Mitä mieltä olette nimestä Meeri?
Kommentit (40)
Olisin halunnut antaa tyttärellemme nimeksi Meeri, mutta mies ei suostunut.
Meerille sopivia nimikokonaisuuksia ovat esim.
Meeri Adalia Kastehelmi
Meeri Alexandra Natalie
Meeri Amanda Kaarina
Meeri Amaryllis Aliisa
Meeri Anniina Aleksandra
Meeri Aurora Rebekka
Meeri Daalia Kristiina
Meeri Dea Susanna
Meeri Elina Janika
Meeri Elise Tuulia
Meeri Ellinoora Akiliina
Meeri Filippa Annika
Meeri Helena Ilona
Meeri Kaarina Malviina
Meeri Kristiina Astrid
Meeri Linnea Lumitähti
Meeri Lounatuuli Sinella
Meeri Manteli Ilona
Meeri Maria Jessica
Meeri Petronella Emelie
Meeri Susanna Loviisa
Meeri Vilhelmiina Katariina
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 14:23"]
Miksi kukaan suomalainen antaisi lapselle nimeksi Meeri? Miksei suomenkielinen Meri kelpaa?
[/quote]
No kun kaiken pitää olla nykyään niin kansainvälistä.
En tunne yhtäkään Meeriä. Taitaa olla aika harvinainen nimi.
Kiva nimi! Minun nähdäkseni Meeri ja Meri ovat ihan eri alkuperää, toisin kuin muutamat ovat kommentoineet. Meri tarkoittaa minusta merta, ja on kiva nimi sekin, mutta Meeriä olen kyllä ajatellut Maria/Mari/Mary -nimiryhmään kuuluvana. Tähän viittaisi myös nimipäivä, Meerillä on sama kuin Maria-peräisillä nimillä 2.7. ja Merillä 3.12.
Minulla oli ala-asteella, 1980-luvun alussa, silloin eläkeikää lähestyvä ihana opettaja, jonka nimi kirjoitettiin Mary, mutta lausuttiin Meeri, ja hän oli täysin suomenkielinen. Nykyisin mieltäisin kyllä Meerin joko oman ikäluokkani kolmi-nelikymppisten, tai sitä nuoremman aikuisen tai lapsen nimeksi. Siis ei enää mummojen nimi, vaan jo hyvän aikaa tehnyt tuloaan, mutta ei silti liian yleiseksi. Kannatan!
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 14:30"]
Olisin halunnut antaa tyttärellemme nimeksi Meeri, mutta mies ei suostunut.
[/quote]
Jos minulla olisi lapsi, antaisin hänelle sen nimen jonka haluan. Miehellä ei olisi mitään sanomista asiaan.
Meillä on Meeri <3
Opiskelijaikäinen jo, ei ollut paljoa kaimoja lapsena.
se on tosi pitkä meri :D
ei kun siis oikeesti... kaunis nimi minusta.
Kun olin lapsi, kaikki vanhat ja pulleat maatalonemännät olivat Meerejä. En saa mielikuvaa muutettua.
Jännä :) Olen 80-luvulla syntynyt ja ala-asteella tapasin ensimmäisen Meerin, joka oli luokkakaverini. Minusta oli ihan kiva ja erikoinen nimi silloin, vasta aikuisena sain tietää, että Meeri on ollut Suomessa ihan tavallinen nimi joskus aikoinaan. Minun lapsuudessa maatalonemännät oli Liisoja ja Pirkkoja, ja mummot oli Tyynejä :)
Kiva nimi, tulee mieleen lastenohjelma max ja meeri :)
Tunnen 3 Meeriä, ovat nyt n. 70-80-vuotiaita. On ollut suht yleinen nimi joskus -30-40-luvun paikkeilla syntyneillä.
Pidän! Mielestäni Meeri on paljon kivempi suomennos Mary-nimestä kuin tavallisempi Mari. Lisäksi tulee vielä mieleen eräs Maíri-niminen tuttavani, jonka nimi on kuulemma peräisin Irlannista. Lausuttuna se kuulostaa olevan jonkinlainen sekoitus Maari/Meeri -väliltä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 09:31"]
Pidän! Mielestäni Meeri on paljon kivempi suomennos Mary-nimestä kuin tavallisempi Mari. Lisäksi tulee vielä mieleen eräs Maíri-niminen tuttavani, jonka nimi on kuulemma peräisin Irlannista. Lausuttuna se kuulostaa olevan jonkinlainen sekoitus Maari/Meeri -väliltä.
[/quote]
Mari tulee nimestä Maria, joka on heprealaista alkuperää. Mari oli yleinen nimi jo 1800-luvulla, ei englannin kielellä ollut juuri mitään vaikutusta Suomeen silloin.
Tulee mieleen polymeerit. Ei tuo nyt sinällään haittaa, ihan ok nimi.
Miksi kukaan suomalainen antaisi lapselle nimeksi Meeri? Miksei suomenkielinen Meri kelpaa?