Miten kk-kierto lasketaan?
Anteeksi nyt kamalan tyhmä kysymys, mutta miten lasketaan kuukautiskierto?
Kuukautiseni alkavat aina samana päivänä, niin tarkoittaako se että kierto on 31 päivää? En ymmärrä miten tämä lasketaan :D
Kommentit (18)
Minäkään en tiedä, eikä kyllä ole tarvinnutkaan. Aina päivän tai pari ennen kuukautisia olen hetken mielijohteesta ottanut siteet käyttöön ja ajoitus on osunut aina kohdalleen. Mysteeristä.
Siis samana päivänä.. esim 20.1, 20.2 jne..
Siis samana päivänä.. esim 20.1, 20.2 jne..
Vuodon ekasta päivästä aletaan laskea ja lopetetaan seuraavan vuodon ekaan päivään. Näin ainakin mulle opetettu.
Eli se tekisi sitten 30 päivää, eikö? :)
Hahha.. siis 20.. (tämä matikkapää).. mutta tämähän ei ole mahdollista.. miten voikin olla näin monimutkaista...
Jos sun menkat alkoi 20.1 ja seuraavaksi ne alkavat 20.1 (tämä siis vain oletus) niin kierto on 32 päivää. Ainakin mun kännykän kalenterista laskettuna.
Joo, vuodon ekasta päivästä seuraavan vuodon ekaan päivään. Jos 20.1. alkaa vuoto ja seuraava vuoto alkaa 20.2., on kierto kestänyt 32 päivää ja siitä alkaa uusi laskeminen aina seuraavaan vuotoon.
Esimerkiksi minulla on kierto aina 28-29 päivää, eli vuodon alkamispäivämäärä vaihtelee mutta itse kierron pituus on lähestulkoon identtinen kuukaudesta toiseen :)
kuukausissahan on eri määtä päiviä joten kierron pituus vaihtelee. En muuten usko että kuukautisesi alkavat aina 20. päivä... :D
Miten sun kroppa tietää montako päivää on missäkin kuussa jos aina alkaa 20. pvä? Että jaahas, tammikuun kierto 32 päivää mut hei, helmikuu onkin lyhyempi kuukausi joten jätetäänpä homma 28 päivään. Huomioiko myös karkausvuodet?
Voihan ne alkaa samana päivänä, mutta silloin kierto vaihtelee ja alkamispäivä on vain hauska sattuma.
Hahhah, oon samaa miettiny itsekkin, ja sen takia onkin ollut vaikea ymmärtää miten laskea kiertoa.. että lasketaanko just kuukauden perusteella kun jotkut pitempiä ja jotkut lyhyempiä! Nyt viimeiset 3kk tullut aina samana päivänä!!! Sitä ennen muutama kk päivää aikaisemmin.. ehkä se on sitten epäsäännöllinen kierto?
Sulla on normaali kierto, jos heittoa on vain muutama päivä. Esimerkiksi mulla on epäsäännöllinen kierto, koska se vaihtelee hyvin suuresti 24-72 päivän välillä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 18:44"]
Jos sun menkat alkoi 20.1 ja seuraavaksi ne alkavat 20.1 (tämä siis vain oletus) niin kierto on 32 päivää. Ainakin mun kännykän kalenterista laskettuna.
[/quote]Mun kalenterin mukaan n.365 päivää
Kiertosi on 31 päivää. Kierron viimeinen päivä on päivä ennen seuraavien menkkojen alkua.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 18:44"]
[/quote]Mun kalenterin mukaan n.365 päivää
[/quote]
huppista ;) tarkoitin siis että jos seiraavat alkaa 20.2.
miten niin samana päivänä?