Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin juuri, että pihiys ja itsekkyys kulkee käsi kädessä.

Vierailija
31.10.2020 |

Pihiys on siis itsekkyyttä, ja jos ihminen on pihi, on hän myös itsekäs. Pihi haluaa pitää kaiken itsellään, eikä itsekäs ole valmis luopumaan omastaan.

Mitä muuta samaan yhdistelmään kuuluu?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se itsekästä, jos ei osta muille asioita? Pihihän on tarkka rahoistaan, ei muista avuistaan.

Äitini on äärimmäisen pihi, ja empaattisin ja herttaisin ihminen, jonka tiedän. Jakaa rakkautta ja tukea pitkin maita ja mantuja, tehnyt vapaaehtoistyötä vuosikymmeniä yms.

Vierailija
2/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaamien rahojen pitäminen itsellään on itsekästä? Ok. Mitäs muuta lokille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se itsekästä, jos ei osta muille asioita? Pihihän on tarkka rahoistaan, ei muista avuistaan.

Äitini on äärimmäisen pihi, ja empaattisin ja herttaisin ihminen, jonka tiedän. Jakaa rakkautta ja tukea pitkin maita ja mantuja, tehnyt vapaaehtoistyötä vuosikymmeniä yms.

Minun kokemukseni mukaan pihi on pihi kaikessa. Ei pihi esim. Kehu toisia, korkeintaan säästellen.

Anteliaalla on jo lähtökohtaisesti asenne, että ei mikään ole häneltä pois.

Eli päätelmäni ei olekaan pätevä, vai? Tai sitten äitisi on niin varaton, että hänen on pakko olla pihi selvitäkseen.

Vierailija
4/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaamien rahojen pitäminen itsellään on itsekästä? Ok. Mitäs muuta lokille? 

Äh, sä et ymmärrä aloitusta laisinkaan.

Vierailija
5/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pihi mies. Olen myös mieheksi erinomainen kuuntelija, ja parisuhteessa empaattisempi kuin suurin osa miehistä.

M39

Vierailija
6/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän pihi vai säästäväinen? Minusta sanoissa on vivahde-ero. Piheys on itsekästä ja vastenmielistä, säästeliäisyys on usein käytännön syistä tai kulutusarvoista johtuvaa.

Vierailija
7/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi ei vie lasta yksityislääkäriin, vaikka siellä saattaisi selvitä syy oireille ja elämä parantua. Säästäväinen vie, jos se vain on taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
8/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella pihi mies. Olen myös mieheksi erinomainen kuuntelija, ja parisuhteessa empaattisempi kuin suurin osa miehistä.

M39

Kuunteletko paljon naisesi valitusta pihiydestäsi?

Vierailija
9/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan pihi on pihi kaikessa. Ei pihi esim. Kehu toisia, korkeintaan säästellen.

Anteliaalla on jo lähtökohtaisesti asenne, että ei mikään ole häneltä pois.

Eli päätelmäni ei olekaan pätevä, vai? Tai sitten äitisi on niin varaton, että hänen on pakko olla pihi selvitäkseen.

Ei päde ainakaan äitini tapauksessa. Hän on jo eläkkeellä, mutta tienasi työuransa aikana todella hyvin ja hänellä on suuri omaisuus (koska pihistelee aivan kaikessa).

Ja on todellakin kultaisin ihminen, jonka tiedän. Aina olkapäänä kaikille tarvitseville (myös tuntemattomille). On hyväsydäminen ihminen ja jakaa sitä hyvyyttä erittäin avokätisesti maailmaan. Rahaa/omaisuutta ei kenellekään anna, koskaan. Mutta kaikkea muuta kyllä. Kehuja, rakkautta, toivoa, myötätuntoa, apua.

Vierailija
10/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän pihi vai säästäväinen? Minusta sanoissa on vivahde-ero. Piheys on itsekästä ja vastenmielistä, säästeliäisyys on usein käytännön syistä tai kulutusarvoista johtuvaa.

On ihan sanalla sanoen pihi. Äärimmäisen säästäväinen, siis niin säästäväinen, että se menee järkevyyden tuolle puolen. Ja rahaa olisi kyllä tuhlailtavaksi asti. Eikä esim. koskaan anna rahaa keräyksiin (minkään aiheen tiimoilta), vaan tukee muulla tavoin, konkreettisin teoin.

Vierailija
11/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös säästäväinen ja pihi - itseäni kohtaan! Näin minulle jää rahaa auttaa muita.

Vierailija
12/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole pihi, kaik on mänt. Omat ja muiden rahat.