Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla meni lapsen kaverisynttäreihin rahaa 180€

Vierailija
31.10.2020 |

Onko paljon mielestäsi?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haet tällä?

Vierailija
22/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä summalla lapsi sai kavereilta lahjoja? Laskitko sitä?

Alle 200 euroa ei ole paljon kerran vuodessa, jos perheessä ei ole kovin montaa lasta. Ja sitten lapsi saa itse kutsuja muiden synttäreille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan kipeä summa meni kaverisynttäreihin.

Täällä palstalla yksi äiti järjestää joulua perheelle 100e ja tuolla summalla ostaa vielä kuusenkin jouluksi.

Vierailija
24/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onko tuo paljon vai vähän riippuu siitä, että paljonko tuo summa on sinulle rahaa. Toisille 10 on paljon, toisille tonni vähän.

Lisäksi se riippuu siitä, että mitä sait rahalla. Se riippuu myös siitä, paljonko itse haluat ao tapaukseen investoida.

Mitään standardeja ei näihin asioihin liity.

Vierailija
25/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi: ainekset itse tehtyyn kakkuun 12 hengelle: max 25 euroa. Maissinjyvät ja ruokaöljyä poppareihin: alle 5 euroa. Itse tehdyt sämpylät ja nakit hot dogeihin: 10 euroa. Ainekset muffinsseihin: max 8 euroa. Sipsit: 6 euroa. 6 isoa limsapulloa: max 12 euroa. Yhteensä max 66 euroa.

Mutta en näe mitään tuomittavaa siinä, että käyttää rahaa valmiina ostamiseen, jos rahasta ei ole pulaa.

Vierailija
26/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurja määrä tarjottavaa. Eivätkö lapsesi kaverit saa kotonaan ruokaa? Kakku makeana ja sipsit ja naksut suolaisena tarjottavana riittävät. Juomaksi mehua tai teetä.

Vierailija
27/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä summalla lapsi sai kavereilta lahjoja? Laskitko sitä?

Alle 200 euroa ei ole paljon kerran vuodessa, jos perheessä ei ole kovin montaa lasta. Ja sitten lapsi saa itse kutsuja muiden synttäreille.

Sai lahjakortteja. 25€ cittariin, 20€ kirjakauppaan ja 15€ urheiluliikkeeseen plus muut lahjat lisäksi.

Vierailija
28/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäisen lapsen ja paljonko vieraita? Mihin rahat menivät?🤔

Onhan tuo aika paljon rahaa.

12v ja kaverisynttäreihin. Osallistujia on 12 lasta. Ostin kakun, muffinseja, hot dogeja, sipsejä, poppareita, limsoja. Ihan tavallisiin tarjottaviin.

Siis ostitko esim 12 pussia sipsejä vai millaisia määriä? Vai miten ihmeessä noista tulee 180€? Ihan ihmettelen siksi, kun kokeilin foodiessa noita tarjoilujasi enkä päässyt lähellekään satasta, vaikka laitoin mielestäni ihan järjettömiä määriä. Söikö ne todella ne kaikki?

Vierailija
29/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin varautunut noin 300 euron huviin. Koko luokka oli kutsuttu. Lisäksi tähän pientä tarjoilua: sipsiä, karkkia, limsaa... Huvit olivat mitä lapsi oli toivonut, mutta korona peruutti koko synttärit.

Hinnoissa kannattaa miettiä sitä kokonaisuutta. Synttärit voivat olla kalliit, mutta esim. lomamatka on halvempi. Lapsi saattaa haluta vähemmän pelejä, leffoja, herkkuja, vaatteita, harrastuksia, urheiluvälineitä yms, kuin joku kaverinsa/sisaruksensa. Jollekulle se pääasia ei ole  perheen antama synttärilahja, vaan ne kokemukset yhdessä kavereiden kanssa.Siksi en myöskään pidä ap:n järjestämiä synttäreitä kalliina. Vieraita oli aika monta, oli monenlaista syömistä, ja hauskaa varmasti oli.

Vierailija
30/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi juhlittiin lapsen kaverisynttärit Hoplopissa, menihän sinne rahaa, mutta oli se helppoa. Lisäksi inhoan leipomista ja koko muu perhe kärsii siitä kun kiukutteleen tuskaisena kakkujen kanssa, joten meillä yleensä kaikki tarjottavat tilataan valmiiksi. Kuluuhan siinäkin euroja, mutta hittoako sen on väliä, kun on niin paljon helpompaa ja siihen on onneksi varaa. Jätän vaikka yhden kampaajakäynnin väliin.

Vierailija
31/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12v ja kaverisynttäreihin. Osallistujia on 12 lasta. Ostin kakun, muffinseja, hot dogeja, sipsejä, poppareita, limsoja. Ihan tavallisiin tarjottaviin.

Et sentään hankkinut vieraille lahjoja. Tällä palstalla olen oppinut, että eräillä on sellainenkin tapa.

Meillä alapeukuttajilla on vaikea uskoa, että olet tosissasi. Eihän lapset edes syö kakkua, ja luulisi lapsen synttäreille kelpaavan itsetehty. Lapset tietenkin itse mukana tekemässä. Tai teidän lapset syövät meidän lasten tekemiä kakkuja. Ehkä sellainen oli jo teidän häissänne, kun hän on ollut jo pitkään aikuinen kondiittori.

Eikö lapset nykyään leiki mitään synttäreillä vaan syövät kaverisynttäreillä?

Vierailija
32/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko se joka joku aika sitten kyseli onko ok tarjottavat

Vierailija
33/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mun mielestä. Mitä tarjosit? Kirjoita ostokset tänne hintoineen.

Vierailija
34/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jätettiin kaverisynttärit pitämättä koronan takia. Miten uskallatte järjestää juhlia nyt.

Vierailija
35/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 150€:n tietämillä ne hinnat on pyörineet mutta aina ulkoistettiin nuo synttärit eli joku keilahalli tms. Onneksi ei oo tarttenu vuosikausiin enää järjestää kun teinejä ei kiinnosta :)

Vierailija
36/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertailun vuoksi: ainekset itse tehtyyn kakkuun 12 hengelle: max 25 euroa. Maissinjyvät ja ruokaöljyä poppareihin: alle 5 euroa. Itse tehdyt sämpylät ja nakit hot dogeihin: 10 euroa. Ainekset muffinsseihin: max 8 euroa. Sipsit: 6 euroa. 6 isoa limsapulloa: max 12 euroa. Yhteensä max 66 euroa.

Mutta en näe mitään tuomittavaa siinä, että käyttää rahaa valmiina ostamiseen, jos rahasta ei ole pulaa.

Vertailun vuoksi: Ostaa valmiina ja selviää synttäreistä päivässä. Ostaa aineksia ja leipoo ja viikon. Kumpaa kenelläkin sitten on enemmän, rahaa vai aikaa ja jaksamista.

Vierailija
37/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jätettiin kaverisynttärit pitämättä koronan takia. Miten uskallatte järjestää juhlia nyt.

Jos ne lapset ovat kaiket päivät yhdessä koulussa ja harrastuksissa, miten se muuttaa asiaa, jos he ovat vielä pari tuntia yhdessä synttäreilläkin? 

Vierailija
38/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole paljoa! Kyllä tarjoiluihin, rekvisiittaan yms. menee yllättävän paljon rahaa.

Ja ainakin itse en halua kitsastella, kun juhlia järjestetään.

Vierailija
39/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä äiti olet.

Jos joku täällä on tyhmä niin sinä. Kateellinenkin vielä lisäksi. Hyi.

Sivusta: harvinaisen typerä kommentti. eri

Vierailija
40/66 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein ite ison mangojuustokakun ja välimerellisen voileipäkakun ja niihin meni vähän vajaa 30 euroa

En usko että saa tolla hinnalla voileipäkakkua.