
Uskallatko tutustua?
Itse harrastan miesvaltaisessa seurassa kamppailu-urheilua ja seura on täynnä todella kivoja miehiä, mutta harrastusporukka on aivan liian tiivis että kukaan siellä haluaisi alkaa virittelemään mitään juttua. Menee koko porukan henki, jos tulee jotain draamaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykynainenhan julistaa aina miten on niin vahva ja itsenäinen, ettei tarvitse miehiä mihinkään. Jos lähestyt, niin naama punaisena kirkuu #metoota
Me miehet totesimme, että selvä, ja aloimme keskittymään omiin asioihimme. Koittakaa nyt kestää tekojenne seuraukset :D
M G T O W
MGTOW muodostaa niin suuren uhkan naisten ylivallalle, että sille käy kuten mielipiteille entisessä Neuvostoliitossa.
1. anna miesten harrastaa rauhassa. Lähestyminen millään tavalla on häirintää.
2. Naiset eivät tarvitse mihiä mihinkään. Se on tehty miehille selväksi. Etkö saanut memoa?
Aikaisemmasta viestiketjusta löytyy tarkat ohjeet juuri tähän kysymykseen. Suosittelen.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3866824/kunnollisen-miehen-loytaminen
Kamppailulajeista. Saat samalla fyysistä lähikontaktiakin, ei siis seksuaalista, mutta tuoksut/hajut, käytös, pehmeys/kovuus, liikkeet. Vähän kuin tanssiharrastus, mutta kun tanssi ei pääsääntöisesti kiinnosta miehiä, naimaikäisiä heteromiehiä ainakaan. Oppii paljon enemmän ihmisestä, kuin vaikkapa tenniskentällä, tai kahvilla.
Naiset eivät tarvitse mihiä mihinkään. Se on tehty meille miehille ajat sitten selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Esim. patikkaretkeltä. Itse käyn yksin tekemässä retkiä ja kiva yllätyshän se olisi, joku samanhenkinen nainen tulisi vastaan! :)
t. mies
Voi ihana! Olen itsekin vaeltaja, ostin juuri uuden trangian ja fleecemakuupussin tuleville retkille. Tässä syksyllä kävin jo viikonlopun telttaretkellä ja talvipaussin jälkeen sitten taas. Haaveissani olisi tehdä enemmän viikonlopun telttaretkiä, kesällä kunnon vaelluksia, ja "sitten joskus" -unelmana melontavaellusreissu Kanadaan ja nähdä Patagonian luonnonpuistot. Toissa kesänä kävin rifugio-vaeltamassa Dolomiiteilla. En tunne hirveästi muita luontoihmisiä, mutta olisi ihana jos näitä voisi harrastaa oman kumppanin kanssa :)
Joku ehdotti myös keilausta, puu- ja metallitöitä ja kamppailulajeja. Joskus teininä harrastin kamppailulajeja, ja se oli itse asiassa tosi kivaa ja tapasi mukavia ihmisiä. Keilaus tuntuu enemmän pienten porukoiden yksilölajilta, tykkään kyllä keilata mutta enemmänkin pari kertaa vuodessa -höntsäilynä. Tykkään myös kalastuksesta, mutta en ole jotenkin ikinä tavannut ikäistäni miestä joka oikeasti kalastaisi. Uuteen kaupunkiin muuttaessa kalavehkeet olivat itse asiassa ostoslistalla, kun uusi asuntoni on veden äärellä. Ehkä voi olla että luontoläheisestä pikkukaupungista löytyy samanhenkisiä ihmisiä helpommin kuin nykyisestä teknillisestä yliopistokaupungistani!
Ihania vinkkejä, tosi inspiroivaa!
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. mies
Voi ihana! Olen itsekin vaeltaja, ostin juuri uuden trangian ja fleecemakuupussin tuleville retkille. Tässä syksyllä kävin jo viikonlopun telttaretkellä ja talvipaussin jälkeen sitten taas. Haaveissani olisi tehdä enemmän viikonlopun telttaretkiä, kesällä kunnon vaelluksia, ja "sitten joskus" -unelmana melontavaellusreissu Kanadaan ja nähdä Patagonian luonnonpuistot. Toissa kesänä kävin rifugio-vaeltamassa Dolomiiteilla. En tunne hirveästi muita luontoihmisiä, mutta olisi ihana jos näitä voisi harrastaa oman kumppanin kanssa :)
Joku ehdotti myös keilausta, puu- ja metallitöitä ja kamppailulajeja. Joskus teininä harrastin kamppailulajeja, ja se oli itse asiassa tosi kivaa ja tapasi mukavia ihmisiä. Keilaus tuntuu enemmän pienten porukoiden yksilölajilta, tykkään kyllä keilata mutta enemmänkin pari kertaa vuodessa -höntsäilynä. Tykkään myös kalastuksesta, mutta en ole jotenkin ikinä tavannut ikäistäni miestä joka oikeasti kalastaisi. Uuteen kaupunkiin muuttaessa kalavehkeet olivat itse asiassa ostoslistalla, kun uusi asuntoni on veden äärellä. Ehkä voi olla että luontoläheisestä pikkukaupungista löytyy samanhenkisiä ihmisiä helpommin kuin nykyisestä teknillisestä yliopistokaupungistani!
- ap
Minä ostin täksi syksyksi untuvapussin! Oli lämmin! :)
t. mies
SPR, VPK, partio (melkein aina kaivataan lisää aikuisia!)
Tai ihan joku työväenopiston jooga tai vaikkapa matkailuespanja 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. mies
- ap
Selvitä oikeesti sen uuden paikkakunnan partiptoiminta!!!
Nykynainenhan julistaa aina miten on niin vahva ja itsenäinen, ettei tarvitse miehiä mihinkään. Jos lähestyt, niin naama punaisena kirkuu #metoota
Me miehet totesimme, että selvä, ja aloimme keskittymään omiin asioihimme. Koittakaa nyt kestää tekojenne seuraukset :D
M G T O W