Kävin juuri kaularangan röntgenissä
Ja nyt pelottaa, että siellä näkyy jotain ikävää ja tulee niskaan puukkoa. Itse en osannut kuvista tulkita muuta kuin, että ranka on kiero kuin mustalainen. Sen jo tiesinkin, kun on skolioosi.
Ja tosiaankin kipua, huimausta ja päänsärkyä on joka ainoa päivä. Liikunta, ibuprofeeni, Sirdaludit ja parasetamoli auttavat ainoastaan marginaalisesti. Tosin tällä ehkä tulee asiaan selvyys ja tieto kuitenkin helpottaa. Tosin röntgenissä ei ilmeisesti näy kaikkea, mitä CT tai MRI voisi paljastaa.
Kommentit (9)
Sama vaiva. Kulumaa löysivät. Mitään ei voi tehdä. Ennuste se, että jossain vaiheessa pää ei enää käänny.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 19:42"]
Sama vaiva. Kulumaa löysivät. Mitään ei voi tehdä. Ennuste se, että jossain vaiheessa pää ei enää käänny.
[/quote]
Tälläinen skenaario juurikin pelottaa, varsinkin jos loppuelämä on kipuilua ja tässä on aikomuksena porskuttaa kuitenkin vielä pitkään.
Tosin nyt on myös isotretinoiini (Roaccutan) - kuuri päällä ja sanoisin että pistää paikat extrajumiin. Myöskin lihaskuvut liikunnan jälkeen ovat melkoisen tujut. Toivon, että oireet helpottavat edes vähän kuurin loputtua.
Ei minullakaan siitä mitään näkynyt. Mutta kävin sit magneettikuvassa, jossa näkyi paremmin ja pääsin leikkaukseen. kivut jäi leikkauspöydälle, ja leikkaus oli tosi nopea juttu. En ollut kuin vajaan vuorokauden sairaalsssa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 20:17"]
Ei minullakaan siitä mitään näkynyt. Mutta kävin sit magneettikuvassa, jossa näkyi paremmin ja pääsin leikkaukseen. kivut jäi leikkauspöydälle, ja leikkaus oli tosi nopea juttu. En ollut kuin vajaan vuorokauden sairaalsssa.
[/quote]
Sitä just epäilen, että mitään ei näy. Pitänee vaatia ehkä sitten sitä CT-scan:ia tai MRIT:tä. Jos ei muuten, niin käy vaikka sitten omilla rahoilla....
Luusto näkyy siinä röntgenissä oikein hyvin, pehmytkudoksesta eivät näe mitään, mutta nivelten väleistä ja asennosta voivat päätellä verenkuvan lisäksi aika paljonkin. Jos vaikuttaa verenkuvan pohjalta tarpeelliselta, eikä mitään ilmene röntgenistä, etköhän saa lähetteen eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 20:22"]
Sitä just epäilen, että mitään ei näy. Pitänee vaatia ehkä sitten sitä CT-scan:ia tai MRIT:tä. Jos ei muuten, niin käy vaikka sitten omilla rahoilla....
[/quote]
MRI näyttää pehmytkudoksen kunnolla. CT:stä selviää luu tarkkaan, mutta siinä säteilyaltistuskin on huomattava. Jos nuo ovat vaihtoehtoja, MRI:stä on paljon enemmän iloa röntgenin lisäksi.
Minulla on otettu magneettikuva ja löytyi hermojuuriahtauma. Oirekuvan perusteella sen osasi lääkäri jo sanoakin.
Hermokipu on jotain niin helvetillistä ettei mikään muu kipu koskaan, synnytyskipu on lastenleikkiä siihen verrattuna.
Söin opiaatteja ja pikkuhiljaa pääsin irti kivusta, olin jo leikkausjonossa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 20:33"]
Minulla on otettu magneettikuva ja löytyi hermojuuriahtauma. Oirekuvan perusteella sen osasi lääkäri jo sanoakin.
Hermokipu on jotain niin helvetillistä ettei mikään muu kipu koskaan, synnytyskipu on lastenleikkiä siihen verrattuna.
Söin opiaatteja ja pikkuhiljaa pääsin irti kivusta, olin jo leikkausjonossa.
[/quote]
On ollut sama. On kipu aika huikea, veti minut väkisin kasaan... en sentään spontaanisti huutanut täyttä kurkkua, kipu kyllä veti minut maihin, jossa makasin kykenemättä liikkumaan kunnes lääkäri tuli.
Lähetän sulle positiivista mieltä ja varmuutta siitä, että mitään ikävää ei löydy. :-)