Fakta: syrjäytynyt/köyhä panostaa tulevaisuuteensa
Ne antoi kolmelletoista kodittomalle 4500 euroa käteistä rahaa, ilman ehtoja. Yksitoista sai hankittua katon pään päälle. Yksikään ei käyttänyt rahoja uhkapeleihin tai alkoholiin. Rakkaat av-palstalaiset! Köyhät ja syrjäytyneet todellakin panostaisi tulevaisuuteensa jos yhteiskunta antaisi siihen mahdollisuuden. Myös Suomessa. Vain syrjäytynyt käsittää päivän realiteetit eikä kovin moni huvikseen lorvi sillä 520 eurolla kuussa plus asumistuki. Se ei vain riitä kun aivan välttämättömiin hyödykkeisiin eikä mihinkään ylimääräiseen. En edes käsitä miten opiskelijat pystyy elämään velkaantumatta.
Kommentit (5)
Kiitos linkistä. Se selvensi jo paljon.
Välillä alan uskottelemaan itselleni että suurin tai edes merkittävä osa syrjäytyneistä todellakin haluaa integroitua takaisin yhteiskuntaan mutta ilmeisesti se onkin päiväunta.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 22:23"]En edes käsitä miten opiskelijat pystyy elämään velkaantumatta.
[/quote]Eiväthän ne pystykään, elleivät käy opintojen ohessa vielä töissäkin. Ja silti joutuu moni nostamaan lisäksi lainaa.
Siis ei helvetti.
Minun päähän ei millään mahdu että ihminen on syrjäytynyt eikä tee sille mitään. Edes yritä tehdä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 20:13"]
Siis ei helvetti.
Minun päähän ei millään mahdu että ihminen on syrjäytynyt eikä tee sille mitään. Edes yritä tehdä.
[/quote]
Jos on masentunut, ei elämä kiinnosta. Ei edes sen vertaa, että jaksaisi nousta sängystä ylös. Jo kerran päivässä muutaman sadan kalorin verran syömään nouseminen jaa itse syöminen on kovan ponnistelun takana.
Kyseisellä kokeilulla oli kyllä ihan positiivisiakin tuloksia, mutta noin ruusuisesti homma ei tosiasiassa mennyt. Tässä hiukan lähdekritiikkiä: http://ajatuskuvia.blogspot.fi/2014/01/lehdelle-annettiin-tutkimus-nain-kavi.html