Sopiva muuttolaatikoiden määrä?
Olen kuullut sen laatikko/neliömetri -ohjeen, onko se teistä hyvä vai onko muita kokemuksia? Mitä pitäisi ottaa huomioon?
Kommentit (12)
Sopiva määrä on tismalleen 34 laatikkoa.
Niin paljon kun tavaraa riittää. Tarvittaessa tekstiilit voi sulloa jätesäkkiin.
Laatikko per neliömetri on hyvä ohje, josta lähteä. Arveletko että sinulla on enemmän vai vähemmän tavaraa kuin ihmisillä yleensä? Esimerkiksi minulla on kirjoja ja leffoja neljän kirjahyllyn verran. Tarvitsen niitä varten ainakin puolisen tusinaa ylimääräistä laatikkoa.
Riippuu ihan tavaramäärästä. Meillä meni 60 neliön tavarat 35:een muuttolaatikkoon, eli 60 laatikkoa olisi ollut ihan liikaa.
3v sitten kun muutettiin niin vuokrattuja muuttolaatikoita (Lainalaatikko) tais olla 25kpl (88m2) ja sen lisäksi muistaakseni 9kpl Ikean pahvisia muuttolastikoita.
Hyvin riitti.
Itse muutin 3 laatikolla. Laatikot täyteen, autoon, uudelle asunnolle, laatikoiden purku, tyhjät takaisin vanhalle asunnolle.
Tekstiilit meni jätesäkissä. En muista kuinka monta keikkaa ajoin, ehkä kolme. Sitten pakulla loput isot huonekalut.
Voi helvetti ei kai kukaan luullut että se on lastikko per neliö, vaa kysyi nimenomaan että laatikko per kuinka monta neliötä 🤦🏻♂️
En tiedä, mutta aina niitä laatikoita on tuntunut menevän enemmän kuin alun perin luuli.
Mielummin liikaa kuin liian vähän, kannattaa vuokrata laatikot kuljetuksen yhteydessä.
Kiva muuttaa iso omakotitalo 263 muuttolaatikolla.
Meillä aina toiminut se laatikko per neliömetri. Lisäksi meillä myös aina noin viisi niitä laatikoita joihin voit laittaa takit ja juhlapuvut henkareissa roikkumaan, helpottavat huomattavasti tavaroiden järjestämistä uudessa kodissa, koska henkareita ei tarvitse poistaa ja laittaa uudestaan eivätkä vaatteet ryppyynny.
Kalliit taulut suojaan myös aina erityisen hyvin, kuten myös huonekalut kaikista nurkista jotka voivat saada kolhuja. Pöytien pinnalle laitan aina pahvikerroksen taas sitä varten ettei tule naarmuja tai kolhuja.
Sohvat ja sängyt suojaan kaikki sillä muuttokelmulla jottei tule tummia viivoja tai muuta sotkua muista huonekaluista.
Muuttoja tehnyt jo reippaasti yli kymmenen tämän elämän aikana johtuen töistä ja olen jo lähes ammattimuuttuja.
Kerrostalosta, rivariin ja siitä taas omakotitaloon ja edelleen taas kerrostaloon jne.
Suosittelen myös palkkaamaan siivoojan auttamaan loppu siivoukseen vanhassa kodissa ja taas uudessa kodissa ensimmäisenä muuttopäivänä. Vaikka olisi aivan uusi rakennus niin se pölynmäärä yllättää aina. Etenkin vastarakennettu tulisi imuroida lattiasta kattoon ja kyllä se käyttökin kannattaa imuroida remontti pölystä.
Ite oon ottanut ja pakannut muuttolaatikoita just sen verrn mitä on tarvinnu enkä minkään ohjeen mukaan.