Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkosynnyttäjä saa prinsessakohtelun, miksei kaikki synnyttäjät saa?

Vierailija
14.02.2014 |

Juttelin muutaman äidin kanssa synnytyksistä. Joukossa oli pari pelkostatuksella synnyttänyttä, ja molemmat sanoivat, että heitä oli kohdeltu todella ihanasti. Itsekin olen tuleva pelkosynnyttäjä, ja toisaalta on kiva tietää, että asia otetaan vakavasti, mutta eikö olisi kaikkein parasta, että kaikki synnyttäjät saisivat erityiskohtelua?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noinhan se menee, ei perussynnyttäjälle anneta mahdollisuuksia päättää omasta hoidostaan samalla tavalla kuin pelkosynnyttäjälle. Suomessa synnytysten hoito on valovuosia muita länsimaita jäljessä. 

Vierailija
22/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyviä pointteja ap. Itsekin olen miettinyt samaa. Pelkopoleilla erityisesti sektiota toivoville vakuutellaan, että synnyttäjä saadaan kyllä alatiesynnytyksessä puudutettua niin hyvin, että ei ponnistusvaiheessakaan tunne muuta kuin sen ponnistamisentarpeen. Jos todella näin olisi, miksi kaikkia kunnon kivunlievitystä toivovia synnyttäjiä ei näin hoidettaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa synnyttää luonnollisemmin ja siten, että vointia kysellään, on doulat sitä varten. Kätilöt nyt ovat vain varmistamassa, että synnytys sujuu normaaliin tapaan ja ongelmitta eivätkö ole mitään synnytyskuiskaajia. Doulaa suosittelen kaikille, jotka haluavat erityistukea ja ihmistä, joka kuuntelee synnyttäjän tahtoa.

Vierailija
24/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että koko pelkopolikoneiston tarkoitus on estää sektiotoiveet. Kyllähän se hyvä alatiesynnytyksenhoito pitäisi olla itsestäänselvyys ihan kaikille.

Vierailija
25/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni alapeukuttaa tuota prinsessakohtelua, koska on tietämättään saanut prinsessakohtelua eli ihan asiallista, kenties jopa ystävällistä ja kannustavaa kohtelua. Sillä todella on paljon vaikutusta esim. kipuun ja mielenrauhaan. Minulle on osunut sekä ihania tsemppaavia kätilöjä sekä pari sellaista, joiden kanssa ei voi edes puhua, vaan jotka koko ajan suorastaan pilkkasivat, ivasivat ja pelottelivat (normaalisti sujunut synnytys) ja saivat sekä minun että mieheni olon ihan tarpeettoman kurjaksi. Etenkin siihen verrattuna kätilö, joka suostui keskustelemaan kivunlievityksistä tai tarkistamaan kohdunsuun tilanteen, kun alkoi ponnistuttaa (eikä vasta tunnin odotuksen ja ponnistuksentarvetta vastaan taistelemisen jälkeen) ja antoi käydä pissalla, tuntui todellakin tarjoavan prinsessakohtelua.

Vierailija
26/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana huonosti mennyt synnytys ja sen jälkeen pelkopolin jälkeen oikein hyvin sujunut synnytys. Ekassa kätilöt oli kaameita ja vauvalla hengitysvaikeuksia jne. Toisessa kätilöt olivat aivan ihania, kyselivät toiveita jne. Seuraavana päivänä, kun kätilö tuli juttelemaan synnytyksestä ja kuinka se minusta sujui, hän tunnustikin ettei ollut edes lukenut papereitani.

Ihmisiä on erilaisia, niin myös kätilöissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi