Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaaleilla aikuisillakin ”parhaita” kavereita?

Vierailija
31.10.2020 |

Minua ihmetyttää kun eräs tuttu kertoi, että miten hyvälle hänestä tuntui kun hänen ystävänsä oli esitellyt hänet muille ystävilleen sanomalla että: Tässä on Hanna, mun paras kaveri, Hanna, tässä on Viivi ja Elina. Tjsp.
Itse olisin kyllä enemminkin vaivaantunut, jos minut puheessa arvotettaisiin ”parhaaksi” ystäväksi. Etenkin kun/jos haluaa ottaa huomioon myös ”Viivin” tai ”Elinan” tunteet.
Ymmärrän että nelosluokkalaisilla tytöillä on bestiksiä, mutta että aikuiset ihmiset, oikeasti?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeyden vuoksi on osoitettava myös muiden kavereiden asema hierarkiassa. Paskin kaverikin on mainittava.

Vierailija
22/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut esiteltiin kerran kaverin kaverille "Mun kolmanneks parhaana ystävänä". Silloisella kaverilla oli kymmenisen ystävää, jotka hän oli rankannut paremmuusjärjestykseen, joka oikeastaan vaihteli sitä mukaa, milloin hän oli kenellekin vihainen. Oltiin tuolloin vähän päälle parikymppisiä, eikä tällä naisella ollut muutenkaan ihan kaikki kalat katiskassa, joten laitetaan nuoruuden ja kehitysviivästymän kombon piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako jonkun mielestä se, että joku on paras kaveri sitä, että muut on huonompia? Paras kaveri tarkoittaa läheisintä ystävää. Mä kommentoin tuolla aiksisemmin, että mulle on selvää, kenen kanssa olen enemmän ja kenen kanssa vähemmän läheinen ja sai vain alapeukkuja. Kukaan ei ole kommentoinut kuitenkaan mitään. Eikö siis ole tavallista olla kartalla, kenen kanssa on hyvin läheinen?

Vierailija
24/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako jonkun mielestä se, että joku on paras kaveri sitä, että muut on huonompia? Paras kaveri tarkoittaa läheisintä ystävää. Mä kommentoin tuolla aiksisemmin, että mulle on selvää, kenen kanssa olen enemmän ja kenen kanssa vähemmän läheinen ja sai vain alapeukkuja. Kukaan ei ole kommentoinut kuitenkaan mitään. Eikö siis ole tavallista olla kartalla, kenen kanssa on hyvin läheinen?

Minusta sen sanominen on vaan turhaa ja tuo turhan vertailun tilanteeseen ja sellaisen "me parhaat kaverukset ja sitten te muut" asetelman. Jos ollaan niin kartalla, miksi se pitää ilmoittaa ääneen?

Vierailija
25/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei ehkä ole korrektia esitellä noin.

Mutta toki voi olla läheisempiä ja ei niin läheisiä ystäviä, luonnollisesti.

Miksei ole korrektia? Kyllä mulle on omien ystävieni kohdalla selvää, miten läheinen heille olen. En ole kateellinen siitä, että joku toinen on jollekin ystävälleni läheisempi kuin minä. Ja kyllä mullakin on ystävä, joka on ihan selkeästi paras ystäväni.

Miten niin selvää? Eihän aikuiset tee sopimuksia ääneen että ollaanhan bestiksiä kuten lapset.

Entä jos se jota sinä olet pitänyt "selkeästi parhaana ystävänäsi" yhtäkkiä esittelee sinulle "parhaan ystävänsä"? Ei tunnu missään?

Vierailija
26/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitää mainita kuka on ”paras”. Aikuiset ihmiset.

Näihin puututaan ihan siellä koulussakin, tällainen käytös kun on moukkamaista ja kiusaamista, kun tehdään muille hierarkia selväksi.

Ei jatkoon.

Vierailija
27/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselläni on toki heitä, jotka ovat todella läheisiä ystäviä ( lähtevät vaikka ruumishuoneelle mukaan) ja sitten on kivoja kavereita.

Mutta en näe syytä miksi pitäisi jollekin kaverille esitellä, että " tässä on todella läheinen ystäväni, tässä kaverini".

Vierailija
28/28 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan normaali aikuinen ja mulla on paras ystävä. Myös hyvin monella tuntemallani ihmisellä on, mm. useilla kavereillani, kumppanillani ja äidilläni. Mun mielestä siinä ei ole mitään kummallista, mutta eri asia toki se, missä tilanteessa on tilannetajutonta tuoda asia esille ja missä ei.