Alkuraskaus ja puolimaraton
Onko kukaan juossut alkurauskauden (1-2 kuukauden) aikana puolikasta tai pidempää matkaa. Olisitko alkuraskaudesta pystynyt juoksemaan? Haluaisin kovasti ilmoittautua helsinki city run juoksuun, mutta mahdollinen raskauden alku mietityttää.
Kommentit (7)
Oma suorituskykyni ainakin romahti alkuraskaudessa täysin, samoin kävi kaverilleni, joka on juossut lukuisia maratoneja - yhtäkkiä ei jaksanut kuin kävellä. Ehkä itse jättäisin maratonit syssymmälle.
Olen nyt juossut raskaana 25km lenkinkin, mutta täytyy kyllä sanoa, että just tässä alkuraskaudessa on ihan päivästä kiinni, miten jaksaa juosta kun on pahoinvoinnit ja muut. Itse juoksin ennen raskautumista noin 100km/viikko, mutta nyt on tullut juostua vaan muutama kerta viikossa, muuten kävelyä ja muuta korvaavaa voinnin mukaan. Itselläni viikko 11 nyt käynnissä.
Enn olisi voinut juosta pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi.
Ei mitään toivoa, väsymys ja voimattomuus ja pahoinvointi vei kaiken halun juosta, vaikka normaalisti 10-15 km lenkit kuuluu arkeen.
Kiitos vastauksista. Tiedän, että tapahtuma on joka vuosi, mutta sitä en tiedä raskaudunko tässä ennen toukokuuta.Täytynee vielä miettiä ilmoittautumista.
-Ap-
Juoksin tänä vuonna HCR:n raskausviikolla 9 + 1 ja ihan hyvin meni. En ihan hirveästi harjoitellut tuota varten, mutta olen kyllä yleisesti aika liikunnallinen. Varmistin vielä etukäteen neuvolasta, että on ok, vaikka sykkeet on pitkään korkealla. Mulla oli nimittäin juoksun ajan keskisyke jossani 170 hujakoilla.
Tuossa vaiheessa mulla ei ollut vielä raskauspahoinvointia, eikä juurikaan väsymystä, joten ihan ongelmitta meni. Vauhti oli muutaman minuutin hitaampi kuin edellisenä vuotena. Tosin tänä vuonna tuli juostua lenkkejä hieman aiempaa vähemmän.
en. Olen juossut mm City maratonin monta kertaa ja en todellakaan laittanut kroppaani rääkkiin 4 kk.
Tiedoksi, tapahtuma toistuu vuosittain.