Nainen! Oletko suhteessa ollessasi käyttänyt hormonaalista ehkäisyä miehen toiveesta?
Oliko jossain vaiheessa teillä sellainen tilanne, että sinä vastasit ehkäisystä kokonaan, vaikka sinä olisit halunnut lapsia ja kumppanisi ei? Miten koit hormonaalisen ehkäisyn käyttämisen siinä vaiheessa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytin joo mutta en itsekään raskaaksi halunnut tulla.
Mut nyt ne miesten pillerit on pian saatavilla tai ainakin jos miehet suostuu jatkamaan testejä.
Sitten kun ne on saatavilla niin kaikki keiden mies haluaa naiselleen pillerit, sanokaa että ota sinä pillerit vuodeksi, sit minä otan vuodeksi.
Luin artikkelin juuri, missä ongelmana on rahoituksen puute, eli ei nähdä taloudellista hyötyä miesten pillerissä koska se on uusi juttu. Eli miehiä pitäis nyt saada jotenkin osoittamaan kiinnostusta enemmän siihen pilleriin.
Naisten ei enää kuulu ottaa kaikkea ehkäisyn aiheuttamaa terveyspaskaa niskaansa, normaalien menkka- ym. naistenvaivojen ja pissatulehduskierteiden lisäksi.
Miesten nyhväysaika sais olla ohi! Heillä on vielä korkeampi kipukynnyskin ja yleensä korkeammat halut eli he kestää sivuvaikutuksia paremmin.
Itse asiassa miehillä on alhaisempi kipukynnys. Tämän voi todeta terveydenhoidossa, kun sama toimenpide tehdään sekä miehelle että naiselle. Miehet valittavat ja itkevät enemmän sekä keskeyttävät toimenpiteen useammin. Ihan miespuoliset lääkäritkin toteavat tämän. Eikä siinä ole mitään hävettävää. Minkäs omille fysiologisille ominaisuuksilleen mahtaa. Tarkoittaa vaan, että miehen valittaessa kivusta hänelle voi oikeasti osoittaakin myötätuntoa.
Ehdottomasti. Miesflunssa-läppä on törkeää. Millainen kumppani naureskelee toisen huonolle ololle?!?
Vielä kokemuksia? Tuleeko keskusteluun yhtään miestä, joka olisi jo haaveillut lapsista, mutta joutunut käyttämään kondomia, koska kumppani ei ole lapsia halunnut?
Vierailija kirjoitti:
Vielä kokemuksia? Tuleeko keskusteluun yhtään miestä, joka olisi jo haaveillut lapsista, mutta joutunut käyttämään kondomia, koska kumppani ei ole lapsia halunnut?
Onko tällaisia miehiä? Kuvittelisin niin, koska eiväthän kaikki naiset hormonaalista ehkäisyä pysty käyttämään.
Nostetaan ketjua. Miesten kokemukset kiinnostavat myös.
Itselläni e-pilleri veivät halut niin totaalisesti pitkäksi aikaa, että veikkaan ettei mies tule niitä koskaan ehdottamaan 👍
Oli sitä luokkaa, että jo pelkästään tv:ssä nähty suutelukohtaus etoi.
En ehtinyt edes kauaa käyttää, kun lopetin vahvojen sivuoireiden takia (todella lisääntynyt ruokahalu, vatsa koko ajan sekaisin ja totaalinen haluttomuus), mutta meni kuukausia, ennenkuin aloin taas haluta.
Nuorena parisuhteessa käytin pillereitä, en edes kyseenalaistanut asiaa silloin, jotenkin päähän oli takoutunut se, että naisen pitää käyttää pillereitä (tai vaikka kierukkaa). Suhteen loputtua lopetin myös pillerit ja huomasin, että olin paljon vähemmän kiukkuinen, halut palasi ja olin muutenkin tasapainoisempi.
Olin vuosia sinkkuna, kumi oli käytössä silloin kun seksiä oli.
Tapasin nykyisen mieheni, kun puhuttiin ehkäisystä, kerroin etten halua mitään hormonaalista ehkäisyä tai kierukkaa. Ollaan luotettu varmoihin päiviin +keskeytetty yhdyntä, epävarmoina päivinä kumi. Ei enää ikinä paluuta hormonien käyttöön!
Nuorena (15-25v) käytin pillereitä, koska jotenkin niitä vain "kuului" käyttää ja vaikka en ollut aina edes parisuhteessa. En siis edes kyseenalaistanut sitä ikinä että onko se ookoo vaan niitä vain söi.
Enkä edes tietoisesti niitä lopettanut vaan resepti loppui ja koska en saamattomuuttani sitä uusinut niin muutaman kuukauden päästä huomasinkin olevani kuin toinen ihminen. Ei sitäkään ihan heti älynnyt yhdistää pillerittömyyteen, mutta siinä tosiaan muuttui miesmakukin melko lailla täysin.
Melkeinpä sanoisin että tuo pillerittömyyden aiheuttama muutos mielialassa/ajatusmaailmassa/olossa oli isompi kuin muutos jonkun sortin alkoholistista absolutistiksi.
Itselleni ei siis sopinut kumpikaan vaan vasta kumpaisenkin lopettamisen jälkeen olen ollut oma itseni mutta kyllähän se harmittaa että pilasi nuoruutensa ja oikeastaan koko elämänsä sotkemalla kroppansa ja päänsä vuosiksi noilla myrkyillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt. Joskus omasta toiveesta söin pillereitä mutta lähes 20 vuotta mentiin kondomilla. Nyt minut on sterilisoitu.
Miksi sinut eikä miestäsi? Vasektomia miehelle on paljon helpompi operaatio kuin naisen sterilisaatio.
Koska minä halusin toimenpiteeseen, ja mies ei.
Itse asiassa miehillä on alhaisempi kipukynnys. Tämän voi todeta terveydenhoidossa, kun sama toimenpide tehdään sekä miehelle että naiselle. Miehet valittavat ja itkevät enemmän sekä keskeyttävät toimenpiteen useammin. Ihan miespuoliset lääkäritkin toteavat tämän. Eikä siinä ole mitään hävettävää. Minkäs omille fysiologisille ominaisuuksilleen mahtaa. Tarkoittaa vaan, että miehen valittaessa kivusta hänelle voi oikeasti osoittaakin myötätuntoa.