Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoinvointiin vinkkejä !?!

25.07.2006 |

Taas se alkoi !

Edellisessä raskaudessa oksensin koko raskauden ajan. Alussa se oli niin voimakasta, että olin poissa töistä 4,5 kuukautta !!! Sitten se meni siihen, että oksensin vain aamuisin ja iltaisin ja joskus öisin.

Monet sanoivat, että ei se toisen kanssa ole samanlaista. Olen niin pelännyt tätä pahanolon tunnetta, että toisen lapsen haaveilun siirsin koko ajan kauemmaksi, kunnes havahduimme mieheni kanssa siihen, että kohta ikäero alkaa olla sitä luokkaa, että olisi jo korkea aika...

Viimeiset kuukautiset olivat siis 6.6 ja oksentaminen alkoi viime torstaina ja on jatkunut siitä lähtien koko ajan paheten. Ja minä kun jo olin uskonut niitä tuttujani ja toivoin, että ei tällä kertaa.

Tiedän, että turhaahan minä tässä valitan. Ihana uusi elämä kasvaa sisäläni, mutta olo on vain niin kamala, ja ei mies voi käsittää ollenkaan miltä tämä tuntuu. Kovasti hän yrittää olla tukena ja tekee pientä purtavaa vähän väliä. Jospa kuitenkin täältä löytyisi joku joka kokee parhaillaan samaa... ja ymmärtäisi sitä myötä hiukan paremmin...

Onko kenelläkään vinkkejä millä oloa saisi helpottumaan edes hiukan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän täysin. Itsellä on mennyt edellinen raskaus samalla tavalla ja yhtä kamalaa näyttää olevan tämäkin...

Synnytystä siis odotellessa.

MyQ 11+6

Vierailija
2/5 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen viikon oksentamisen (myös verta), huimaamisen ja jatkuvan väsymyksen , sekä kahden tiputuksessa käynnin jälkeen, sain lääkäriltä reseptit Metopram-nimisiin pahoinvointiin tarkoitettuihin suppoihin sekä närästyslääkkeeseen.

Lääkkeen sopivuus tarkistettiin Naistenklinikalta, jossa sanottiin, että suppoja voi ottaa näin alkuraskauden aikana 1 kpl päivässä (normaali annostus aikuisilla 3-6 suppoa/vrk. Tämä lääke on vähän helpottanut oloani, en ole oksentanut 3 päivään, vaikkakin kuvottava olo on jatkunut päivin öin.

Nyt on siis viikkoja 9+4, pakkausselosteessa lukee ettei suositella raskauden viimeisen kolmanneksen aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo muutamia aamuja juonut inkiväärijauhoa veteen sekoitettuna ja oloni on parantunut. Kyllähän edelleen etoo ja kuvottaa, mutta tuon kanssa kykenen kuitenkin elämään suhteellisen normaalisti. Kirjoitan parhaillaan päättötyötä ja inkiväärijuoma on minua auttanut.

-Miili-

Vierailija
4/5 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei kai siitä sitten ole sikiölle haittaa?

Vierailija
5/5 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkivääri on ihan tavallinen mauste ja sitä saa ruokakaupoista. Ei ole vaaraa sikiölle, googlen haun mukaan. En muista enää sivua mistä luin siitä. Sitä käytetään yleisestikin apuna esim. matkapahoinvointiin.

-Miili-