Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tietää, jos käytän sekundäärilähdettä..

Vierailija
01.01.2014 |

niin pitääkö minun laittaa myös sen primäärilähteen sivunumerot työhöni, kun ne ovat sekundäärilähteessä kerrottu? Järjellä ajateltuna ei pidä, koska sitten lainauksessa on kahdet sivunumerot...Toisaalta myös eihän niitä kaikkiin lähteisiin välttämättä aina merkatakaan.

Eikä ole niin maailmoja hivelevä tehtävä, että alkaisin primäärilähteen esiin kaivamaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija x:n (2010: 23) mukaan y on seli seli. Lähteenä on siis x:n tiedot. Miksi et kaiva yytä esille ja viittaa siihen suoraan? Jos y ei saatavilla, niin sitten lähde on x ja x.n sivut. Luulisin.

Vierailija
2/6 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Hesarin tiedepalsta ja BBC on taas kovia sanoja tieteen maailmassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti kaivaisin aina esiin se primaarilähteen. Toissijaisesti voisin viitata sekundäärilähteeseen, ja laittaa nootin, että primäärilähde on se ja se. 

Vierailija
4/6 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain primäärilähteet merkitään tekstiin ja lähdeluetteloon, kuten ensimmäisen vastaajan esimerkissä mainotaan.

Vierailija
5/6 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:26"]

Vain primäärilähteet merkitään tekstiin ja lähdeluetteloon, kuten ensimmäisen vastaajan esimerkissä mainotaan.

[/quote]

Korjaan: SEKUNDAARILÄHTEET eli siis ne kirjat tai artikkelit, jotka olet ihan itse lukenut.

Vierailija
6/6 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:26"]

[/quote]

Korjaan: SEKUNDAARILÄHTEET eli siis ne kirjat tai artikkelit, jotka olet ihan itse lukenut.

[/quote]

Terminologia hakusessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi