Miksi jotkut miehet eivät halua kertoa ammattiaan Tinderissä?
Eivät vastaa siis suoraan tai kiertelevät. Jotkut pahoittavat vielä mielen, jos utelee 🤔
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Ammatti herättää usein vahvoja mielikuvia, koska stereotyypit ovat niin yleisiä. Monet eivät halua tulla lokeroiduksi heti ammatin mukaan vaan toivovat, että rakkaus syttyisi ihmiseen. Ammattiin liittyvä tulotaso on yksi, mutta ei välttämättä edes merkittävin puoli asiassa.
Tuon takia en itse ole laittanut ammattia kun insinööreistä on niin vahvat stereotypiat monilla.
M38
Varmaan siksi, että ihmisillä saataa olla ammatteja ja työtehtäviä, joita ei ole "olemassa" missään virallisissa tiedostoissa. Sellaisia on esim joissain valtion työtehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen koneinssi (m), enkä mielellään haluaisi aina kertoa ammattiani. Koska insinööreistä lähtee heti naisella tietyt mielikuvat. Tuli mieleen, että eräs nainen Tinderissä kysyi mitä olen ammatiltani. No kerroin ja hieman tarkensin. Silti halusi tietää missä olen töissä ja toimeenkuva. Tässä vaiheessa poistin koko mätsin, koska iski vaikutelma, että hakusessa hyväpositioinen mies.
Itsellä yksi poisti matsin kun kerroin olevani insinööri.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska varastoduunarina en kelpaa naisille. Pitäisi olla toimitusjohtaja tai lentäjä.
Miten logiikkasi siis menee? Kun et kerro ammattiasi, niin toimitusjohtajaa tai lentäjää etsivä nainen rakastuu sinuun eikä häntä sitten yhtään haittaa, että oikeasti oletkin varastoduunari?
Mielenkiintosita, siis etsittekö tietyn ammattikunnan edustajia?
Harvalla on pokkaa myöntää asiaa, mutta jatkossa nostan tämän viestin esiin jokaisessa tasokeskustelussa
En varsinaisesti. Mutta ihanne minulle olisi se, että kumppani olisi jonkun alan taiteilija - olisi se sitten kuvataide, kirjallisuus, valokuvaus, tai mikä vaan. Tämä siksi, että itselläni on tuollainen ammatti, ja toivoisin kumppania, joka oikeasti ymmärtää, että se on osa identiteettiäni, ja tajuaisi, miksi haluan tehdä sitä työtä, vaikka se on taloudellisesti epävarmaa, miksi saatan joskus tehdä pitkiäkin päiviä, ja muutenkin ymmärtäisi sekä työn realiteetteja että sen merkitystä minulle.
Mielenkiintoinen keslustelu. Kun olin tinderissä, pyyhin automaattisesti vasemmalle kaikki ammatillaan ratsastavat. Sen nyt tiesi, mitä nämä sieltä etsivät, oli ammatti todellinen tai keksitty. Samoin kaikki autoja, veneitä tai kellojaan (!) esittelevät. He etsivät selvästi materiasta kiinnostunutta naista. Keskustelun lomassa paljastuneista ammateista vain yksi oli valtava turn off, poliisin ammatti nimittäin. Minulla oli huonoja kokemuksia poliiseista parisuhdemielessä. Harmikseni eräs muuten erittäin miellyttävä mies paljastui poliisiksi. Mietin jo hetken mätsin poistoa, mutta päätin kuitenkin toisin. Yksi asia johti toiseen ja viisi vuotta yhteiseloa takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ammattia tai työpaikkaa.
Jos kertoisin tuon profiilissani olisi varma, että ainuttakaan matchia en saisi. Nyt sentään välillä pääsen treffeille.
Sama. Tosin olen päässyt viimeksi treffeille heinäkuussa.
M31
En mäkään usein treffeillä käy, mutta välillä kuitenkin. Työtön mies vailla ammattitutkintoa ei kävisi ollenkaan, joten mun on tehtävä se valinta.
Minä kyllä kerron tilanteeni ihan rehellisesti ennen treffejä, jos työkuviot tulevat puheeksi. Minulla on kuitenkin maisterin tutkinto, mikä nostaa osakkeitani ehkä jonkin verran.
M31
Voin mäkin tilanteen kertoa, jos keskustelujen perusteella tunnen, että nainen voisi olla ymmärtäväinen tilannettani kohtaan. Ne jotka asiasta heti alkuun innokkaasti utelevat jätän oman onnensa nojaan, koska tiedän että he eivät mun kaltaistani koskaan voisi kumppanikseen hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ammattia tai työpaikkaa.
Jos kertoisin tuon profiilissani olisi varma, että ainuttakaan matchia en saisi. Nyt sentään välillä pääsen treffeille.
Sama. Tosin olen päässyt viimeksi treffeille heinäkuussa.
M31
En mäkään usein treffeillä käy, mutta välillä kuitenkin. Työtön mies vailla ammattitutkintoa ei kävisi ollenkaan, joten mun on tehtävä se valinta.
Minä kyllä kerron tilanteeni ihan rehellisesti ennen treffejä, jos työkuviot tulevat puheeksi. Minulla on kuitenkin maisterin tutkinto, mikä nostaa osakkeitani ehkä jonkin verran.
M31
Voin mäkin tilanteen kertoa, jos keskustelujen perusteella tunnen, että nainen voisi olla ymmärtäväinen tilannettani kohtaan. Ne jotka asiasta heti alkuun innokkaasti utelevat jätän oman onnensa nojaan, koska tiedän että he eivät mun kaltaistani koskaan voisi kumppanikseen hyväksyä.
Pidät outona, että nainen kyselee koulutuksesta ja ammatista? Pidät siis suurinta osaa outona? Onnea vain sulle. Ei jeesus.
Odotan kuumeisesti sitä päivää kun meidät varastomiehet viedään käsistä.