Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huomannut tässä ajassa sen ilmiön, että ihmiset ovat todella katkeria!

Vierailija
31.10.2020 |

Ehkä myös kateellisia. Mistä voi johtua?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä yhteydessä olet huomioitasi tehnyt?

Itse olen kateellinen kaverille, joka harrastaa tiiviisti omia juttujaan työpäivien jälkeen. Joka ilta jossain ja vkl vaeltaa sun muuta ystävien kanssa. Itse kökin kotona pienten lasten kanssa. Toisaalta säälin kyseisen henkilön pieniä lapsia ja mietin, koska äiti on heille paikalla. Päivät ovat päivähoidossa ja illat hoitaa iskä tai mummo.

Pakotettiinko sinut hankkimaan ne lapset?

😁 vakiofraasi täällä. Ei pakotettu, rakastan lapsiani yli kaiken. Mutta haluaisi heistä huolimatta jonkin harrastuksen, josta nauttisin, vaikka kuntosali. Ei vain ole tällä hetkellä mahdollista, niin sitten kökin vapaa-ajat lasten kanssa. Ja kadehdin ihmisiä, joilla on puoliso vierellä jakamassa huolen lapsista tai mummo tai siskon kummin kaima.

Olen myös käytännössä kasvattanut lapseni yksin. Kun lapsi esim. oppii pyöräilemään, sinä voit lähteä jouksulenkille ja lapsi pyöräilee. Ja on kuntosaleja, joissa on lapsiparkki. Lähiseurakunnassani oli joka torstai lapsenhoitoaika, jolloin äiti pääsi lenkille tai muuten liikkumaan tai hengähtämään. Koita aktiivisesti ottaa selvää mahdollisuuksista.

Vierailija
22/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kateellinen kaverille, joka harrastaa tiiviisti omia juttujaan työpäivien jälkeen. Joka ilta jossain ja vkl vaeltaa sun muuta ystävien kanssa. Itse kökin kotona pienten lasten kanssa. Toisaalta säälin kyseisen henkilön pieniä lapsia ja mietin, koska äiti on heille paikalla. Päivät ovat päivähoidossa ja illat hoitaa iskä tai mummo.

Pakotettiinko sinut hankkimaan ne lapset?

😁 vakiofraasi täällä. Ei pakotettu, rakastan lapsiani yli kaiken. Mutta haluaisi heistä huolimatta jonkin harrastuksen, josta nauttisin, vaikka kuntosali. Ei vain ole tällä hetkellä mahdollista, niin sitten kökin vapaa-ajat lasten kanssa. Ja kadehdin ihmisiä, joilla on puoliso vierellä jakamassa huolen lapsista tai mummo tai siskon kummin kaima.

Olen myös käytännössä kasvattanut lapseni yksin. Kun lapsi esim. oppii pyöräilemään, sinä voit lähteä jouksulenkille ja lapsi pyöräilee. Ja on kuntosaleja, joissa on lapsiparkki. Lähiseurakunnassani oli joka torstai lapsenhoitoaika, jolloin äiti pääsi lenkille tai muuten liikkumaan tai hengähtämään. Koita aktiivisesti ottaa selvää mahdollisuuksista.

Joskus olen ollut niin poikki, että olen vienyt lapsen pyhäkouluun, joka järjestettiin sunnuntai-iltamessun ajaksi. Sain siis hengähdystauon ja lapsi pirteää seuraa. On mahdollisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sinä olet tehnyt pääsi sisään vankilan. Kyllä pienten lasten kanssa voi harrastaa monenlaista. Ihan aikuistakin kehittäviä juttuja. Oma poikani tykkäsi kovasti pienenä leipoa. Minä olen surkea leipuri, mutta yhdessä opettelimme.

No voi kiesus sentään. Leivomme, ulkoilemme, käymme uimahallissa.

No mitä sitten valitat, että et saa harrastaa? Eikö toi riitä?

Vierailija
24/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on paljon erilaisia kerhoja ja harrastuksia, jonne voi arki-iltaisin viedä lapsen. Sillä aikaa ehtii hyvin käymään lenkillä tai kävelyllä.

Vierailija
25/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tästä nyt yksinäisten äitien harrastusketju?

Vierailija
26/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähellänne puistotätejä? Siinähän saisi muutaman tunnin vapaata näppärästi.

Vierailija
27/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tämä valitus ja kartkeruus laittaa huomaamaan miten hyvin asiamme oikeasti ovat. Sama kun lukee iltasanomia ym puolihömppäuutisia, kotimaan ongelmat ovat teitten suolausta tai tissivakoa, kun muualla ihmiset kamppailevat perusoikeuksistaan. Me kaikki löydämme aihetta katkeroitumiseen, oli se paha sana 10 vuotta sitten tai jotain aivan kammottavaa. Miten reagoimme ympäristöömme on ainoa asia mihin voimme vaikuttaa, se ympäristö elää ja liikkuu myös tahtoamme vastaan.

Vierailija
28/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko tästä nyt yksinäisten äitien harrastusketju?

Ahhhaa. Meni ohi aiheen. Sori.

Vierailija
29/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat katkeria, koska vihaavat omaa elämäänsä. Tämä aika tuo vaan sen selkeämmin ilmi.

Vierailija
30/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että todellista kutsumustaan, unelmiaan, haluaan yms. vastaan toimineet ihmiset ovat niitä kaikista vittuntuneimpia. On hankittu lapset ehkä liian aikaisin, ollaan väärän kumppanin kanssa, ei viitsitä irtisanoutua ja uudelleenkouluttautua ym. Ja kaikki nämä voidaan yhdistää eriasteisiin itsetunto-ongelmiin tai pelkoon ottaa asioista ohjat.

Vierailija
31/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yhteiskunta on epäreilu ja korruptoitunut.

Vierailija
32/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat katkeria, koska vihaavat omaa elämäänsä. Tämä aika tuo vaan sen selkeämmin ilmi.

En ole huomannut. Omasta tuttavapiiristäni olen haistanut pelon: tietysti koronaan sairastumista kohtaan, huoli läheisten terveydestä ja pelkoa toimeentulon menettämisestä.

Vierailija
33/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja katkeroituminen toisia ihmisiä kohtaan auttaa?

Vierailija
34/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisiä, jotka ovat paenneet ongelmia matkustamiseen. On oltu jatkuvasti reissussa, koska kotona on ollut vaikeaa. Pakeneminen tässä ajassa ei ole mahdollista. Joutuu kohtaamaan ongelmat. Kaikki eivät kestä sitä tai pysty siihen, ovat kuin nurkkaan ajettuja eläimiä.

Vierailija
35/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaa, etenkin silloin jos epäreilut ovat omahyväisiä, ymmärtämättömiä, kultalusikka mulkkuja. Kun katkeruus muuttuu vihaksi, muuttuu katkeruus toiminnaksi.

Vierailija
36/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ihmisiä, jotka ovat paenneet ongelmia matkustamiseen. On oltu jatkuvasti reissussa, koska kotona on ollut vaikeaa. Pakeneminen tässä ajassa ei ole mahdollista. Joutuu kohtaamaan ongelmat. Kaikki eivät kestä sitä tai pysty siihen, ovat kuin nurkkaan ajettuja eläimiä.

Mitä tarkoitat? Ainahan voi paeta vaikka Lappiin. Olet vähän väärässä nyt. 

Vierailija
37/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaa, etenkin silloin jos epäreilut ovat omahyväisiä, ymmärtämättömiä, kultalusikka mulkkuja. Kun katkeruus muuttuu vihaksi, muuttuu katkeruus toiminnaksi.

Onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
38/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut. Omasta tuttavapiiristäni olen haistanut pelon: tietysti koronaan sairastumista kohtaan, huoli läheisten terveydestä ja pelkoa toimeentulon menettämisestä.

Kirjoitellaan siitä, kuinka talous sakkaa, irtisanomiset lisääntyvät hälyttävästi, yrityksiä kaatuu kuin dominopalikoita.

Kuinka korona ei lopu ennen kuin tulee rokote. Mutta että rokote tehoaa vain muutaman kuukauden, ja ihmiset pitäisi rokottaa kuuden kuukauden välein. Suomi velkaantuu ja koko Eurooppa, koko maailma elää kohta velaksi. Kun ei ole työpaikkoja, ei ole toimeentuloa. Valtio ei voi loputtomasti velkaantua.

En ensimmäisenä sanoisi, että tämä aika katkeroittaa. Enemmän huolestuttaa ja pelottaa.

Vierailija
39/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset tyhmentyvät.

Mitä enemmän ihmisiä sitä tyhmempiä ja älykkäät eivät enää lisäänny muuta kuin täysin ääliöt sosiaalipummit. 

Vierailija
40/48 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Ainahan voi paeta vaikka Lappiin. Olet vähän väärässä nyt. 

Lappiin voi paeta, mutta se ei ole oikeasti kovin kaukana. Se ei ole valkoista hiekkaa, turkoosia merta ja taivas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme