Toimiiko Karman laki koulukiusaamisessa?
Minun kohdallani ei.
Kiusaajastani tuli menestyvä yrittäjä ja kokoomuspoliitikko.
Itse olen työtön YH ja weetee.
Kommentit (20)
Ei ihme, että olet menestymätön, kun uskot satuihin.
Edustat vain huonompaa kansanosaa. Sorry siitä.
Koulukiusaaminen on tuhansia vuosia vanha perinne. Sitä on ollut aina.
Ei siitä voi päästä eroon jollakin "kivakoulu"-projektilla tai jollain suomalaisen rehtorin määräyksellä. Koulukiusaaminen pitää vain hyväksyä yhtenä askeleena aikuistumiseen.
Samoin kuin "simputus" armeijassa. Sekin on perinne jääkäriajoilta,jolloin Suomen Itsenäisyys luotiin.
Kiusaajani sai minulle aikaan elinikäisen kosmeettisen vamman kun työnsi alas keinusta. Sitten kun koulu loppui se voitti jonkun 6 oikein potin lotossa ja muutti Thaimaahan sukeltamaan.
Itse asun itsemurhayksiössä työttömänä ilman rahaa muuttotappiopaikkakunnalla.
Sinä jäit ruikuttamaan, kun taas kokoomuspolitiikka ahkeruudella ja sinnikkyydellä menestyi. Äänestät varmaan vasemmistoa.
Ei karmaa eikä mitään jumalia ole oikeasti olemassa.
Karman laki toteutuu aina seuraavassa elämässä: se joka on nyt koulukiusauksen uhri, saattoi olla edellisessä elämässään Hitler.
Jos AV-palstalla saa hyväosaiset AMK-akateemiset mollata tatuoituja, tupakkia polttavia weetee-tuulipuku-crocks-ihmisiä, niin miksi heidän lapsensa ei saisi tehdä samaa koulussa vähäosaisten lapsia kohtaan? Joku oikeus se pitää olla!
Kokoomuslainen aisti herkän vasemmistolaisen taiteilijasielu jo kaukaa. Se on vain heidän taktiikkansa menestyä muita terrorisoiden.
Köyhät kyykkyyn.
Kiusaajalla saattaa vain olla hyvät kulissit, totuus voi olla jotain ihan muuta. Näinhän se on monella julkkiksellakin.
Ei vielä. Mutta uskon, että kiusaajani saa ansionsa mukaan ennen pitkää.
Totta. Eihän kiusaaminen ole minkään terveen ihmisen ominaisuus ollenkaan. Miten kukaan voi saada kicksejä siitä, että rääkkää toista?
Jumalat ja karman lait ovat vallanpitäjien ikiaikaisia tapoja pitää alamaisiaan kurissa ja nuhteessa. Kun kärsit maallisen elämäsi, pääset taivaaseen. Vaikka oikeasti me kaikki katoamme olemasta tasan tarkkaan sinä hetkenä, kun kuolemme. Toiset vain nauttivat jo olemisestaan ja elämisestään maan päällä... Ovelaa. Älykästä.
Psykopaatit ja narsistit menestyy koska osaavat ja uskaltavat jyrätä muut alleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos AV-palstalla saa hyväosaiset AMK-akateemiset mollata tatuoituja, tupakkia polttavia weetee-tuulipuku-crocks-ihmisiä, niin miksi heidän lapsensa ei saisi tehdä samaa koulussa vähäosaisten lapsia kohtaan? Joku oikeus se pitää olla!
No sitähän ne nimenomaan tekee! Köyhää lasta kiusataan, jos on kopio-batmanreppu tai kopio-Frozen-laukku,
"Psykopaatit ja narsistit menestyy koska osaavat ja uskaltavat jyrätä muut alleen."
On tuossa perää mutta muistan kyllä kouluajoilta kiusaajan, joka on nykyään kiven sisässä. Monenlaisia kohtaloita kiusaajillakin...
Riippuu niin kiusaajasta. Minulla oli kouluaikanani useamman vuoden monta kiusaajaa, eri luokalta ja omastakin. Useammat veljekset ja toki tytötkin lähtivät mukaan nimittelyyn ja naureskeluun. Päivästä toiseen ja vuodesta toiseen. Välillä aikuisena olen miettinyt, että miten sitä jokapäiväistä pelkoa jaksoi. Vanhemmilta tuli vain neuvo, että sano takaisin. Miten sitä 1-luokkalainen hiljainen tyttö puolustautui?
Kaikkien kiusaajieni kaavoja en edes enää muista. Enkä tiedä miten ovat omien ammattikouluipintojen jälkeen elämässä pärjänneet. Vain yksi jatkoi lukioon ja on ilmeisesti insinööri. Eipä voisi vähempää kiinnostaa. On vuosien varrella tullut oltua katkera, koska kiusaaminen jättää aina jäljen. Vanhemmilleni olen ollut katkera vasta aikuisena, kun olen saanut omia lapsia. Miksi minua ei lapsena kuunneltu ja autettu? Jätettiin yksinään ”suden suuhun” selvittämään. Näin siis 80-luvulla. Minusta tuli ihan kelpo kansalainen, jonka lapset pärjäävät hyvin koulussa ja harrastuksissa, minä teen työtä heidän eteensä ja kovasti!
En tunne yhtään kiusaajaa, joka olisi menestynyt elämässään. Osa on kuollut ja muilla menee muuten vaan huonosti. Moni näistä kiusaajista oli ongelmaisista perheistä, mikä ei kuitenkaan oikeuta kiusaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai toimii! Seuraavassa elämässä kiusaajasi voi olla heinäsirkka ja sinä hämähäkki.
Sitä odotellessa...
Kostaako heinis seuraavassa elämässä hämähäkille?
Tottakai toimii! Seuraavassa elämässä kiusaajasi voi olla heinäsirkka ja sinä hämähäkki.
Sitä odotellessa...