Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Oletko suhteessa ollessasi käyttänyt hormonaalista ehkäisyä miehen toiveesta?

Vierailija
01.11.2020 |

Oliko jossain vaiheessa teillä sellainen tilanne, että sinä vastasit ehkäisystä kokonaan, vaikka sinä olisit halunnut lapsia ja kumppanisi ei? Miten koit hormonaalisen ehkäisyn käyttämisen siinä vaiheessa?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, itse olen halunnut käyttää siihen asti kunnes osasin yhdistää sivuvaikutukset pillereihin. Ehdin tosin potkia silloiset seurustelukumppanit pihalle ennen kuin tajusin, että vika ei ehkä ole parisuhteessa vaan hormoneissa ja olen niiden takia onneton ja jatkuvasti vihainen tai itkuinen. Lopetin sitten pillerit ja hiljalleen olo parani, tosin ensimmäisellä kerralla oletin paremman olon johtuvan erosta.

Olin viitisen vuotta seurustelematta, kunnes tapasin nykyisen mieheni. Kokeilin taas pillereitä, ja sama itkuraivoilu jatkui taas. Tällä kertaa arvasin sen johtuvan pillereistä. Miehen kannustettua lopetin pillerit ja siirryimme kondomeihin. Olemme nyt olleet 10 vuotta yhdessä eikä mies ole kertaakaan valittanut kondomeista, vaan hän on onnellinen, että en enää voi pahoin ja olen iloinen oma itseni ja tunne-elämäni on tasapainossa ja pahat mielet ovat niitä normaaleja elämän kolhuja eikä epäloogista hormonihärdelliä.

Hyvä että asia selvisi. Tosi rankkaa silti, että hormonaalisen ehkäisyn takia on aiheutunut monenlaista harmia.

Vierailija
22/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä teininä exäni painosti minut käyttämään pillereitä vaikka ne eivät sopineet minulle. Kaikenlisäksi sain häneltä taudin. Hirveä tyyppi. Hyi helvetti. Kaikki vain sen takia kun hän ei vaan voinut käyttää kumia kun kerta niiiin kamalalta tuntuu hohhoijaa näitä "miehiä".

Mitä tämä mielestäsi kertoo itsestäsi?

Sitä että olin liian naiivi teininä miehiä kohtaan. Hän jätti kunnon traumat ( petti ja vaihtoi lopulta toiseen vielä lopuksi ) mutta opinpaha olemaan luottamatta enään miehiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never ever. Ensimmäisenä pitää ilmoittaa että ei käytä hormoneita, ei aio käyttää ja kaikki lapset otetaan vastaan ja että herra maksaa halusi tai ei. Kummasti se kondomi alkaa tuntua kivalta vaihtoehdolta, eikä tarvitse koskaan pyytää käyttämään 😊

Vierailija
24/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma päätös oli mutta kun lopetin sivuoireiden takia niin mies rupesi ehdottamaan kierukkaa tms. Ilmoitin että ehkäisyvuoro vaihtuu nyt joten kondomeilla mennään (vasektomiaan ei halunnut). Onhan tämä mukavaa kun toinen huolehtii ehkäisyn, halutkin palasivat :) Minun vastuulla oli siis 7 vuotta. Hormonimömmöjä en enää ota enkä vierasesineitä kohtua tulehduttamaan joten kondomt on käytössä vaihdevuosiin saakka.

Täsmälleen sama kokemus! Tajusin syöneeni pillereitä vasten tahtoani kymmenisen vuotta jotenkin velvollisuudentunteesta. Aina kun juttelin lääkärin kanssa lopettamisesta, minut taivuteltiin jatkamaan toisella merkillä. Ja koulussakin jo opetettiin, että naisen kuuluu sitten syödä ehkäisypillereitä, kun suhde on vakiintunut. Minkään tyyppinen pillerimerkki ei kuitenkaan tuntunut sopivalta, aina oli jotain ongelmaa. Kierukkaa en halunnut, vaikka siihen lääkärikin painosti. Sitten vaan tajusin yksi kaunis päivä, että hetkinen, täähän on mun kroppa, ja ilmoitin miehelle, että nyt loppuu hormonien käyttö, minä en enää itseäni myrkytä, kun ei tunnu hyvältä. Olisin myös ollut aivan valmis saamaan lapsen, mutta mies ei halunnut. Kondomit siis kehiin ja vastuu asiasta vaihteeksi hänelle. Oma elämänlaatuni parani ihan uskomattoman paljon. Ne pillerit ei todellakaan sopineet mulle, olisi pitänyt luottaa omaan tunteeseen jo paljon aiemmin.

Vierailija
25/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Never ever. Ensimmäisenä pitää ilmoittaa että ei käytä hormoneita, ei aio käyttää ja kaikki lapset otetaan vastaan ja että herra maksaa halusi tai ei. Kummasti se kondomi alkaa tuntua kivalta vaihtoehdolta, eikä tarvitse koskaan pyytää käyttämään 😊

Meillä aina mies panikoitui, jos mulla olivat kuukautiset myöhässä, koska olin heti suhteen alussa ilmoittanut etten aio siinä tilanteessa tehdä aborttia, jos ehkäisy pettää. Mies ei silti missään vaiheessa ruvennut säännöllisesti käyttämään kondomia.

Vierailija
26/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt. Joskus omasta toiveesta söin pillereitä mutta lähes 20 vuotta mentiin kondomilla. Nyt minut on sterilisoitu.

Vierailija
27/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt. Käytin nuorempana ehkäisyrengasta vähän alta vuoden. Kun sekään ei sopinut päälleni, arvelin ettei päälleni sovi myöskään muu hormonaalinen ehkäisy. Tai siis en viitsinyt alkaa kokeilemaan tuntemattomien miesten mieliksi, ja sitten ilman kodomia antaa heille. Tuolloin olin siis sinkkuna. Tiedän myös että en muista syödä joka päivä pillerietä, enkä halua sellaista taakkaa harteilleni ottaa että miehen kivan takia muutaman kerran viikossa, joskus harvemmin, söisin JOKA päivä jotain pillereitä, uusisin reseptiä, kävisin tarkastuksissa jne. Ei varmaan ihmetytä että nykyiselle aviomiehelleni on tehty vasektomia :D :D :D

Vierailija
28/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä aina mies panikoitui, jos mulla olivat kuukautiset myöhässä, koska olin heti suhteen alussa ilmoittanut etten aio siinä tilanteessa tehdä aborttia, jos ehkäisy pettää. Mies ei silti missään vaiheessa ruvennut säännöllisesti käyttämään kondomia.

Kai mies vain sitten kaikesta huolimatta koki itselleen niin vaivattomaksi sen, että minä olen se, joka kokee käyttää pillereitä. Hän tiesi kuitenkin sen, että ne voivat pettää, muttei silti halunnut tuplaehkäisyä käyttöön.

Vierailija
29/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt. Joskus omasta toiveesta söin pillereitä mutta lähes 20 vuotta mentiin kondomilla. Nyt minut on sterilisoitu.

Miksi sinut eikä miestäsi? Vasektomia miehelle on paljon helpompi operaatio kuin naisen sterilisaatio.

Vierailija
30/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt. Käytin nuorempana ehkäisyrengasta vähän alta vuoden. Kun sekään ei sopinut päälleni, arvelin ettei päälleni sovi myöskään muu hormonaalinen ehkäisy. Tai siis en viitsinyt alkaa kokeilemaan tuntemattomien miesten mieliksi, ja sitten ilman kodomia antaa heille. Tuolloin olin siis sinkkuna. Tiedän myös että en muista syödä joka päivä pillerietä, enkä halua sellaista taakkaa harteilleni ottaa että miehen kivan takia muutaman kerran viikossa, joskus harvemmin, söisin JOKA päivä jotain pillereitä, uusisin reseptiä, kävisin tarkastuksissa jne. Ei varmaan ihmetytä että nykyiselle aviomiehelleni on tehty vasektomia :D :D :D

Minä kokeilin yhdessä vaiheessa ehkäisykapselia. Ihan kammottava kokemus.

Vierailija
31/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitus kerää alapeukkuja? Onko se jotenkin tabu, että naiset yleensä pääsääntöisesti suhteen aikana kantavat vastuun ehkäisyn hoitamisesta? Eivätkä aina välttämättä edes kovin mielellään.

Vierailija
32/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käyttää, koska minulla on migreeni, enkä muutenkaan haluaisi käyttää hormoneja, tuntuuhan se aika luonnottomalta. Mies ei kyllä pidä kondomeista, niiden kanssa ei kuulemma tunnu miltään. Olen siis ainoa, joka meillä seksistä nauttii. Ei voi mitään.

Vierailija
33/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuo tilanne, mutta lasten saamisen jälkeen mies meni vasektomiaan. Nyt ei vastuu ehkäisystä enää ole minulla.

Vierailija
34/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellainen tilanne, että mies ei halua lapsia, en ymmärrä, miksi ei ole enemmän ihan normaalirepertuaarissa, että tehdään vasektomia. Se on melko riskitiön pikku toimenpide, joka on kerralla tehty, ja naisen ei tarvitse tunkea sen jälkeen itseensä jatkuvasti hormoneja. Jotenkin automaattisesti aina oletetaan, että naisen kuuluu tehdä uhrauksia ja kärsiä seuraamukset. Se on enemmän kulttuurinen tapa kuin järkevää toimintaa.

Vierailija
35/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on sellainen tilanne, että mies ei halua lapsia, en ymmärrä, miksi ei ole enemmän ihan normaalirepertuaarissa, että tehdään vasektomia. Se on melko riskitiön pikku toimenpide, joka on kerralla tehty, ja naisen ei tarvitse tunkea sen jälkeen itseensä jatkuvasti hormoneja. Jotenkin automaattisesti aina oletetaan, että naisen kuuluu tehdä uhrauksia ja kärsiä seuraamukset. Se on enemmän kulttuurinen tapa kuin järkevää toimintaa.

Ymmärrätkö vasektomian kriteerit kuitenkin?

Vierailija
36/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät miehet ennen sen kriteerien täyttymistä suostu käyttämään ehkäisynä kondomia, jos tietävät etteivät juuri sillä hetkellä lapsia halua? Miksi nainen joutuu hoitamaan ehkäisyn miehen puolesta, vaikka olisi halukas saamaan sillä hetkellä lapsia yhdessä toisen kanssa. Miksi miehet ulkoistavat parisuhteessa ollessaan vastuun ehkäisystä yleensä naisen harteille?

Vierailija
37/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suostunut käyttämään.

Vierailija
38/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät miehet ennen sen kriteerien täyttymistä suostu käyttämään ehkäisynä kondomia, jos tietävät etteivät juuri sillä hetkellä lapsia halua? Miksi nainen joutuu hoitamaan ehkäisyn miehen puolesta, vaikka olisi halukas saamaan sillä hetkellä lapsia yhdessä toisen kanssa. Miksi miehet ulkoistavat parisuhteessa ollessaan vastuun ehkäisystä yleensä naisen harteille?

Mistä minä tietäisin mitä tuntemattomat ihmiset ajattelee? Kysyin vain että ymmärrätkö vasektomian kriterit? Ei sinne noin vain mennä. Lisäksi vaikkakin vasektomia on polikäynnillä nopsaan tehty, ei se tarkoita sitä ettei siitä voisi miehelle tulla ongelmia.

Vierailija
39/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä minä tietäisin mitä tuntemattomat ihmiset ajattelee? Kysyin vain että ymmärrätkö vasektomian kriterit? Ei sinne noin vain mennä. Lisäksi vaikkakin vasektomia on polikäynnillä nopsaan tehty, ei se tarkoita sitä ettei siitä voisi miehelle tulla ongelmia.

Riskit ovat kuitenkin merkittävästi pienemmät kuin naisen sterilisaatiossa, koska tuo on operaationa kevyempi.

Vierailija
40/70 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Kun aloitin seurustelun, totesimme kumpikin ettei jakseta näperrellä kumin kanssa pitkään. Joska miesten ehkäisyä ei ole markkinoilla, otin kuparikierukan. Alkuun mies oli vähän näreissään ja sanoi, että eksällä ei ehkäisyn ansiosta tullut enää kuukautisia. Minä vain sanoin, että kyse on mun kehosta ja mun terveydestä. Loppujen lopuksi olin onnekas, ja kuparikierukka teki itse asiassa kuukautisista siedettävämmät. Haluamme lapsia tulevaisuudessa, joten kun sen aika on, minä poistatan kierukan. Sen jälkeen mies saa teettää vasektomian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi