4 v kysyi kuukautissuojistani
Juu näki tamponit/siteet.
Selitin että äitillä tulee kerran kuussa hieman verta pippelistä ja ne suojat on sitä varten ettei äitin pikkarit mene likaiseksi. Lapsi hieman säikähti ja yritin moneen otteeseen sanoa että veren vuoto on aikuiselle naiselle normaalia ja lapsille sitä ei tapahdu ja äitiin se ei satu yhtään. Ja että kuukautiset on hyvä juttu koska se tarkoittaa että silloin on mahdollista saada vauvakin.
Mies tuli kotiin ja kerroin hänelle ja hän sanoi että kamalaa että kerroin. Nyt on hirvee olo. Miten selitän lapselle tän asian ettei tuu traumoja?
Olik tää liian varhain? :(
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 00:41"]
Noo meil äidil on pippeli ja isällä kikkeli... Onk sekin outoo.
[/quote]
Paska provo.
Pitää kait sit kysyy joltain lasten terapeutilta millä nimillä "värkeistä" pitää nykyään kertoa ja miten. Huono mieli vaan jäi. En tiedä mitä oisin voinu lapselle sanoa :(
Lapsi parkani. Ap.
Sanotaan mitä? kyllä meilläkin pippeliä sanotaan pippeliksi, mutta siis tosiaan vain pippeliä..
Ääh, älä huoli. Minä ainakaan en muista yhtään koska olisin saanut kuulla ekan kerran menkoista, äiti on aina ollut avoin tallasista asioista, ja musta se on hyvä asia. Kyllä musta neljä vuotias voi tuon tietää, kun kyseessä on kuitenkin ihan tavallinen ja normaali asia.
Ääh, älä huoli. Minä ainakaan en muista yhtään koska olisin saanut kuulla ekan kerran menkoista, äiti on aina ollut avoin tallasista asioista, ja musta se on hyvä asia. Kyllä musta neljä vuotias voi tuon tietää, kun kyseessä on kuitenkin ihan tavallinen ja normaali asia.
tää on vauvapalsta eli voin kai kysyä tätäkin kun jäi askarruttamaan... jos pojalla ei ole kikkeliä vaan on pippeli niin mikä tytöllä?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 01:13"]
tää on vauvapalsta eli voin kai kysyä tätäkin kun jäi askarruttamaan... jos pojalla ei ole kikkeliä vaan on pippeli niin mikä tytöllä?
[/quote]tytöllä on silloin kikkeli. jos taas tytöllä on pippeli, on pojalla kikkeli. yksinkertaista.
Kyllä mun kaksospojat 4v, on tienneet jo ainakin pari vuotta, ovat olleet kyyläämässä vieressä kun vaihdan siteen, eivät pidä sitä mitenkään kauheana, se on tavallinen asia heille. Tietävät että ne on äidin pikkuvaippoja, mutta äiti ei pissaa niihin kuten he pienenä omiin vaippoihinsa. En ole kyllä kertonut miksi sitä verta tulee, olen vaan sanonut että se on naisilla sellasta, naiset kun ovat erilaisia kuin miehet. Eli pippelistä ei tule verta, mutta pimpulista tulee aina joskus.
Ei lapsille tuollaisista jää mitään traumoja kun heille on selitetty asia.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 00:41"]
Noo meil äidil on pippeli ja isällä kikkeli... Onk sekin outoo.
[/quote]
Mistä olet moisen kuullut? Etkö ihmettele yhtään muiden ihmisten puheita kun tällä palstallakin puhutaan poikien pippeleistä, ja jopa miesten pippeleistä? Äitisikö on opettanut että naisilla on pippeli? Olisi sitten opettanut että miehillä on pimppi.
Mistä ihmeen pippelistä? Miksi et kerro että naisella on pimpuli, pimppi tai pimppa?
Tämä oli kyllä ihan nerokkaasti keksitty provo, ei olisi ihan heti sama tullut jollain muulla mieleen, mutta sitten ap meni puihin, eikä keksinyt tarinalle jatkoa, tylsää, tämä oli jo niin lupaavaa...
Deittailin pari viikkoa yhta yh-isää ja se homma kaatui tasan siihen, kun se puhui aina "pimpulista" ja "kikulista" viela makuuhuoneenkin puolella. Puhukoon lapsilleen miten lystää, sitä mun ei tarvitse olla kuulemassa, mutta mulle vois puhua kuin aikuiselle.
Äitin pippelissä vasta onkin selittämistä.