Olen huomannut tässä ajassa sen ilmiön, että ihmiset ovat todella katkeria!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska yhteiskunta on epäreilu ja korruptoitunut.
Ja katkeroituminen toisia ihmisiä kohtaan auttaa?
Auttaa, etenkin silloin jos epäreilut ovat omahyväisiä, ymmärtämättömiä, kultalusikka mulkkuja. Kun katkeruus muuttuu vihaksi, muuttuu katkeruus toiminnaksi.
Onnea valitsemallasi tiellä.
Kuin myös 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ihmisiä, jotka ovat paenneet ongelmia matkustamiseen. On oltu jatkuvasti reissussa, koska kotona on ollut vaikeaa. Pakeneminen tässä ajassa ei ole mahdollista. Joutuu kohtaamaan ongelmat. Kaikki eivät kestä sitä tai pysty siihen, ovat kuin nurkkaan ajettuja eläimiä.
Mitä tarkoitat? Ainahan voi paeta vaikka Lappiin. Olet vähän väärässä nyt.
Lappiin voi paeta, mutta se ei ole oikeasti kovin kaukana. Se ei ole valkoista hiekkaa, turkoosia merta ja taivas.
Jos kotona on ongelmia, eiköhän se Lappi riitä. Teoriasi on aika hatara.
Mielestäni on todella narsistista kuvitella, että moni olisi tässä ajassa kateellinen juuri minulle. Lue lehtiä ja katso uutisia. Maailmassa on kuollut kohta (en jaksa katsoa tarkkaa lukua) miljoona ihmistä koronaan.
On tutkimuksia, joissa Euroopassa leviävä korona on uudessa aallossa onnistunut mutatoitumaan, on nyt paljon herkemmin tarttuva. Keväällä on odotettavissa kolmas aalto, joka on vielä pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on todella narsistista kuvitella, että moni olisi tässä ajassa kateellinen juuri minulle. Lue lehtiä ja katso uutisia. Maailmassa on kuollut kohta (en jaksa katsoa tarkkaa lukua) miljoona ihmistä koronaan.
On tutkimuksia, joissa Euroopassa leviävä korona on uudessa aallossa onnistunut mutatoitumaan, on nyt paljon herkemmin tarttuva. Keväällä on odotettavissa kolmas aalto, joka on vielä pahempi.
Tarkoitin sinulle itsellesi, minulle itselleni, hänelle itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä yhteydessä olet huomioitasi tehnyt?
Itse olen kateellinen kaverille, joka harrastaa tiiviisti omia juttujaan työpäivien jälkeen. Joka ilta jossain ja vkl vaeltaa sun muuta ystävien kanssa. Itse kökin kotona pienten lasten kanssa. Toisaalta säälin kyseisen henkilön pieniä lapsia ja mietin, koska äiti on heille paikalla. Päivät ovat päivähoidossa ja illat hoitaa iskä tai mummo.
Pakotettiinko sinut hankkimaan ne lapset?
😁 vakiofraasi täällä. Ei pakotettu, rakastan lapsiani yli kaiken. Mutta haluaisi heistä huolimatta jonkin harrastuksen, josta nauttisin, vaikka kuntosali. Ei vain ole tällä hetkellä mahdollista, niin sitten kökin vapaa-ajat lasten kanssa. Ja kadehdin ihmisiä, joilla on puoliso vierellä jakamassa huolen lapsista tai mummo tai siskon kummin kaima.
Mitä tyydytystä saat siitä, että kadehdit ihmisiä joilla on jotain mitä itselläsi ei ole? Tee elämästä sellaista, mistä itse nautit. Ehdit kyllä harrastaa, kun lapset kasvaa. Lapsellinen asenne tuo, että kadehtii esim ihmistä, jolla on puoliso. Kenenkään elämä ei ole täydellistä, muista se. Kannattaisi nyt vaan nauttia niistä omista lapsista, kun niitä on. Jotkut istuvat kotona yksin, sinkkuna, ja haaveilevat lapsista.
Jotkut näyttävät ajattelevan, että kateuden tunteessa on jotain hävettävää ja/tai pahaa.
Minusta ei. Minusta se tunne on hyvin inhimillinen.
On sitten eri asia, jos joku vahingoittaa muita ja perustelee pahoja tekojaan kateudella. Mutta yleensähän ihmiset eivät toimi niin.
Mitä sitten tulee siihen, miksi kaikki eivät järjestä elämäänsä sellaiseksi kuin haluavat, siihen on yksinkertainen vastaus. Se ei ole kaikille mahdollista.
Ajat on epävarmat, ihmiset on huolissaan ja ehkä tuntevat kokeneensa vääryyttä. Joku muu näyttää pärjäävän paremmin tai saavan jotain jota ei "ansaitse" ja siihen voi sit purkaa tuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat katkeria, koska vihaavat omaa elämäänsä. Tämä aika tuo vaan sen selkeämmin ilmi.
En ole huomannut. Omasta tuttavapiiristäni olen haistanut pelon: tietysti koronaan sairastumista kohtaan, huoli läheisten terveydestä ja pelkoa toimeentulon menettämisestä.
Kirjoitellaan siitä, kuinka talous sakkaa, irtisanomiset lisääntyvät hälyttävästi, yrityksiä kaatuu kuin dominopalikoita.
Kuinka korona ei lopu ennen kuin tulee rokote. Mutta että rokote tehoaa vain muutaman kuukauden, ja ihmiset pitäisi rokottaa kuuden kuukauden välein. Suomi velkaantuu ja koko Eurooppa, koko maailma elää kohta velaksi. Kun ei ole työpaikkoja, ei ole toimeentuloa. Valtio ei voi loputtomasti velkaantua.En ensimmäisenä sanoisi, että tämä aika katkeroittaa. Enemmän huolestuttaa ja pelottaa.
Olen huolissani myös yhteiskuntajärjestyksestä monissa maissa. Ihmiset alkavat mellakoimaan, kun ei ole ruokaa. Yhdysvalloissa ollaan melkein sisällissodassa kohta.
Jos ahneuden yms takia tulee jonkin asteinen maailmanpalo, mikähän järjestelmä mahtanee täyttää valtatyhjiön?
Täydellistä järjestelmää ei tosin ole olemassakaan, koska maailma ei ole täydellinen ihmisen syntiinlankeemuksen vuoksi.
Olen huolissani myös yhteiskuntajärjestyksestä monissa maissa. Ihmiset alkavat mellakoimaan, kun ei ole ruokaa. Yhdysvalloissa ollaan melkein sisällissodassa kohta.