Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänahka kuiva, vai mitä tämä on?

Vierailija
13.02.2014 |

Onko kuivaihoisia paikalla? Mitä tämä on ja ennen kaikkea mikä auttaisi, kun päänahka hilseilee kuivaa ihoa. Mutta varsinaista hilsettä tämä ei ole (mulla on ollut sitä joskus, ja tämä ei ole samaa). Kerran viikossa pesu ei auta, ja usein pesu ei auta. Kampaamotuotteet pahentavat, esim. Linna-shampoo ei pahenna mutta ei myöskään paranna. Help!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa laimennettu omenaviinietikka päänahkaan. Se on myös mitä parhain hoitoaine hiuksille. Antaa vaikuttaa hetken ja sitten huuhtelu mahd. viileällä vedellä.

Vierailija
2/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla

Pahimmassa vaiheessa nahkaa lähtee isoina palasina. Ihotautilääkärillä kävin ja sain reseptillä antibioottiliuosta nokkapullossa. Niskaan tuli samaan aikaan pieni punainen läikkä joka laajeni nyrkin kokoiseksi. Atooppinen iho ja psoriakin taisi vielä epäillä lääkäri. Myös lapsesta sanoi toinen lääkäri että hänellä atooppinen iho.

Jotkut kampaustuotteet pahentavat, mutta pakko käyttää kun on ohut ja liukas tukka. Tällä hetkellä ok tilanne, ei vaivaa ympärivuotisesti. Stressi esim. aiheuttaa samoin lämpötilan vaihtelut tekevät tuota.

Perusvoiteella voi kuulema pestä päätä. En ole vielä uskaltautunut kokeilemaan. Pelkään sitä liimapää efektia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizoral-shampoo apteekista voi auttaa, sitä voisit kokeilla. Jos tilanne äityy oikein pahaksi, niin silloin voi tarvita lääkärin määräämää liuosta.

Vierailija
4/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, laitatko omenaviinietikkaa ihan sitten suihkun päätteeksi? Eka pesu jollain shampoolla ja ei hoitoainetta?

3, tuota perusvoidepesua voisin kokeilla hiuksiin kun naaman jo niillä pesen. Jos vaikka päänahan pesisi rasvalla, ja sitten hoitoainetta niin ettei se koske päänahkaan..

Mulla on aina ollut kuiva iho, mutta tämä on ensimmäinen talvi kun tällaisia hiusongelmia on tullut.

Ap

Vierailija
5/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva täällä, päänahka on niin kuiva, että kun harjaan, on kuin lunta sataisi.

Olen kokeillut hautoa öliiviöljyllä ja vauvaöljyllä, ei apua, tulee vaan just sellainen limainen olo moneksi päiväksi päähän.

Yksi mikä auttaa vähän, on Shea voi - raska, ostin Tallinnasta, mutta näköjään esim. Occitanella on vastaava. Tuputan sitä siis juuret täyteen ja annan olla yön yli. Mutta vaikutus on vain lyhytaikainen. Lisäksi kun päätä kutittaa ja irtoaa oikein kunnon suikaleita, tulee raavittua ja revittyö vaistomaisesti - ei hyvä. 

En ole uskaltanut värjätä hiuksia moneen kuukauteen, kun edellisellä kerralla tämä vaiva oikein äityi holtittomaksi.

Melko hyvä on SebaMedin hilseshanpoo apteekista, joka on keilemistani shampoista paras, vaikka vaivani ei varsinaista hilsettä olekaan. Myös minulla epäilty lähinnä atooppista ihoa, koska ihottumaa ilmaantui samaan aikaan muuallekin. Myös psoriaasista, mutta ihotautilääkäri oli sitä mieltä että psoria tämä ei ole. 

Vierailija
6/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Veikkaan, että jotain liittyen hormoonitasapainoon, koska nuorempana ei ollut tällaista "karstautumista". Rutikuivaa kiteistä hilsettä, joka tukkii ja tulehduttaa hiuspohjan.

Mulla on hieman auttanut selukos-shamppoo. Välillä jätän vauvaöljyt hiuksiin joksikin aikaa, kuorin merisuolalla hiuspohjaa ja sitten kunnon pesu. Öljyn lähdettämiseksi hiukset on pestävä moneen kertaan, joten tätä ei kannata tehdä liian usein.

Vierailija
7/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljypesu, öljynaamiot (hamppuöljy, avokadoöljy, kookosöljy tosi hyviä), muista juoda paljon vettä ja syödä öljyjä myös (sisäinen kosteutus ja "rasvaus" on vähintään yhtä tärkeää kuin ulkoinen, em. öljyt oikein terveellisiä myös sisäisesti nautittuna). Vehnä ja sokeri kuivattavat ihoa, siis myös päänahkaa.

Vierailija
8/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa Xyliderm-geeliä yöksi päänahkaan ennen pesua. Auttaa!

Vierailija
9/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa lukenut ohjeen, että paljon vettä päivän aikana ja öljyä myös sisäisesti. Olen vasta aloittanut tämän kuurin, mutta syös 3 omega3 kapselia päivässä sekä lusikallisen oliiviöljyä ja tuota vettä litkin varmaan 3 litraa. 

Toivon tosiaan että pidemmän päälle tästä on hyötyä, koska voimat alkaa olla aika loppu ja noita ulkoisia konsteja on kokeiltu vaikka mitä. 

Vierailija
10/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 14:14"]

Onko kuivaihoisia paikalla? Mitä tämä on ja ennen kaikkea mikä auttaisi, kun päänahka hilseilee kuivaa ihoa. Mutta varsinaista hilsettä tämä ei ole (mulla on ollut sitä joskus, ja tämä ei ole samaa). Kerran viikossa pesu ei auta, ja usein pesu ei auta. Kampaamotuotteet pahentavat, esim. Linna-shampoo ei pahenna mutta ei myöskään paranna. Help!

[/quote]

saattaapi olla sienitartunta. me näyttään lääkärille, niin se tietää paremmin.

Vierailija
11/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4system-shampoo ainut mikä minulla auttaa, kannattaa kokeilla. Löytyy kampaamoliikkeistä.

Vierailija
12/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo omenaviinietikka palauttaa päänahan luontaista ph-tasapainoa, koska se on hapanta. Sitä käytetään samppoopesun jälkeen niin kuin hoitoainetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä