Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vastaisitte tämäntyyppiseen ivaan?

Vierailija
14.02.2014 |

Jos vaikkapa työkaverisi, joka on usein toisille ilkeä ja tiedetysti ikävä ihminen, sanoisi esim. että osasitpas hoitaa tuon työn hienosti -mutta niinhän semmoiset usein osaakin joilla on omakin koti epäsiisti.

Tuo oli ihan puhdas esimerkki, toivottavasti joku saa kiinni ideasta. Haen lähinnä sopivaa ulostuloa tilanteeseen, jossa sitten ollaan pöydän ääressä nokikkain kolmannen osapuolen kanssa ja toinen siinä kirkkain silmin väittää että onhan hän ollut ystävällinen ja antanut positiivistakin palautetta....mitä ihmettä siinä voi sanoa?!

Onko kukaan saanut tuollaisesta tilanteesta vietyä pisteitä kotiin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 16:44"]

8:n kommentti oli musta paras, ja käy vastaukseksi ihan joka ikiseen vittuiluun, mitä sieltä tulee. Sillä minäkin sain nolattua yläasteen kiusaajat, sekä yhden inhottavan lääkärin. Tuohon yhdistettynä suoraan silmiin tuijottaminen, niin kyllä alkaa vittuilijaa kuumottamaan, jos on yhtään inhimillinen ihminen.

[/quote]

Minustakin tuo on paras ja yleispätevin. Itse selvisin sen avulla koko ala- ja yläasteen läpi joutumatta pahasti kiusatuksi, vaikka olin varsin oivallinen kohde sellaiselle muuten. Samaa olen käyttänyt aikuisena työpaikalla erästä vittuilijaa vastaan. Toimii sitä tehokkaammin, mitä enemmän ihmisiä on todistamassa tilannetta. Siinä tarvitsee vain olla itsellä sen verran henkistä kanttia, että ei tosiaan tuon kysyttyään enää sano mitään eikä siirrä katsettaan vittuilijan silmistä. Mitä syvempi ja pidempi hiljaisuus, sitä kipeämmin vittuilija tajuaa, että nyt tuli sanottua hyvin lapsellisesti ja nolosti.

Tuo paljon peukkuja saanut neuraali toteamus (jossa väännetään rautalangasta, millainen palaute ei ole myönteistä), on kyllä hyvä myös. Sekin kannattaa sanoa ihan normaalilla äänellä ja ystävällisesti.

Vastavittuiluun ei kannata koskaan sortua; siinä vain alentuu itse vittuilijan tasolle. Toisin sanoen: "Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it!"

Vierailija
22/27 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensa vastaan yltiöpositiivisesti ja hymy korvissa ikäville ihmisille. Ikävälle pomolle: oi kiitos, oletkin niin upea ihminen. Huonosta palvelusta: Kiitos, aivan mahtavaa palvelua! Töykeälle lääkärille: Kiitos suurenmoisesta hoidosta. Muuten vaan yrmylle suomalaiselle: Eikö olekin ihana päivä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos" sanoisin ja hymyilisin päälle iloisesti silmät loistaen juuri saadusta "positiivisesta" kommentista. Eli näyttelisin, että olisin ottanut sen kohteliaisuutena.

Vierailija
24/27 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaisin, että kun sinä olet kaikessa niin tavattoman hyvä ja korvaamaton niin olen usein miettinyt, että miksi sinua ei ole ylennetty/ mihin ihmeessä meitä muita tarvitsetkaan/kuinka uskallat pyytää meiltä muilta tyhmemmiltä apua tmv.

Vierailija
25/27 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaisin kommentin sanasta sanaan vinkuvalla/lässyttävällä äänellä.

Vierailija
26/27 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin kiitos, mutta työni laatuni korreloi ammattitaitoni eikä kotini kanssa.

Vierailija
27/27 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut kysymyksestä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan