Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mua vaivaa?

Vierailija
13.02.2014 |

Heti kun vähänkin liikun reippaammin, niin alkaa hengen haukkominen ja köhiminen. Ja kaikenlainen epämääräinen häiriö hengityksessä, en osaa edes kuvailla sitä kaikkea.

Todella rasittavaa. Eikä aina tarvitse edes reippaasti liikkua, riittää, että jotain vain puuhastelen, esim. syöminen on joskus todella rasittavaa tämän takia. Jos vain makaan selällään lattialla, niin hengitys kulkee ihanan kevyesti ja normaalisti.

Mulla on astma ja refluksitautia. Vähän kuitenkin epäilyttää, että ei olisi noiden oireita. Mutta mitä tämä voisi olla? Vatsallakin teen koko ajan sellaista pientä pumppausliikettä sen köhimisen takia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös paha refluksitauti ja heti jos hengästyn, siis tyyliin kävelen portaat ylös, alkaa yskittää ja meinaa tulla oksennus.

Vierailija
2/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astman pahenemisvaihe. Lääkäriin. Pef-seurannan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pumppausliike? Käytätkö siis apulihaksia hengittämiseen? Aika suoria kipin kapin lääkäriin!

Vierailija
4/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen astman pehentymisvaiheen oireisto. Päivystykseen kannattaa mennä. Vain ajan kysymys että menet pillit päällä jos ei hoideta.

Vierailija
5/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:33"]

pumppausliike? Käytätkö siis apulihaksia hengittämiseen? Aika suoria kipin kapin lääkäriin!

[/quote]

En minä tiedä mitä käytän ja mitä en... No? Miksi kipin kapin lääkäriin? Tarkoitus on ollut käydä astmahoitajalla kontrollissa. Tätä on ollut jo pitkään...

Vierailija
6/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:34"]

Tyypillinen astman pehentymisvaiheen oireisto. Päivystykseen kannattaa mennä. Vain ajan kysymys että menet pillit päällä jos ei hoideta.

[/quote]

Voi ei. :( Sitäkö tämä sitten onkin. Mutta tätä on ollut pitkään, niin en tuosta päivystyksestä oikein nyt tiedä... Mutta varaan heti huomenna astmakontrolliajan ja otan nyt avaavaa vaikka vähän reippaammin, että jos se auttaisi.

Vierailija
7/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaavaa reilusti ja hoitavat sille annokselle joka pahenemisvaiheessa ohjeistettu. Huom muistathan hoitavan vasta 20min avaavan jälkeen että oikeesti menee perille asti. Jos sulka siis sellanen kombo.

Ja pef mittaukset kehiin. Kai sulla on mittari? Apteekissa halpa. Suosittelen.

En muista numeroani...

Vierailija
8/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:33"]

[/quote]

En minä tiedä mitä käytän ja mitä en... No? Miksi kipin kapin lääkäriin? Tarkoitus on ollut käydä astmahoitajalla kontrollissa. Tätä on ollut jo pitkään...

[/quote]

Jos sä käytät apulihaksia jotta saat riittävästi happea niin pitää oikeesti mennä kiireellä lääkäriin. Teet siis vatsan/kylkien lihaksilla.

Googlaa astman pahenemisvaihe. Ja ota tosissasi. Itse olen kertaalleen melkein kuollut kohtaukseen. Jätin hölmö varomerkit huomiotta.

Vierailija
9/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sitä pef-mittaria. Pitäisi kyllä ostaa. Joo, täytyy tuplata tuo hoitava nyt ja ottaa sitä avaavaa aina ensin. Viimeksi astmahoitaja suositteli, että laitettaisiin säännölliseksi lääkitykseksi avaava+hoitava, siis että näin joka aamu ja ilta, mutta lääkäri oli toista mieltä. Astmahoitaja yritti saada mua keuhkokuviinkin, mutta niitäkään lääkäri ei suostunut ottamaan.Yritinkin jo nyt saada kontrolliin aikaa, mutta eipä siellä vastattu... Tällä kerralla vaadin ne keuhkokuvat jos hoitaja on vähänkin sitä mieltä, että kannattaa kuvata.

Toisaalta huojentavaa, että jos tämä onkin "vain" astmasta johtuvaa. Olen nimittäin epäillyt jo ties mitä.

Vierailija
10/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:33"]

[/quote]

[/quote]

Jos sä käytät apulihaksia jotta saat riittävästi happea niin pitää oikeesti mennä kiireellä lääkäriin. Teet siis vatsan/kylkien lihaksilla.

Googlaa astman pahenemisvaihe. Ja ota tosissasi. Itse olen kertaalleen melkein kuollut kohtaukseen. Jätin hölmö varomerkit huomiotta.

[/quote]

Olen tehnyt tätä kohta vuoden (nyt tosin useammin) ja kieltämättä alkaa olla aika hyvät vatsalihakset tämän jatkuvan pumppauksen takia. Johtuuko tuo siis astman pahenemisesta?