Englantin menee kiinni, Itävalta menee kiinni, Belgia menee kiinni. Ulkonaliikkumiskiellot, kaikki säppiin. Täällä saa käydä syömässä ja kaupassa jne. Silti valitus!!
Siis miten nämä "yhyy talous yhyy ravintolat" ihmiset luulee että se talous porskuttaa kun meille käy kuten muille maille? Itävallassa hotellit ei saa ottaa muita kuin työmatkalaisia, toisaalla ravintolat on kokonaan kiinni, toisaalla ne laitetaan klo 18 kiinni.
Meidän pitäisi olla ylpeitä ja onnellisia tilanteestamme, puhaltaa yhteen hiileen. Mutta hirveä ulvovalitus kuorolaulu kuinka rajoitukset tuhoaa talouden. Kyllä se on se tauti joka sen tuhoaisi.
Kommentit (128)
Hei, olisitteko niin ystävällisiä että ette vastaisi tälle raivotautiselle idi ootille yhtään mitään. Pilaatte keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloiden, kahviloiden ja juottoloiden pitäisi olla kiinni täälläkin, ainakin vuodenvaihteeseen asti. Lisäksi ei olisi pahitteeksi jos kaikki ei-tarpeellinen suljettaisiin. Hirvittää tulevat Black Fridayt ja jouluhässäkät kaupoissa
Tätä en kannata. Olen sitä mieltä, että myös asiakkailla on vastuu. Ei mennä ja kohelleta laumoissa. Liikkeiden ja ravintoloiden on houkuteltava asiakkaita turvallisuudella, jolloin mitään ei tarvitse kieltää, mutta toimitaan silti vastuullisesti.
Tätä yrittivät Ruotsissa mutta eihän se siellä onnistunut, kun eivät tienneet, mitä sulkeminen oikeasti on. Me tiedämme, mitä se on ja siksi pitäisi nyt toimia vastuullisesti. Vielä keväällä ei ollut buffet-pöytiä eikä itse annosteltavia ruokia, joka toinen pöytä oli tyhjä ja asiakkaita säännösteltiin. Nyt näistä ei välitetä, kun ihmisiä paukkaa paikalle siitä huolimatta. Olisi siis asiakkaiden tehtävä vihjata liikkeille, mikä saa heidät tulemaan paikalle jatkossakin eli turvavälit, hygieniasta huolehtiminen jne. Olisi oikeasti mukavaa, jos pystyisi käymään lounaalla tai kahvilla jossakin, mutta en mene mihinkään ruuhkaan ja ahtaisiin koloihin enkä paikkoihin, missä muut asiakkaat voivat suoraan yskiä ruoat piloille.
Itsekin ihmettelen kuka käy buffetissa syömässä tälläisenä aikana,eikö ne oikeasti tajua miten epähygieenistä se on?Kaikki koskee samoihin ottimiin,ei turvavälejä,käsiä ei pestä,monet ei käytä käsidesiä,kuka tahansa voi räkiä avoimiin salaatteihin,leipä otetaan käsin jne...Olen alalla ollut enkä ikinä söisi buffetlounasta normaalina aikanakaan saati nyt.
Sitten on sama laittaa rakennustyömaat, tehtaat, toimistot, koulut, päiväkodit sun muut kiinni joissa on paljon ihmisiä töissä. Pankit, postit ja kaupatkin kiinni. Jokainen voi tilata ruokansa kotiin. Työttömäksi vaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Italiassa on nyt väläytetty kolmen alueen osalta ulkonaliikkumiskieltoa yli 70-vuotiaille. Saa nähdä, mitä pääministeri Conte vastaa. Maanantaiksi odotetaan jonkinlaisia päätöksiä. Kauhea huutohan tuosta tulisi, kuinka ihmisoikeudet viedään vanhuksilta...
Se ei edes mene noin. Terve vanhus ei ole juuri isommin vaarassa. Koko maailma on vouhkattu valeella pelkoon terveydenhuollon taholta. He eivät ole ensimmäiseksi kiinnostuneita omista laitoksistaan, joissa vahingot tapahtuivat, vaan kaatavat kaiken vastuun muualle, ja rikastuvat.
Samalla kun idolinsa kirkuvat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajetaan ravintolat ja tapahtuma-ala konkkaan, mutta monissa kouluissa ja tarhoissa altistumisia. Ja kyllä ne tartuttaa. On kyllä niin ihme kaksinaismoralismia. Rahaa kuluttavat paikat saa olla auki, mutta rahaa tuottavat ei. Ainakin hallituksen telemien ekojen rajoitusten jälkeen.
Tiesitkö muuten että kaikissa täyden lockdowninkin maissa koulut nimenomaan pidetään auki? Siksi että sulkemisesta on niin paljon haittaa. Altistumisia toki niissä on, mutta tartuntaketjuja todella vähän, koska lapset eivät yski/räi/aivastele vähäoireisina. Tämä on tutkittua tietoa keväältä ja siitä on nyt opittu. Tuskin koko muu maailma tekee väärin, ja Suomi tekee oikeutetusti samalla tavalla.
Jos lapset ei yski/aivastele ,miksi kouluun ei saa nuhaisena mennä ennen negatiivista testitulosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloiden, kahviloiden ja juottoloiden pitäisi olla kiinni täälläkin, ainakin vuodenvaihteeseen asti. Lisäksi ei olisi pahitteeksi jos kaikki ei-tarpeellinen suljettaisiin. Hirvittää tulevat Black Fridayt ja jouluhässäkät kaupoissa
Tätä en kannata. Olen sitä mieltä, että myös asiakkailla on vastuu. Ei mennä ja kohelleta laumoissa. Liikkeiden ja ravintoloiden on houkuteltava asiakkaita turvallisuudella, jolloin mitään ei tarvitse kieltää, mutta toimitaan silti vastuullisesti.
Tätä yrittivät Ruotsissa mutta eihän se siellä onnistunut, kun eivät tienneet, mitä sulkeminen oikeasti on. Me tiedämme, mitä se on ja siksi pitäisi nyt toimia vastuullisesti. Vielä keväällä ei ollut buffet-pöytiä eikä itse annosteltavia ruokia, joka toinen pöytä oli tyhjä ja asiakkaita säännösteltiin. Nyt näistä ei välitetä, kun ihmisiä paukkaa paikalle siitä huolimatta. Olisi siis asiakkaiden tehtävä vihjata liikkeille, mikä saa heidät tulemaan paikalle jatkossakin eli turvavälit, hygieniasta huolehtiminen jne. Olisi oikeasti mukavaa, jos pystyisi käymään lounaalla tai kahvilla jossakin, mutta en mene mihinkään ruuhkaan ja ahtaisiin koloihin enkä paikkoihin, missä muut asiakkaat voivat suoraan yskiä ruoat piloille.
Itsekin ihmettelen kuka käy buffetissa syömässä tälläisenä aikana,eikö ne oikeasti tajua miten epähygieenistä se on?Kaikki koskee samoihin ottimiin,ei turvavälejä,käsiä ei pestä,monet ei käytä käsidesiä,kuka tahansa voi räkiä avoimiin salaatteihin,leipä otetaan käsin jne...Olen alalla ollut enkä ikinä söisi buffetlounasta normaalina aikanakaan saati nyt.
Minä. Ei ole ocd vaivoja muutenkaan
Vierailija kirjoitti:
Se mitä nämä "yhyy kaikki menee kun rajoitetaan" -ulisijat ei ymmärrä, on että ihmisiä ei kiinnosta tehdä MITÄÄN jos koronaa on paljon, ilman rajoituksia tai niiden kanssa. Mä käyn tällä hetkellä esim leffassa ja syömässä (epäruuhkaisina aikoina) vaan sen takia että Suomen tilanne on näin hyvä. Jos tää tästä pahenee niin sekin loppuu.
Samoin teen minäkin. Jos vaan osattais noudattaa kaikki niitä turvavälejä ja muuta varovaisuutta, niin ei välttämättä tarttis mennä mihinkään radikaaleihin sulkemisiin. Se on ihan meistä itsestämme kiinni. Mutta kun kokonan vähättelijät ei välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä nämä "yhyy kaikki menee kun rajoitetaan" -ulisijat ei ymmärrä, on että ihmisiä ei kiinnosta tehdä MITÄÄN jos koronaa on paljon, ilman rajoituksia tai niiden kanssa. Mä käyn tällä hetkellä esim leffassa ja syömässä (epäruuhkaisina aikoina) vaan sen takia että Suomen tilanne on näin hyvä. Jos tää tästä pahenee niin sekin loppuu.
Puhu vain omasta puolestasi. Minä kävisin mielelläni vaikka missä, mutta rahaa ei ole, kiitos koronarajoitusten joiden takia mulle on riittänyt työvuoroja vain harvakseltaan. Ja koska pelkään että rajoitukset voi tiukentua ja työni voi loppua kokonaan, koitan nyt säästää kaiken minkä voin, jotta selviäisin tulevasta.
Jos rajoitukset poistettaisiin, mulle riittäisi taas töitä ja kävisin leffassa, ravintoloissa, keikoilla yms.
Sori, mutta sittenhän rajoitukset toimii, joskin käänteisellä tavalla sinunkin kohdallasi kun et vipellä rahapulan vuoksi menemään tuolla tartuntavaarassa :D
Siis oikeastiko te täällä toivotte ihmisille taloudellisia ongelmia ja työttömyyttä? Kertoo kaiken keskustelun tasosta.
Nuttura pikkusen kireellä?
Ei vaan jotain inhimillisyyttä ja empatiaa vielä toisia kohtaan jäljellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä suomessa ei tosiaan ole mitään hätää eikä rajoiteta juuri mitään. Se ettei saa aamuyöhön ryypätä yökerhossa on joillekin se maailman kauhein asia. Kauheaa tuntuu olevan myös se kun joskus pitäisi ottaa muutkin huomioon edes käyttämällä maskia paikoissa joissa käy myös riskiryhmäläisiä.
Ihmisten itsekkyys ja piittaamattomuus on tullut hyvin esiin tänä vuonna. Niin paljon, että minä en enää tarttuisi aseisiin tällaiseen maan puolustamiseksi. Ihan sama mulle, mitä tapahtuisi niille p*rserei'ille, jotka eivät välitä pitää edes turvavälejä kaupassa.
Juuri näin, ikäihmiset tästä keväällä parhaimpana esimerkkinä. ”Minuahan ei hallitus kiellä menemästä ruuhka-aikana kauppaan ja minähän tapaan sukulaisiani vaikka olisi mikä korona. Jos koronaan kuolen niin sitten kuolen”. Niin, en minäkään välitä suojella sellaisia jotka eivät itse viitsi tehdä mitään, vaikka pahimpaa riskiryhmää ovat. Pikkujouluja suunnitellessa..
Juu ja kun yhdelle talonasukkaalle huomatin, ettei tulisi liian lähelle, niin heti ollaan ajattelemassa vain itseään, ettei mitään koronaa pelkää... Ei sitten ajatellut, että minulla voisi olla kenties joku syy vältellä koronaa juuri silloin tai mitään muutakaan sairastumista, kun olin menossa parin viikon sisällä leikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Italiassa on nyt väläytetty kolmen alueen osalta ulkonaliikkumiskieltoa yli 70-vuotiaille. Saa nähdä, mitä pääministeri Conte vastaa. Maanantaiksi odotetaan jonkinlaisia päätöksiä. Kauhea huutohan tuosta tulisi, kuinka ihmisoikeudet viedään vanhuksilta...
Se ei edes mene noin. Terve vanhus ei ole juuri isommin vaarassa. Koko maailma on vouhkattu valeella pelkoon terveydenhuollon taholta. He eivät ole ensimmäiseksi kiinnostuneita omista laitoksistaan, joissa vahingot tapahtuivat, vaan kaatavat kaiken vastuun muualle, ja rikastuvat.
Samalla kun idolinsa ihailijat kirkuvat!
Rikastuvat, saavat valtaa, idolistinsa huutavat, kirkuvat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettava hysteerikko.
Vierailija kirjoitti:
Totalitarismille on nyt aika laittaa rajat. Pitää kysyä miten yksilönvapauden ja elinkeinovapauden suoja voi olla näin heikko Euroopassa. Kansan pitää lähteä kaduille erottaa diktaattorit. Lainsäädäntö muutettava niin että hallituksilta viedään ikiajoiksi oikeus puuttua yksilön tai elinkeinovapauteen.
Toivottavasti Suomi onnistuu pitämään tilanteen rauhallisena!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totalitarismille on nyt aika laittaa rajat. Pitää kysyä miten yksilönvapauden ja elinkeinovapauden suoja voi olla näin heikko Euroopassa. Kansan pitää lähteä kaduille erottaa diktaattorit. Lainsäädäntö muutettava niin että hallituksilta viedään ikiajoiksi oikeus puuttua yksilön tai elinkeinovapauteen.
Tarvisi saada aluksi vallattua vaikka edes joku median nurkka, jotta pikkuisen parempi asia saadaan esille. Nythän on vielä niin, että nuo pakottajat joita monet pitävät aika erikoisesti idoleinaan ottavat itselleen vain lisää rahaa ja valtaa. Se menee sinne ylös ja samalla kapeaan sektoriin. Ja se on ollut jo alusta alkaen muilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä suomessa ei tosiaan ole mitään hätää eikä rajoiteta juuri mitään. Se ettei saa aamuyöhön ryypätä yökerhossa on joillekin se maailman kauhein asia. Kauheaa tuntuu olevan myös se kun joskus pitäisi ottaa muutkin huomioon edes käyttämällä maskia paikoissa joissa käy myös riskiryhmäläisiä.
Ihmisten itsekkyys ja piittaamattomuus on tullut hyvin esiin tänä vuonna. Niin paljon, että minä en enää tarttuisi aseisiin tällaiseen maan puolustamiseksi. Ihan sama mulle, mitä tapahtuisi niille p*rserei'ille, jotka eivät välitä pitää edes turvavälejä kaupassa.
Juuri näin, ikäihmiset tästä keväällä parhaimpana esimerkkinä. ”Minuahan ei hallitus kiellä menemästä ruuhka-aikana kauppaan ja minähän tapaan sukulaisiani vaikka olisi mikä korona. Jos koronaan kuolen niin sitten kuolen”. Niin, en minäkään välitä suojella sellaisia jotka eivät itse viitsi tehdä mitään, vaikka pahimpaa riskiryhmää ovat. Pikkujouluja suunnitellessa..
Tämä ehkä on hieman ohi teeman, mutta haluaisin sanoa, että ikäihmisistä yli 90 prosenttia käyttäytyi toisin kuin nuo hölmöt ikäryhmämme edustajat vaatimuksineen.
Kyllä meillä on jo sen verran elämänkokemusta, että osasimme ottaa neuvosta vaarin ja pitää itsemme turvassa ja eristyksissä.
Ja suurinta osaa meistä yhtä aikaa naurattivat ja yhtä aikaa harmittivat nuo poikkeukset, jotka iltapäivälehdet sitten nostivat esiin.
Niin että uskokaa vaan nuoret, että me riskiryhmäläiset kyllä pyrimme noudattamaan suosituksia niin hyvin kuin vain voimme. Itse tilaan ruuatkin ruokakaupasta kotiin, niin ei tarvitse sinne tungokseen mennä.
Tosin tiedän vanhuksia, jotka eivät osaa tai ei ole varaa nettiostoksiin ja kotiinkuljetuksiin, joten armahtakaa heitä, jos sinne markettiin ilmestyvät.
Ja kiitos kaikille, jotka omalla käytöksellänne suojelette meitä 70+ ihmisiä, joilla on immuunipuolustus iän myötä heikentynyt ja erilaiset sairaudet nostavat riskiämme lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvisi saada aluksi vallattua vaikka edes joku median nurkka, jotta pikkuisen parempi asia saadaan esille. Nythän on vielä niin, että nuo pakottajat joita monet pitävät aika erikoisesti idoleinaan ottavat itselleen vain lisää rahaa ja valtaa. Se menee sinne ylös ja samalla kapeaan sektoriin. Ja se on ollut jo alusta alkaen muilta pois.
Pakottajalla on verkko bulvaaneja myos mediassa, ja heitä pidetään pakottajien puolella palkkioiden avulla. Näillä moderointi käsissään. Kaiken muun lisäksi. Samalla tuo kaikki on pakottajan käsissä, sen saman joka rikastuu. Itse. Se sama tutkijajoukko, joka idolina kertoi valehdellen keväällä kauheasta viruksesta joka tappaa kaikki. Vaikka virus oli saman joukon, sektorin omistamissa vanhainkodeissa, sairaaloissa.
Jotka olisi voitu pitää puhtaina.
Mutta näille idoleille hurrataan, ja kirkuenkin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yksilölläkö on oikeus päättää olla välittämättä muista yksilöistä?
No talvi tulee ja ihmiset eristäytyy ihan omaehtoisesti.
kyllä nyt kelpaa uuden ohjeen mukaan juottolat saavat myydä viinaa aamu 7-21. ei tarvii puuroo keittää lähtee räkälän kautta alkoon