Kissa ei tee kannelliseen laatikkoon
Ostin kissalle kannellisen vessan. Itsellenikin paljon mukavampaa kun pökäleet on piilossa. Mutta, kissa ei käy siellä!!
Työpäivän ajaksi olen kannen ottanut pois, ettei kotiin tullessa tarvitse heti rueta lattioita jynssäämään. Yöllä on kansi ja nytkin siinä laatikonvieressä kakkakökkäreitä.
miten saan kissan käymään siinä vessassa?
Kommentit (6)
Joo, kohta ne pissat alkaa löytyyn matolta. Tai niin kävi meillä
Itse ostin kissoilleni tavallisen korkeareunaisen säilytysastian 7€ pissapaikaksi. Kissat kyllä osaavat kiivetä 20-25cm, elleivät nyt ihan nivelsairaita vanhuksia ole. Ei tee mieli maksaa esim 20-30 € pissapaikasta, joita välillä täytyy kuitenkin uusia, ettei sinne naarmuihin pesiydy giardiaa tms.
Nou hätä!
Meillä kaksi kissaa, jotka olen saanut helposti opetettua käymään kannellisessa kakkalaatikossa. Aluksi pidin uutta laatikkoa käytössä jonkun aikaa ilman kantta, jotta kotiutuivat muuttuneeseen laatikkoon ja se tuoksuu/tuntuu kotoisalta. Tämän jälkeen voisit kokeilla kannen käyttöä aloittaen vaikka jonain viikonloppuna kun olet kotosalla enemmän, mutta ota laatikon "heiluriovi" pois. Kun kissa on tottunut siihen että on katto päällä laatikossa käydessä voi alkaa opettamaan oven käyttöä; itse muistaakseni näytin kissalle heiluttelemalla miten ovi toimii/pidin heiluriovea ylhäällä muutaman kerran kun huomasin että kissa pyörii laatikon lähettyvillä sen oloisesti että ois aika asioida. Onnistuneen käynnin jälkeen voi kehua kisua ja vaikka antaa pienen herkkupalan. Varmaan vähän kuin pottatreenit, vaikkei itsellä lapsia olekaan=)
Kissat ovat älyttömän fiksuja ja oppivat yllättäviä asioita, meidänkin kissa on oppinut käymään laatikolla juuri ennen puhdistusta (2krt/pv) jotta laatikko on mahdollisimman pitkään freesi.
Tsemppiä!
Minä luovutin suosiolla. Ostin tilavan kannellisen laatikon, jossa se kansi oli korkein mitä kaupassa oli, aluksi otin heilurioven pois. Jonkin ajan päästä laitoin heilurioven paikalleen, mutta pönkkäsin sen ylös vessaharjalla. Kissa ei mennyt laatikkoon kuin vasta äärimmäisessä hädässä, pissat joskus löytyivät pyykkikorista (onneksi likapyykki). Se, että kissa panttaa vessassa käyntiä ei voi olla terveellistä pidemmän päälle enkä halunnut myöskään, että kissa oppii pissimään pyykkikoreihin, matoille, sohville tai sänkyyn.
Lopulta luovutin ja heivasin koko kannen pois. Mun mies yökkäilee nähdessään paskaa, joten jotain siihen laatikon päälle oli pakko keksiä. Laitoin sellaisen puisen saunajakkaran siihen päälle, kissa suostuu menemään laatikolleen, eikä miehen tarvitse yökkiä aina vessassa käydessään. Ongelma ratkaistu ja kaikki tyytyväisiä.
Et millään, ota se kansi pois vaan.