Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsen parempiin väleihin Jumalan kanssa? Neuvoja pyydän.

Vierailija
31.10.2020 |

Rukoilen joskus, mutta tunnen ettei Jumala halua kuunnella minua. Kirkossa en juurikaan käy, mutta haluaisin olla lähempänä Jumalaa. Miten saisin hänet elämääni?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuamalla sen ettei jumala ole itsesi ulkopuolella, vaan sisäpuolella.

"Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". Luuk.17.20:21

Jumala ei siis ole kirkoissa tai muissakaan ulkokultaisissa instituutioissa, vaan ihmisessä itsessään sisäisesti.

Jumala on ihan vaan mielikuvituksen tuotetta.

Vierailija
22/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Hoh hoijaa, aina tämä sama vastaus. Jumala kyllä rakastaa sinuakin. Rukoilen puolestasi. 

Ha ista kuule piiiiitkä vit tu hahahahaha!

Oliko tämä nyt sitä loogista ja rationaalista ajattelua? Tarvitset näköjään aika paljon rukousta. Siunausta sinulle, lisään rukousta puolestasi! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempiin väleihin Jumalan kanssa pääset turvautumalla Jeesuksen sovitustyöhön puolestasi. Silloin väärät tekosi, sanasi ja laiminlyöntisi eivät ole sinun ja Jumalan välissä - tämä koskee tietysti meitä joka ainutta ihmistä, ei vain sinua . Silloin pääset Jumalan yhteyteen eli pelastut ja pääset taivaaseen tämän maallisen elämän jälkeen.

Tuossa edellä on kuvattu, miten voit käytännössä tutustua lisää Jumalaan. Rukous eli juttelu Taivaan Isälle siitä, mielessäsi liikkuu, on myös yhteyden luomista häneen. Hän kyllä tietää ajatuksesi, mutta rakastaa kuunnella ja kohdata sinua. Myös rukoilijalle itselleen tekee hyvää hahmottaa ajatuksiaan. Ja jos maltat kuunnella, Hän voi myös vastata sinulle. Ennen kaikkea hän puhuu sanassaan eli Raamatussa. Siksi sitä on hyvä lukea, koska "Raamattu on uskon ja elämän ylin ohje". 

Se on paholaisen eksytystä, kun väittää ihmisen pelastuvan pelkästään Jumalan armosta. Jeesus ei KOSKAAN sanonut niin, Paavali ja Martti Luther on niin väittänyt. Jeesus itse opettaa, että sinun tulee noudattaa niitä opetuksiaan, eikä vain herroitella häntä.

"Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut." Joh.12:48-50

"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt." Joh.14:23-24

"Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?" Luuk.6:46

"Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle. Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, mutta se ei sortunut, sillä se oli rakennettu kallioperustalle. Jokainen, joka kuulee nämä sanani mutta ei tee niiden mukaan, on kuin tyhmä mies, joka rakensi talonsa hiekalle. Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, ja se sortui, maan tasalle saakka." Matt.7:24-27

"Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on? Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut." Jaak.2:14-17

Valitsit Raamatusta hienoja kohtia, kiitos niistä. Lahjavanhurskaus eli Jumalalle kelpaavuus oli uskonpuhdistaja Martti Lutherin suuri löytö, kun hän yritti kelvata Jumalalle hyvillä teoilla ja itsensä kurittamisella. Itse ajattelen tämän evankelis-luterilaisuuden mukaan, että emme itse voi teoillamme ansaita pelastustamme.

Tietysti Jumala haluaa meidän rakastavan lähimmäisiämme ja itseämme ja tekevän hyvää täällä maailmassa, mutta hyvät työmme eivät meitä pelasta. Näiden asioiden yhteydestä kertoo hyvin tämä Raamatun kohta:

"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja — ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. 

Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."

Mielestäni Uusi testamentti on kokonaisuus ja Jumalan ilmoitusta. Hän ei ole tarkoittanut, että jaottelemme, että Jeesus sanoi tätä, Paavali tuota, tuohon uskon, tuohon en. 

Hyvä, että tuot esiin tekojen merkityksen, mutta itse en usko, että pelastuisimme niiden kautta vaan ainoastaan ja pelkästään Jeesuksen täydellisen sovitustyön kautta. Emme voi siihen mitään lisätä. Eli tällä kohtaa ajattelemme eri tavoin. Siunausta sinulle!

Tuon lainaamasi pätkän on kirjoittanut Paavali, eikä Jeesus Kristus. Kristinuskossa noudatetaan KRISTINoppia, paavaliuskoiset noudattavat Paavalin oppeja. Kuka sinä olet sanomaan, ettei teot pelasta, vaikka Jeesus itse sanoo niin?

Näytä minulle Raamatusta kohta, jossa Jeesus Kristus ITSE sanoo ihmisen pelastuvan pelkästään Jeesuksen sovitustyön kautta.

Vierailija
24/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kanntaa pohtia hiljaa itsekseen, mikä on se asia, jonka koet erottavan sinut Jumalasta?

Olen yksinäinen enkä halua hylätä Jumalaa, siksi haluan olla Jumalan lähellä.

Vierailija
25/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat?

Vierailija
26/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". Luuk.17.20:21

Jumala ei siis ole kirkoissa tai muissakaan ulkokultaisissa instituutioissa, vaan ihmisessä itsessään sisäisesti.

Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, niin ei kannata sanoa mitään. Tiedetään jo että olet ateisti, ei sitä tarvi aina erikseen mainostaa.

Vierailija
27/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anele Jumalalta  että saisit jotakin vaan sulje silmät ja kiitä Jumalaa sydämmesi pohjasta. Jeesus on sanonut näin: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein"

Vierailija
28/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi heille: ”Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Markus 16

Jeesus sanoi hänelle: ”Jos voit! Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo.”

Markus 9

Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat.”

Johannes 7

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.

Johannes 6

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa vaan sitä varten, että maailma pelastuisi hänen kauttaan. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. Mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainutsyntyisen Pojan nimeen.

Johannes 3

Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?”

Johannes 11

Jeesus kyllä painotti myös sitä, että uskon pitää tulla todeksi teoissa. Ei saa jäädä rypemään synneissä eikä tahallista synnin tekoa saa jatkaa. Mutta kukaan ei kuitenkaan pelastu pelkästään tekoja tekemällä, se oli lakiliittoa, vanhaa liittoa, jonka Jeesus jo meidän puolestamme täytti. Omilla teoillaan ei kukaan ihminen tule vanhurskaaksi Jumalan silmissä.

Vierailija
29/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten nyt satuolentojen kanssa päästään väleihin? Kuvitellaan että välit on paremmat, ei kai se muuta vaadi.

Älä käytä väärin Jumalan Herrasi nimeä ja nyt ei ole kyse satuolennoista.

Vierailija
30/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatustuotteet mukaanlukien mielikuvitus ovat niitä "ulkopuolella"olevia.

Ajatustuotteiden takana on "sisäinen"

Siellä on se ns "taivasten valtakunta"

joka on todella käsittämättömän pyhää.

Se ei ole ajatuksen tuotetta.

Sisältä, kun kaivautuu tarpeeksi syvälle, löytyy sanoinkuvaamaton rakkauden autuus, jolla ei ole muotoa eikä nimeä.

Se tila on kun persoonallinen minä lakkaa olemasta.

Se ei tarkoita fyysisen kehon kuolemaa.

Vierailija
31/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän sanoi heille: ”Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Markus 16

Jeesus sanoi hänelle: ”Jos voit! Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo.”

Markus 9

Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat.”

Johannes 7

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.

Johannes 6

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa vaan sitä varten, että maailma pelastuisi hänen kauttaan. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. Mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainutsyntyisen Pojan nimeen.

Johannes 3

Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?”

Johannes 11

Jeesus kyllä painotti myös sitä, että uskon pitää tulla todeksi teoissa. Ei saa jäädä rypemään synneissä eikä tahallista synnin tekoa saa jatkaa. Mutta kukaan ei kuitenkaan pelastu pelkästään tekoja tekemällä, se oli lakiliittoa, vanhaa liittoa, jonka Jeesus jo meidän puolestamme täytti. Omilla teoillaan ei kukaan ihminen tule vanhurskaaksi Jumalan silmissä.

Jumala rakastaa ja haluaa meidän ihmisten myös rakastavan. Ainoa synti on rakkaudettomuus. Aina, kun rakastat, olet lähellä Jumalaa. Kun et rakasta, kerro asia Jumalalle ja pyydä lisää rakkautta. Mitään muuta ei tarvita kelvatakseen, ollakseen Jumalalle otollinen. Siunausta ja Jumalan Rauhaa.

Vierailija
32/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kanntaa pohtia hiljaa itsekseen, mikä on se asia, jonka koet erottavan sinut Jumalasta?

Olen yksinäinen enkä halua hylätä Jumalaa, siksi haluan olla Jumalan lähellä.

Miksi sinusta sitten tuntuu, ettet olisi lähellä Jumalaa? Mikä on erottava asia?

Vierailija
33/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene seurakuntaan. Luterilaisesta iltatapahtumat, tuomasmessu, jne.

Sit hellareissa ja vapiksella on virkeää uskoa.

Vierailija
34/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelemalla Jumalalle ihan vaan omin sanoin. Voi myös lukea jotain uskonnollista kirjallisuutta. Suosittelen esim Lorna Byrne: Enkeleitä hiuksissani

Vierailija
35/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhui aikanaan Jumalalle, että huomaan elämäni menevän vääränlaisia polkuja ja että uskon hänen olemassaoloonsa, mutten tiedä lainkaan mikä todellisuudessa on hänen tahtonsa ja miten sen mukaan oikeasti pitäisi olla. Alle vuoden kuluttua koin tulleeni johdatetuksi oikeanlaiseen uskonyhteyteen ja sain rauhan. 

Vierailija
36/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelemalla Jumalalle ihan vaan omin sanoin. Voi myös lukea jotain uskonnollista kirjallisuutta. Suosittelen esim Lorna Byrne: Enkeleitä hiuksissani

Miksi johdat tahallasi ihmisiä harhaan. Byrnellä ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

Vierailija
37/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala tykkää jos ennen rukoilua poltat uhraamiesi eläinten sisälmyksiä alttarilla. Lihat annat papille.

Vierailija
38/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viesti poistetaan kuitenkin.

Kuuntele s e ur oj a. s r k.

Googleta tuo. Alkavat tänään klo 19. 00

Tämä

Vierailija
39/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsella hengellistä opetusta netistä (mm. onewaytv:llä on hyvää raamatun mukaista opetusta), lukea raamattua ja näiden lisäksi myös rukoilla. Seurakuntayhteyskin on tärkeä, löydät sieltä toisia uskovia.

Itse olen huomannut että sellaisina aikoina kun olen ollut ns. hengellisesti laiskempi, niin en ole tuntenut niin läheistä yhteyttä Jumalaan kuin silloin jos aktiivisesti ja säännöllisesti luen raamattua ym. yllä mainitsemiani asioita.

Vierailija
40/106 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko vs.teot -kinastelijat.

Homma menee näin:

Uskolla pelastutaan, esim. Aabrahamille usko luettiin vanhurskaudeksi.

Kun uskot Jeesukseen/annat elämäsi Jeesukselle, olet 100 %:sesti pelastettu, vaikka kuka sanoisi mitä.

Jos haaksirikkoudut merellä ja viimeisten minuuttien aikana huudat Jeesusta sydämeesi, tulet uskoon = pelastut, vaikket ehtisi tehdä yhtään hyvää tekoa ennen kuolemaasi.

MUTTA. Jos se alkanut usko ei koskaan näy tekoina, niin se usko on näivettynyt, ei ole päässyt kasvamaan, eli se ihminen ei paljoa vietä Jumalan kanssa aikaa.

Jeesus sanoi "joka pysyy Minussa, tekee paljon hedelmää". Jeesus on puu, josta virtaa elämä oksiin eli seuraajiinsa.

Se menee vähän niinkuin avioliitossa: jos et koskaan tee rakkauden tekoja ja elämäsi osoittaa kaikkea muuta kuin kiinnostusta puolisoa kohtaan, on avioliitto näivettynyt.

Jaakob sanoi kirjeessään: "Teoista usko tulee täydelliseksi".