Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maukasta lantuista voisi tehdä?

Vierailija
14.02.2014 |

Lanttulaatikko on ainut mitä tulee itselle mieleen, eikä sekään minusta ole maukasta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulilantut! Eli sama idea kuin uunissa tehtävissä kermaisissa valkosipuliperunoissa, mutta perunan tilalle lanttu. Kuulostaa oudolle, mutta on tosi hyvää etenkin jos paistaa nämä hitaasti.

Vierailija
22/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kasvisdipistä.

Paloittele tuoreet kasvikset mieleisen kokoisiksi palasiksi, siten että on mukava syödä sormin. Ja sitten vain dippaa niitä tavalliseen kermaviili dippiin, voi tehdä itse ai jos on laiska, ostaa kaupasta sipsihin käytettävää dippijauhetta.

Kasviksiksi sopii lanttu, porkkana, peruna, kurkku, kukkakaali... Mistä vain tykkää raakana.

Terveellinen ja helppo vaihtoehto naposteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa kuutioiksi ja laita sekaan muitakin juureskuutioita. Porkkanaa, perunaa, palsternakkaa, selleriä jne. Mausta pippurilla ja hunajalla. Hauduta kypsäksi öljytyssä vuuassa. Taivaallista.

Vierailija
24/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 17:07"]

Leikkaa kuutioiksi ja paista pannulla voissa. Vähän suolaa myllystä päälle ja saat loistavan lisäkkeen ruualle. Itse syön ne niin, että on vielä reilusti suutuntumaa, mutta voit paistaa ihan kypsäksikin asti, jos tuntuu kivemmalta. :)

Myös lanttusose perunasoseen tapaan on loistava lisäke. Reilusti voita, niin tulee makua.

[/quote]

Lanttukuutioiden mausteeksi sopii loistavasti valkosipuli!

Vierailija
25/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttukuutioita meinasin minäkin ehdottaa. Porkkanakuutiot sopii seuraksi. Ruskistan voissa porkkanaa ja lanttua. Lisään vähän vettä ja haudutan kannen alla. Teen reilun annoksen ja lämmitän seuraavan kerran pannulla voissa ja ai että paranee vain. Jauhelihapihvi  kaveriksi, niin on ateria valmis.

Lantturaaste on myös maukasta.

Vierailija
26/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:01"]

Minä tykkään kasvisdipistä.

Paloittele tuoreet kasvikset mieleisen kokoisiksi palasiksi, siten että on mukava syödä sormin. Ja sitten vain dippaa niitä tavalliseen kermaviili dippiin, voi tehdä itse ai jos on laiska, ostaa kaupasta sipsihin käytettävää dippijauhetta.

Kasviksiksi sopii lanttu, porkkana, peruna, kurkku, kukkakaali... Mistä vain tykkää raakana.

Terveellinen ja helppo vaihtoehto naposteluun.

[/quote]

No raaka peruna kyllä kuulostaa vähän oudolta, muuten hyvä vinkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän