Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Oletko suhteessa ollessasi käyttänyt hormonaalista ehkäisyä miehen toiveesta?

Vierailija
01.11.2020 |

Oliko jossain vaiheessa teillä sellainen tilanne, että sinä vastasit ehkäisystä kokonaan, vaikka sinä olisit halunnut lapsia ja kumppanisi ei? Miten koit hormonaalisen ehkäisyn käyttämisen siinä vaiheessa?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on sellainen tilanne, että mies ei halua lapsia, en ymmärrä, miksi ei ole enemmän ihan normaalirepertuaarissa, että tehdään vasektomia. Se on melko riskitiön pikku toimenpide, joka on kerralla tehty, ja naisen ei tarvitse tunkea sen jälkeen itseensä jatkuvasti hormoneja. Jotenkin automaattisesti aina oletetaan, että naisen kuuluu tehdä uhrauksia ja kärsiä seuraamukset. Se on enemmän kulttuurinen tapa kuin järkevää toimintaa.

Ymmärrätkö vasektomian kriteerit kuitenkin?

Mikseivät miehet ennen sen kriteerien täyttymistä suostu käyttämään ehkäisynä kondomia, jos tietävät etteivät juuri sillä hetkellä lapsia halua? Miksi nainen joutuu hoitamaan ehkäisyn miehen puolesta, vaikka olisi halukas saamaan sillä hetkellä lapsia yhdessä toisen kanssa. Miksi miehet ulkoistavat parisuhteessa ollessaan vastuun ehkäisystä yleensä naisen harteille?

Mistä minä tietäisin mitä tuntemattomat ihmiset ajattelee? Kysyin vain että ymmärrätkö vasektomian kriterit? Ei sinne noin vain mennä. Lisäksi vaikkakin vasektomia on polikäynnillä nopsaan tehty, ei se tarkoita sitä ettei siitä voisi miehelle tulla ongelmia.

Riskit ovat kuitenkin merkittävästi pienemmät kuin naisen sterilisaatiossa, koska tuo on operaationa kevyempi.

Niin ovat, ja myös pienemmät kuin pitkään jatkuvassa hormonaalisessa ehkäisyssä, vaikka nekin riskit ovat pienet. Kuitenkin voi tulla veritulppaa tmv.

Kaikki miehet eivät voi mennä vasektomiaan, siihen vaikuttaa mm. ikä ja lasten määrä, mutta ne jotka voivat, voisivat kuitenkin harkita sitä vaihtoehtona, jos puoliso kärsii hormonaalisesta ehkäisystä.

42/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan yhden yön jutuissakaan miehet eivät halua käyttää kortsua. Ilmeisesti ei haittaa ottaa riski sukupuolitaudista ja raskaudesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin lapsia ennen miestä, mutten silti kokenut syöväni pillereitä vastentahtoisesti. Minulle oli itsestäänselvää, että lapsi tehdään vasta sitten kun molemmat ovat siihen valmiita. Ja kun oli joka tapauksessa joku ehkäisy käytössä, niin pilleri oli siihen minustakin paras ratkaisu.

Kahden lapsen jälkeen ilmoitin kyllä miehelle, että joko tekee vasektomian tai tehdään vielä kolmas lapsi. Tehtiin kolmas lapsi ja sektion yhteydessä minulle sterilisaatio.

Vierailija
44/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapseli oli osittain omasta halustani ja osittain siksi, että halusin seksin tuntuvan hyvältä ja ylipäätään erektion pysyvän myös kumppanillani. Kondomin kanssa tämä oli hyvin vaikeaa. Kävimme kumpikin kyllä testeissä varmuuden vuoksi ennen kondomin poisjättöä. Lapsen yrittämiseen ryhtyminen oli yhteinen päätös eikä ehkäisyn lopettamisesta tarvinnut silloin enää keskustella. Noin vuoden verran kyllä keskustelimme ja pohdimme asiaa (milloin aloittaisimme yrittämään) ennen kuin päätimme yrittämisen aloittaa.

Vierailija
45/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt koskaan hormonaalista ehkäisyä, koska se oli mun miehelle ehdoton ei. Niinpä hän on sitten vastannut täysin ehkäisystä ja se onkin toiminut niin hyvin, ettei meillä ole ainoatakaan lasta:D

Vierailija
46/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on sellainen tilanne, että mies ei halua lapsia, en ymmärrä, miksi ei ole enemmän ihan normaalirepertuaarissa, että tehdään vasektomia. Se on melko riskitiön pikku toimenpide, joka on kerralla tehty, ja naisen ei tarvitse tunkea sen jälkeen itseensä jatkuvasti hormoneja. Jotenkin automaattisesti aina oletetaan, että naisen kuuluu tehdä uhrauksia ja kärsiä seuraamukset. Se on enemmän kulttuurinen tapa kuin järkevää toimintaa.

Olen nainen, mutta eihän se ettei mies halua NYT lapsia tarkoita automaattisesti sitä ettei hän haluaisi niitä koskaan. Siinä mielessä ihmetyttää tuo jatkuva vasektomian tyrkyttäminen ehkäisymenetelmäksi.

Vierailija
47/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin lapsia ennen miestä, mutten silti kokenut syöväni pillereitä vastentahtoisesti. Minulle oli itsestäänselvää, että lapsi tehdään vasta sitten kun molemmat ovat siihen valmiita. Ja kun oli joka tapauksessa joku ehkäisy käytössä, niin pilleri oli siihen minustakin paras ratkaisu.

Kahden lapsen jälkeen ilmoitin kyllä miehelle, että joko tekee vasektomian tai tehdään vielä kolmas lapsi. Tehtiin kolmas lapsi ja sektion yhteydessä minulle sterilisaatio.

Kauanko meni siihen, että molemmat olivat valmiita? Suhteessamme minä olin valmis kahden vuoden jälkeen, mutta jouduin yli neljä vuotta sen jälkeen odottelemaan sitä, että mies koki olevansa riittävän valmis yrittämään lasten yrittämisen. Yli kuusi siis käytin hormonaalista ehkäisyä, josta suurin osa meni aika innottomasti.

Vierailija
48/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mieheni on aika passiivinen. Ei hänellä ole mielipiteitä näistä asioista. Ei siitä mitä ehkäisyä käytetään tai milloin annetaan lasten tulla. Ihan olisi virkistävää jos mies joskus kakaisisi ulos vaikka tuollaisen vaatimuksen että ”käytä pillereitä”. Olisi jotain uutta tässä suhteessa.

Vierailija
49/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin joo mutta en itsekään raskaaksi halunnut tulla.

Mut nyt ne miesten pillerit on pian saatavilla tai ainakin jos miehet suostuu jatkamaan testejä.

Sitten kun ne on saatavilla niin kaikki keiden mies haluaa naiselleen pillerit, sanokaa että ota sinä pillerit vuodeksi, sit minä otan vuodeksi.

Luin artikkelin juuri, missä ongelmana on rahoituksen puute, eli ei nähdä taloudellista hyötyä miesten pillerissä koska se on uusi juttu. Eli miehiä pitäis nyt saada jotenkin osoittamaan kiinnostusta enemmän siihen pilleriin.

Naisten ei enää kuulu ottaa kaikkea ehkäisyn aiheuttamaa terveyspaskaa niskaansa, normaalien menkka- ym. naistenvaivojen ja pissatulehduskierteiden lisäksi.

Miesten nyhväysaika sais olla ohi! Heillä on vielä korkeampi kipukynnyskin ja yleensä korkeammat halut eli he kestää sivuvaikutuksia paremmin.

Vierailija
50/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko meni siihen, että molemmat olivat valmiita? Suhteessamme minä olin valmis kahden vuoden jälkeen, mutta jouduin yli neljä vuotta sen jälkeen odottelemaan sitä, että mies koki olevansa riittävän valmis yrittämään lasten yrittämisen. Yli kuusi siis käytin hormonaalista ehkäisyä, josta suurin osa meni aika innottomasti.

* Yli kuusi vuotta. Suhde olisi päättynyt, jos mies olisi vielä tuossa vaiheessa jatkanut empimistään. Riidat olivat tilanteeseen turhautumiseni takia alkaneet muuttua aika repiviksi.

Vierailija
51/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli onneksi aika lyhyt ero toiveissa, alle pari vuotta enkä etenkään alkuaikoina itsekään kuumeillut kovin kiihkeästi.

Vierailija
52/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta eihän se ettei mies halua NYT lapsia tarkoita automaattisesti sitä ettei hän haluaisi niitä koskaan. Siinä mielessä ihmetyttää tuo jatkuva vasektomian tyrkyttäminen ehkäisymenetelmäksi.

No enhän nyt tietenkään tällaista tilannetta tarkoittanut, vaan sitä, että mies tietää, ettei halua niitä ollenkaan tai enää lisää.

Vierailija
53/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan yhden yön jutuissakaan miehet eivät halua käyttää kortsua. Ilmeisesti ei haittaa ottaa riski sukupuolitaudista ja raskaudesta

En ole sitten teini-iän tavannut miestä, joka ei haluaisi käyttää kondomia vastikään tapaamansa naisen kanssa. Ei toivotut taudit ja raskaus taitaa rohkaista kondomin käyttöön. Onko oikeasti olemassa miehiä, jotka eivät kumia haluaisi käyttää? Mistä löydätte niitä? Millaisia ne miehet ovat? Itse olen löytänyt seksiseuraa tinderistä, miehet 20-30-vuotiaita, hyväkuntoisia, opiskelijoita ja/tai työssäkäyviä, isiä tai lapsettomia, päihdeongelmattoimia. Vasta seurustelun tai avoimen rehellisen seksisuhteen alettua on kukaan ollut valmis vaihtamaan kumin johonkin toiseen ehkäisyyn. Miksi tämä korstuvastainen miesten "enemmistö" välttelee minua?

Vierailija
54/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

* Yli kuusi vuotta. Suhde olisi päättynyt, jos mies olisi vielä tuossa vaiheessa jatkanut empimistään. Riidat olivat tilanteeseen turhautumiseni takia alkaneet muuttua aika repiviksi.

Meillä ei onneksi ehditty asiasta juuri riidellä, tavattiin vasta 30+ ja mies tajusi onneksi melko nopeasti itsekin ettei päätöstä voida ihan hirveän pitkälle lykätä.

Vierailija
55/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

En ole sitten teini-iän tavannut miestä, joka ei haluaisi käyttää kondomia vastikään tapaamansa naisen kanssa. Ei toivotut taudit ja raskaus taitaa rohkaista kondomin käyttöön. Onko oikeasti olemassa miehiä, jotka eivät kumia haluaisi käyttää? Mistä löydätte niitä? Millaisia ne miehet ovat? Itse olen löytänyt seksiseuraa tinderistä, miehet 20-30-vuotiaita, hyväkuntoisia, opiskelijoita ja/tai työssäkäyviä, isiä tai lapsettomia, päihdeongelmattoimia. Vasta seurustelun tai avoimen rehellisen seksisuhteen alettua on kukaan ollut valmis vaihtamaan kumin johonkin toiseen ehkäisyyn. Miksi tämä korstuvastainen miesten "enemmistö" välttelee minua?

Mistä kukaan muu täällä voisi sitä tietää?

Vierailija
56/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Mistä kukaan muu täällä voisi sitä tietää?

Oli tuossa useampikin kysymys. Mistä löydätte näitä kumiallergisia miehiä?

Vierailija
57/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pillereiden käytön lasten saamisen jälkeen. Ennen sitä käytin kymmenen vuotta ihan omasta aloitteesta, nyt jälkeenpäin mietittynä vaikutti omiin haluihin paljonkin... Lasten jälkeen en halunnut aloittaa hormonaalista ehkäisyä uudelleen ja olemme käyttäneet kondomia sen jälkeen. Molemmat huolehtii ehkäisystä: ostetaan kondomeja aina tarvittaessa kumpi vaan ja yleensä itse laitan sen miehelle. On oma ohjelmanumeronsa :D. Nykyisin laitto sujuu hyvin jopa pimeässä ja vaikka missä asennossa ;). "Turvallisina päivinä" ennen menkkoja mennään sitten ihan paljaalla, saa mies nauttia vähän siitäkin. Itselläni on niin säännöllinen kierto ja selkeät ovulaatiopäivät, että viitisen päivää ennen menkkoja olen luokitellut turvallisiksi. 

Vierailija
58/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin pillereiden käytön lasten saamisen jälkeen. Ennen sitä käytin kymmenen vuotta ihan omasta aloitteesta, nyt jälkeenpäin mietittynä vaikutti omiin haluihin paljonkin... Lasten jälkeen en halunnut aloittaa hormonaalista ehkäisyä uudelleen ja olemme käyttäneet kondomia sen jälkeen. Molemmat huolehtii ehkäisystä: ostetaan kondomeja aina tarvittaessa kumpi vaan ja yleensä itse laitan sen miehelle. On oma ohjelmanumeronsa :D. Nykyisin laitto sujuu hyvin jopa pimeässä ja vaikka missä asennossa ;). "Turvallisina päivinä" ennen menkkoja mennään sitten ihan paljaalla, saa mies nauttia vähän siitäkin. Itselläni on niin säännöllinen kierto ja selkeät ovulaatiopäivät, että viitisen päivää ennen menkkoja olen luokitellut turvallisiksi. 

Varmaan myös osa päivistä menkkojen aikana olisi turvallisia.

Vierailija
59/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Päätin sekä aloituksesta, että lopetuksesta itse. Mies tiesi, että joko käyttää kortsua, on ilman tai etsii jonkun toisen. Tuossa vierellä se edelleen on.

Vierailija
60/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Päätin sekä aloituksesta, että lopetuksesta itse. Mies tiesi, että joko käyttää kortsua, on ilman tai etsii jonkun toisen. Tuossa vierellä se edelleen on.

Itse ajattelin ennen miehen tapaamista olevani voimakastahtoinen ihminen, mutta monissa asioissa minua on suhteemme aikana viety kuin litran mittaa. Taisin osua yksiin itseäni kovapäisemmän yksilön kanssa. Ennen tätä suhdetta niin ei ollut tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä