Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuore miesystävä huomauttelee puheliaisuudestani

Vierailija
13.02.2014 |

Suhdetta takana kaksi kuukautta. Alkuvaiheessa heti mies sanoi että olen puhelias, sitä toki olenkin, karjalaiseen tyyliin. Mutta osaan myös kuunnella ja keskustella. Kerron asiat monisanaisesti ja vuolaasti enkä aina osaa tiivistää. Mies on nyt muutaman kerran sanonut hieman napakasti, tyyliin "Ole nyt hiljaa" tai "Etkö voisi vaan maata siinä sängyllä kauniina ja olla sanomatta mitään" tai " ai joo, kyllä sä kerroit, mutta joskus on vaikea poimia sun puheista oleellisinta pointtia". 

Olen kysynyt häiritseekö asia, näistä huomautteluista kun voisi niin päätellä. Mies on sanonut että ei häiritse, koska hänen eksänsä oli tuppisuu, ja äitinsä ja koko suku samanlaisia kuin minä. Olen siis peruspositiivinen ja välitön karjalaisluonne, en mikään jaarittelija tai valittaja tms. 

Tuo viimeisin hänen huomautuksistaan oli tänään aamulla, en sitä sitten käsitellyt. kannattaisiko asia ottaa puheeksi illalla töiden jälkeen, eli että hyväksyykö hän minut tosiaan sellaisena kuin olen? Minulla saattaa olla ADD/ ADHD, (ei diagnosoitu, mutta isälläni ja siskollani on diagnoosit) enkä voi itseäni lähteä tuosta vaan muuttamaan täysin erilaiseksi kuin olen, tai ainakin se on vaikeaa. Kukaan aikasempi mieheni ei ole koskaan maininnut että puheliaisuuteni ärsyttäisi, eikä kukaan ystävänikään. (kun ovat yleensä samanlaisia pölöttäjiä...) :-D

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentoijille!!

Mies kertoi että oli aamulla viesteillessämme pahalla tuulella, kuten on ollut pari krt aiemminkin kun on ko. asiasta jotain maininnut. Yksi noista on ollut hymyssäsuin sanottu, " se että etkö voisi vain olla siinä kauniina puhumatta mitään" ja pari muuta stressaantuneena ja pahantuulisena. Hieman olen nyt tarkkailevalla kannalla, itse inhoan tiuskimista, ja olen kyllä tehnyt ihan kaikkeni koko ajan että kuuntelisin häntä ja olisin empaattinen yms. ja mies on nimenomaan sanonut että tykkää minusta tällaisena. Mutta silti ärsyyntyy joskus...ei kai siis auta kuin antaa ajan kulua, suhteessamme kaikki muu on lähes täydellistä ja kommunikointi pelaa, olemme siis noistakin asioista pystyneet puhumaan ja kunhan hän tulee töistä ja näemme, varmasti juttelemme aamuisestakin, ja uskon että hän pyytää anteeksi, koska kuitenkin on sanonut ettei halua minun muuttavan itseäni mitenkään. 

Tapaan huomenna hänen vanhempansa- olen tavannut heidät kerran aiemmin muten naisystävän vaan harrastuskaverin roolissa- ja silloin jäin silmänräpäyksessä suustani kiinni hänen äitinsä kanssa. karjalainen välitön hölisijä hänkin. Hänen isänsä taas on hieman vähäpuheisempi kuten hän itsekin, heh, niinhän sitä sanotaan että mies etsii äitinsä kaltaista naista. tässä se on kyllä toteutunut. ja on aiemminkin, aina olen kumppaneitteni äitien kanssa tullut toimeen. Ainoat joiden kanssa en tule toimeen, ovat niistä joita puheliaat ihmiset ärsyttävät. :-D :-D

Mutta en nyt tod . ole häntä jättämässä. :-)

ap

Vierailija
22/23 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Minä olen kotoisin Itä-Suomesta, enkä voi sietää jatkuvasti pälättäviä henkilöitä. Parisuhteissani minä olen yleensä ollut se hiljaisempi osapuoli. Viimeisin miesystäväni oli Länsi-Suomesta, ja paljon puheliaampi kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on 100 prosenttisesti karjalaiset sukujuuret. Molemmat isovanhempani olivat evakkoja.

Olen todella puhelias, ihmisrakas, empaattinen ja sosiaalinen. Välillä ihmiset varmaan luulee minua tyhmäksi kun höpötän niin paljon.

Välillä höpötän jopa siksi ettei kenenkään toisen tarvitse olla vaivautunut joissain tilanteissa.

Olen ottanut miehekseni ulkomaalaisen koska hänelle en jaksa englannin kielellä höpöttää ihan niin paljon :D Mieheni arvostaa minua ja pitää minua erittäin fiksuna, koska hänelle en pysty höpöttämään taukoamatta. Puheessa  tulee selkeitä välejä kun mietin englanniksi miten joku sana menee. Vaikka englantini onkin todella sujuvaa.

Ymmärrän siis ongelmasi OIKEIN hyvin.