Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla meni lapsen kaverisynttäreihin rahaa 180€

Vierailija
31.10.2020 |

Onko paljon mielestäsi?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin tuon moninkertaisesti, jos lapsella olisi kavereita, joita kutsua synttäreille.

Mun lapseni on kyllä onnekas, että hänellä on kavereita. ap

Niinpä. Ja mitä sitten jos yhdessäolemisen kokemukseen menee rahaa? Jos sen takia te syötte kuukauden kaurapuuroa niin ehkä ei sit, mut sittenkin vaan ehkä. Juhlat juhlina. Jos mahdollista on niin miksi ankeuttaa ja vetää tiukkaa säästölinjaa silloinkin?

Vierailija
62/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertailun vuoksi: ainekset itse tehtyyn kakkuun 12 hengelle: max 25 euroa. Maissinjyvät ja ruokaöljyä poppareihin: alle 5 euroa. Itse tehdyt sämpylät ja nakit hot dogeihin: 10 euroa. Ainekset muffinsseihin: max 8 euroa. Sipsit: 6 euroa. 6 isoa limsapulloa: max 12 euroa. Yhteensä max 66 euroa.

Mutta en näe mitään tuomittavaa siinä, että käyttää rahaa valmiina ostamiseen, jos rahasta ei ole pulaa.

Ja jos käy töissä eikä tällaiseen säätämiseen ole aikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä annoin jossain kohtaa lapsille vaihtoehdot: joko järjestän kaverisynttärit tai lapsi saa minulta arvokkaamman synttärilahjan. Molemmat valitsivat jälkimmäisen ja siltä tieltä ei enää takaisin palattu. Mulle viimeinen pisara oli se, kun ilmoittautuneissa oli laktoositonta, maidotonta, gluteenitonta, sianlihatonta, vehnätöntä, ties mitä erikoisruokavaliota, eikä kyseiset lapset lopulta välttämättä edes ilmestytyneet paikalle. Ihan älytön ruljanssi. 

No sulle vuoden kasvattaja -palkinto. Se, että ostaa hyvät tarjoilut ei lapselle sinänsä edes merkitse, tai että tietäisi onko äiti ostanut tyyliin taffelia vai pirkkaa, mutta että oikein otat sen esiin noin? Lahjot lapsesi mieluummin rahaan ja materiaan kuin kaverisuhteisiin? Ziisus.

Vierailija
64/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertailun vuoksi: ainekset itse tehtyyn kakkuun 12 hengelle: max 25 euroa. Maissinjyvät ja ruokaöljyä poppareihin: alle 5 euroa. Itse tehdyt sämpylät ja nakit hot dogeihin: 10 euroa. Ainekset muffinsseihin: max 8 euroa. Sipsit: 6 euroa. 6 isoa limsapulloa: max 12 euroa. Yhteensä max 66 euroa.

Mutta en näe mitään tuomittavaa siinä, että käyttää rahaa valmiina ostamiseen, jos rahasta ei ole pulaa.

Ja jos käy töissä eikä tällaiseen säätämiseen ole aikaa...

Höpö höpö. Useimmissa työpaikoissa on kaksi vapaapäivää viikossa. Niistä voi hyvin varata osan toisesta päivästä leipomiseen.

Vierailija
65/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin tuon moninkertaisesti, jos lapsella olisi kavereita, joita kutsua synttäreille.

Mun lapseni on kyllä onnekas, että hänellä on kavereita. ap

Niinpä. Ja mitä sitten jos yhdessäolemisen kokemukseen menee rahaa? Jos sen takia te syötte kuukauden kaurapuuroa niin ehkä ei sit, mut sittenkin vaan ehkä. Juhlat juhlina. Jos mahdollista on niin miksi ankeuttaa ja vetää tiukkaa säästölinjaa silloinkin?

Joo, tämä sopi minulle oikein hyvin. Oli kivat synttärit ja kaikilla oli kivaa. ap

Vierailija
66/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normihinta Hoplop- tai vastaavista synttäreistä noin 7-8 lapselle. En ala järkätä mitään kotisynttäreitä, vaan ulkoistan sujuvasti.