Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä elämällesi tapahtuisi, jos av:n viestien kirjoittajat paljastuisivat?

Vierailija
14.02.2014 |

Jos jokainen aloituksesi paljastuisi sinun kirjoittamaksesi, jokaisen kommenttisi perään tulisi nimesi ja jokainen ylä- ja alapeukutuksesi voitaisiin jäljittää sinuun, mitä tapahtuisi?

Minä vajoaisin maan alle. Panee miettimään omaa anonyymiä nettikäyttäytymistäni.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin erakoksi Vatnajökulliin...

Vierailija
2/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:40"]

Se, että kaikki mahdolliset viestit voitaisiin jäljittää EI ole edes mikään epätodennäköinen skenaario. Ei se ole mitään rakettitiedettä ja voi hyvin olla että tulevaisuudessa netti ei ole enää anonyymi kuten nykyisin. Eli ottakaa ihmiset huomioon se, että on hyvin mahdollista että joudutte joskus vastaamaan toiminnastanne ja kirjoituksistanne.

Voi hyvin olla että tulevaisuudessa pidetään (tai joku taho mahdollisesti nyt jo pitää) ns. virtuaalista portfoliota ihmisistä. Ainakin teknisesti tämä on täysin mahdollista. Siitähän sitten riemu repeäisi joidenkin kohdalla...:)

Itse asiassa niin mielenkiintoinen skenaario että voisin vaikka itse alkaa puuhaamaan sivustoa, jolla tuontyyppinen jäljitys olisi mahdollista. Maksullisena tietysti.

[/quote]

Heti kun minulla on varaa palkata ensimmäinen vakkarityöntekijä, olisin valmis maksamaan sinulle mahdollisuudesta tarkistaa hakijoiden anonyymi nettikäyttäytyminen. Uskon sen kertovan ihmisestä erittäin paljon, miten hän kohtelee muita silloin, kun häntä ei voida tunnistaa.

Itse asiassa tuollainen mahdollisuus helpottaisi palkkaamista, koska saisin paljon suuremmalla todennäköisyydellä työntekijän, jota ei tarvitse irtisanoa myöhemmin! Saisitkohan starttirahan tuolla bisnesidealla..? :D

T. Taas se ketjun pienyrittäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 08:41"]

Jos jokainen aloituksesi paljastuisi sinun kirjoittamaksesi, jokaisen kommenttisi perään tulisi nimesi ja jokainen ylä- ja alapeukutuksesi voitaisiin jäljittää sinuun, mitä tapahtuisi?

Minä vajoaisin maan alle. Panee miettimään omaa anonyymiä nettikäyttäytymistäni.

[/quote]

No varmaan ainakin muutama työkaveri ja -kontakti saattaisi kohotella kulmakarvojaan, siis siitä syystä, että tollaselleko palstalle se kirjoittelee. Mitään törkeää en ole tänne ikinä kirjoittanut, mutta kieltämättä jos pitäisi esiintyä oikealla nimellä, en varmaan kirjoittaisi tänne ikinä mitään.

Vierailija
4/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastuisi, että olen vastannut joskus itselleni!! :D

Ja että olen muuttanut muutamia yksityiskohtia elämästäni (tunnistamisen takia)

Huonosti en ole käyttäytynyt koskaan, siinä mielessä nimeni saisi näkyä ihan hyvin!

Vierailija
5/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota kuolisin varmaan kotiini. En uskaltaisi ikinä nimittäin poistua sieltä, joten ennenpitkää pimahtaisin ja ruoka loppuisi.

Vierailija
6/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Seison kaiken sanomani takana, enkä hauku/nimittele minulle vieraita tai tuttujakaan ihmisiä normaalistikaan.

Vierailija
7/44 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen IRL tuttujen silmissä fiksu ja menestynyt. Koulutusta löytyy ja hyvässä työssä olen. 

Täällä kirjoitan huvikseni välillä kaikki syvimmätkin, joskus älyttömätkin ajatukset/mielipiteet aiheista, joita en ikinä sanoisi ääneen.

Eli varmaan muuttaisin toiselle puolelle Suomea ja vaihtaisin totaalisesti alaa.

Vierailija
8/44 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään hävettävää, mutta välit menisivät poikki aika moniin ihmisiin. Olen kertonut täällä, miten jotkut lapsia saaneet, ennen läheiset ystäväni eivät enää halua muusta puhua kuin lapsistaan, kuinka osa heistä on käytännössä kotiinsa vangittuja, koska mies ei suostu hoitamaan lasta edes kauppareissun aikaa jne. Olen myös kertonut, miten minua ei kutsuta, kun vain pariskunnat kokoontuvat keskenään, vaikka olen kaikkeni yrittänyt osoittaakseni, että viihdyn seurassa.

Nämä ovat ikäviä tosiasioita, mutta en ole luonteeltani totuuden torvi, joka haluaisi panna välit poikki railakkaalla riidalla, joka näiden mielipiteiden ääneen sanomisesta seuraisi. Parempi antaa vain välien hiipua ja entisistä ystävistä tulla hyvänpäiväntuttuja, joille lähetetään joulukortti, jos muistetaan.

Anonyymeilla palstoilla on ehdottomasti paikkansa. On paljon sellaisia ihan asiallisia ja tärkeitä asioita, joista ei voi keskustella muuten oikein missään. 

Vierailija
9/44 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:05"]

Mulla kiinnostaisi tietää kuka on se asperger-down vaahtoaja, ja ikis myös! Viime aikoina myös amk-yliopisto ja laihaläski -vaahtoajien(tosin näitä saattaa olla useampi) henkilöllisyys on kiinnostanut.

[/quote]

Sen asperger-down-vaahtoajan nimen saa tosi helposti selville, sen hänen bloginsa kautta päätyy parilla klikkauksella Facebook-profiiliin.

Vierailija
10/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällimmäisenä tulee mieleen että ehkä niistä pimpuli karvoista/karvattomuudesta ei olisi niin paljon tarvinnut vouhottaa...

Vierailija
11/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, en puhu täällä sen kummempia kuin livenäkään.

Vierailija
12/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se noloa, jos täällä olisi vaikka joku tuttu, ja näin saisi tietää, että käyn täällä :(

Vierailija
13/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mut tietää aika harva enkä todennäköisesti tuntisi ketään nimeltä. Lisäksi kirjoitan kyllä tosi harvoin ja vain sellaista, jonka voin sanoa ääneenkin muille ihmisille.

Vierailija
14/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastaisin oikeuteen koska olen yksityishenkilö jonka tietoja ei saa levitellä, ja voittaisin sillä hitosti rahaa. Eli olisin rikkaampi :)

Vierailija
15/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestien sisällössä ei äkkiseltään tuu mieleen mitään kaduttavaa. Eniten harmittaisi, että yleensäkään selviää, että käyn täällä.

Vierailija
16/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen pienyrittäjä ja olen täällä sanonut varsin suoraan esim. sen, että en voi harkitakaan työntekijöiden palkkaamista niin kauan kuin Suomessa on näin vahva irtisanomissuoja ja hirveän kalliiksi tulevat edut työntekijöille. Voin kyllä sanoa asian julkisesti omalla nimellänikin, mutta valitsisin sanani varmasti pehmeämmin kuin täällä. Ei se kuitenkaan hirveästi haittaisi, jos kirjoitukseni tulisivat julki. Luotan siihen että ihmiset ymmärtäisivät minun kirjoittaneen ne anonyymina ja sävyn olevan sen mukaisesti suora. 

Selviäisi myös, että olen teettänyt raskaudenkeskeytyksen. Siitäkin olen kyllä aika monille ihmisille puhunut tosielämässä, myös hieman tuntemattomammille. En tykkää pitää elämässäni suuria salaisuuksia, joiden pitää sitten pelätä paljastuvan jossain vaiheessa. Mieluummin laitan huhuja liikkeelle kertomalla asioista ihmisille, joiden uskon kertovan niitä eteenpäin.

Lisäksi selviäisi, että olen satoihin ketjuihin kirjoittanut ystävällisiä ja empaattisia viestejä ja joskus nähnyt paljonkin vaivaa auttaakseni jotakuta palstalaista eteenpäin jonkin ongelman kanssa. Olen puolustanut kiusattuja bloggareita ja muita julkkiksia ja kyseenalaistanut kiusaajien motiiveja. Myös jos ketjun aloittajalla on jokin hätä ja hän saa ilkeitä vastauksia, olen useasti tullut väliin ja monta kertaa saanut ainakin typerimmän nokittelijan hiljenemään.

Vierailija
17/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin saattaisi joku tuttavani pudota henkilöistä joiden kanssa olen tekemisissä, sen verran idioottimaisia viestejä täällä vilisee ja jos paljastui omien tuttujeni kirjoittamiksi.

Vierailija
18/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua hävettäisi. Ei niinkään kirjoittamiset, mutta se, että kirjoittelen täällä työaikana ja että vaimoni ei tiedä mun roikkuvan täällä :) Kommenttini ovat kyllä sellaisia, että voin seisoa niiden takana myös livenä. 

Vierailija
19/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen ja oikeastaan toivonkin sellaista tälle palstalle. Olen laittanut tänne vain sellaisia kommentteja, jotka voin allekirjoittaa. En ole paljastanut elämästäni mitään, mitä en voisi kertoa kasvokkain tuntemattomalle. En ole haukkunut koskaan ketään tuntematonta julkisuuden henkilöä enkä ketään muutakaan. Numero 8 symppaan, koska on puolustanut jotakuta-niin mieluummin itsekin teen kuinheitän toista kivellä.

Vierailija
20/44 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 09:34"]

Kyllä mua hävettäisi. Ei niinkään kirjoittamiset, mutta se, että kirjoittelen täällä työaikana ja että vaimoni ei tiedä mun roikkuvan täällä :) Kommenttini ovat kyllä sellaisia, että voin seisoa niiden takana myös livenä. 

[/quote]

Olet lääkäri?