Deittimiehen someprofiilissa kehys ”en ole käynyt terapiassa, koska en ole mielisairas”. Mietin
Kommentit (49)
En ole somessa, tää on mulle ihan uusi juttu. En kyllä tapailisi tuollaista miestä! Törkeän empatiakyvytöntä eikä tosiaan edes hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole somessa, tää on mulle ihan uusi juttu. En kyllä tapailisi tuollaista miestä! Törkeän empatiakyvytöntä eikä tosiaan edes hauskaa.
Olet parhaillasi somessa...
En osaa sanoa. Tavallaan tuollainen kommentti on juntti mutta toisaalta aika moni terapiassa käyvä on ihan loputon empatialypsy mitä en kyllä itse jaksa.
Minun deitillä oli valkoinen ruutu instassa ja teksti "white lives matter". Minule tuo oli plussa, seurustellaan edelleen.
Mitä te niillä deiteillä olette tehneet, jos miehen tyhmyys tulee sinulle yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet parhaillasi somessa...
Korjaisitko vielä ystävällisesti jonkin kirjoitusvirheeni, niin saadaan ketjusta mielenkiintoinen?
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa. Tavallaan tuollainen kommentti on juntti mutta toisaalta aika moni terapiassa käyvä on ihan loputon empatialypsy mitä en kyllä itse jaksa.
Se, ettei käy terapiassa, ei takaa ettei henkilö olisi "empatialypsy" tai jollain muulla tavalla mt-haasteinen. Pahiten haasteelliset tapaukset ovat niitä, joiden kannattaisi käydä terapiassa mutta eivät pysty myöntämään sitä itselleen. Jos varta vasten lesoaa somessa sillä että ei käy, intuitioni viittaa että henkilö kuuluu aika isolla todennäköisyydellä tähän porukkaan.
Normaalilla, tasapainoisella ihmisellä ei ole tarvetta korostaa, ettei käy terapiassa, vaan asia on hänelle yhdentekevä.
Onhan se aika noloa nykyaikana. Varsinkin jos ei ole edes koskaan käyttänyt mielialalääkkeitä eikä tunne niiden nimiä ja vaikutustapoja.
Totaalisen tietämätön ihmispsyykestä ja kuvittelee olevansa ns. normaali. Tuollaiset muka normaalit ovat pahimpia. Ei luultavasti kovin sivistynyt tai lukenut. Ja varmaan mies.
FAkta on, että terapiaa tarvitsevan ihmisen kanssa ei ikinä pidä mennä yhteen. Siitä ei tule onnellista elämää. Tosin voi olla että terapiassa käymättömyydellä leveilevälläkin on luuranko kaapissa. Tosi tasapainoisen ei tarvi korostaa itseään. Mutta treffipalstalla tiety saattaa olla eri lait. Etsii toista sellaista, joka ei arvosta mielenterveyshäiriöisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei käy terapiassa, ei takaa ettei henkilö olisi "empatialypsy" tai jollain muulla tavalla mt-haasteinen. Pahiten haasteelliset tapaukset ovat niitä, joiden kannattaisi käydä terapiassa mutta eivät pysty myöntämään sitä itselleen. Jos varta vasten lesoaa somessa sillä että ei käy, intuitioni viittaa että henkilö kuuluu aika isolla todennäköisyydellä tähän porukkaan.
Normaalilla, tasapainoisella ihmisellä ei ole tarvetta korostaa, ettei käy terapiassa, vaan asia on hänelle yhdentekevä.
Sanoinko että terapiassa käymätön ei voi olla empatialypsy? Tämän palstan ja muutenkin ihmisten ongelma on se että heidän pitää koko ajan tuntea olevansa hallinnassa kaikessa eikä mitään saa sanoa ilman että he eivät koe ymmärtävänsä koko ajan missä mennään. Hyvä palstalainen lukisi oppiakseen lisää. Useimmat täällä ylä- ja alaklikkaa ihan vain mutureaktiolla sen pohjalta mitä ovat tähän mennessä viitsineet ajatella tai kokea. Ei hyvä.
Ehdottomasti jatkoon. Sairaita ihmisiä ei puolestaan kannata tapailla.
Kuulostaa yksinkertaisen ihmisen huumorilta. Itse en jaksaisi tuollaisia vitsejä kuunnella enkä noin kehittymätöntä ajattelua, joten itse jättäisin tuollaiset väliin.
Terapiassa käymättömyydellä leveilevällä on aivan taatusti luurankoja kaapissa. Vetoaa toiseen vastaavaan ja ansaitsevat toisensa. En suosittele empatiakykyisille.
Ei jatkoon.