Miksi haisen?
Olen viikon ajan ihmetellyt että miksi olen alkanut haisemaan. Ja ei, tämä ei ole vitsi eikä yhtään hauskaa. Käyn suihkussa, pesen hiukset, kuivatan vaatepyykin ilmavassa tilassa, pukeudun puhtaisiin vaatteisiin, pesen hampaita, en syö valkosipulia, en käytä lääkkeitä, omen terve, asumme homeettomassa uudessa asunnossa, meillä siivotaan usein. Silti ihoni tai joku haisee. Kuin lialta ja ihorasvalta ja sellaiselta, päänahkakin ja hiukset. Yök. Mitä tämä voi olla?
Kommentit (33)
Ostin vaihteeksi halpamerkin suihkuvaahdon. Pian huomasin haisevani epämääräisen pahalle, sekoittuneelle lialle , hielle ja härskille ihorasvalle. vaihdoin hiukan laadukkaampaan suihkuvaahtoon ja ongelma poistui.
Voiko pyykinpesuaineet aiheuttaa myös hajuja, lakanat pyyhkeet ja vaattet ovat kuitankin vartalossa kiinni.
Käy suihkussa niin ettet käytä mitään kemikaaleja tai saunassa jossa kuorit ihosi vain kuorinta hanskalla. Minä en ole käyttänyt saippuaa vuosikymmeniin vaan pelkkää kuorinta hanskaa ja ja vettä. Hiukset pesen kerran kuussa luonnon shamppoolla. Kädet mullassa koko kesän kun kasvatan keittiö yrtit yms. Kemikaalikuormitus ja saasteet sairastuttavat ihmiset niin että kroppa alkaa oireilemaan mitä ihmeellisemmin.
Vauvatkin saavat muovia tuttipulloista kun ne muovipullot mikrossa lämmitetään. En ihmettele mitä ihmeellisempiä sairauksia ja ongelmia voi sitten jossain vaiheessa ilmentyä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin vaihteeksi halpamerkin suihkuvaahdon. Pian huomasin haisevani epämääräisen pahalle, sekoittuneelle lialle , hielle ja härskille ihorasvalle. vaihdoin hiukan laadukkaampaan suihkuvaahtoon ja ongelma poistui.
Voiko pyykinpesuaineet aiheuttaa myös hajuja, lakanat pyyhkeet ja vaattet ovat kuitankin vartalossa kiinni.
Mitä tuollaisilla suihkuvaahdoilla oikein tekee? Ongelmasi poistui vähäksi aikaa kunnes altistut tai ärsyynnyt sille kemikaalille. Kamalaa kemikaalien ajamista viemäriverkostoon. Ei aiheuta mitään hajua ihmiseen petivaatteet. Jos ruokavalio on vähä kuituista tai jos on jo suolistosairaus niin se voi haista.
Kemikaaleissa on niin pieneksi präntätyt tuoteselosteet etteivät ihmiset tiedä yhtään mitään mitä ne ostavat muuta kuin mainosten mukaan tekevät ostospäätökset. Halvemmaksi olisi tulla pestä vain vedellä ja hierontahanskalla tai käydä saunassa.
Mulla PCOS aiheutti todella kirpakan hienhajun joka puski läpi jo vartin päästä suihkussa jynssäämisestä. Sain hormonitoiminnan tasapainotettua (vapaat androgeenit alemmaksi) ja aloitin vähähiilihydraattisen ruokavalion joiden johdosta en enää haise! Todella iso helpotus
Mulla on ollut sama ongelma aika kauan ja huomasin sen katoavan kun testasin sitä yhtä nopean aineenvaihdunnan dieettiä. Siinä vältetään esim. lisättyä sokeria ja tosi prosessoitua ruokaa, ja syödään tosi paljon tuoreita kasviksia, vähän hedelmiä ja muutenkin terveellistä kamaa. Mitään erityistä dieettiä ei tarvitse aloittaa, mutta ton perusteella kannattaa ehdottomasti kiinnittää enemmän huomiota ruokavalioon, syödä paljon kasviksia/marjoja, kohtuullisesti hedelmiä, juoda paljon vettä, vähentää lisättyä sokeria ja valmisruokia, yms. Maitotuotteet voivat myös vaikuttaa. Oma ongelmani hävisi myös kun koitin vegaanista ruokavaliota.
Tavalliset särkylääkkeet voivat myös saada hien haisemaan
Ei, mieheni huomasi asian myös, siis ettei epämiellyttävää hajua minussa enää ollut!
Stressi voi aiheuttaa hajuhaittoja.
Prosessoitu ruoka pois ja tee itse ruokasi. Punaista maitoa ja voita ruuanlaittoon ja paljon kuituja. Mene sitten lääkäriin jos ei ruokavaliolla korjaannu.
https://www.myllynparas.fi/tuotteet/kauralese-650-g
Kakka ei haise ollenkaan jos syö tätä, lisää ruokaan ja suolisto toimii. Jos jonkun paska haisee mädäntyneeltä kun joudun menemään yleisiin vessoihin ja mulla aina tulitikkuaski taskussa ja raavin tikkuja että se häivyttää kamalan hajun etten oksentaisi.
Paskan ei kuulu haista järkyttävälle tai silloin on jotain pielessä ruokavaliossa. Minulla ei haise ollenkaan jos en ole syönyt pikaruokaa tai roska eines ruokaa. Itse tehty ruoka on ihan parasta. Paskan hajusta tunnistaa onko tullut terveellisesti syötyä vai epäterveellisesti. Mitä pahempi haju niin sitä ennemmin pitäisi kiinnittää ruokavalioonsa huomio ja kaikkein pahinta jos se haju pukkaa jo ihostakin lävitse niin saa olla jo melko huolissaan. Lääkäriin menisin jo siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Stressi voi aiheuttaa hajuhaittoja.
Stressi aiheuttaa hajuhaittojen lisäksi alentunutta vastustuskykyä kaikille taudeille. Opiskellessa kun oli aivan kamala stressi niin sain kaikki flunssa viirukset mutta lopetin opiskelemisen niin sairaudet loppuivat kuin seinään. Opiskeleminen ei sopinut yhtään terveydelleni ja aiheutti kamalan stressin. Opettajat vaan ylistivät niitä muutamia huippu lahjakkaita ja vertasivat meitä muita niihin että olisi pitänyt yltää samoihin suorituksiin.
Ja se oli aikuiskoulutuksessa. Ei voi olla totta, ajattelin. Ei nuoruudessa ollut opiskeleminen tuollaista vaan kaikki olivat samalla viivalla. Ei siellä korostettu huippu lahjakkaita ja niillä lätätty muita. koulutus oli muuttunut kamalan raakaksi. Jos ei heti tulosta heti niin ulos. Mitään inhimillistä siinä ei enää ollut.
Tai totuit omaan hajuusi. Ongelma on juuri omaan hajuun tottuminen.