5 astetta lämmintä. Noin 7v:n pukeutuminen ulkoleikkeihin?
Tämä on nyt osittain vitsillä kysyttyä, koska ihmiset aina kauhistelee, että lapset topataan heti syksyn ensikylmillä... Meillä tytölle laitettiin nämä, kun äsken meni ulos. Fleecepaita, pitkikset, välikausitakki ja-housut, villasukat, kumpparit, ohut aluskypäräpipo+peruspipo, vuorilliset kurahanskat.
Liikaa? Liian vähän? Sopivasti? :)
Kommentit (174)
Ihan hyvä varustus, mutta fleecen käyttöä en ymmärrä. Aluskerrastot ja haalarit/takit villaa
Sehän riippuu ihan lapsesta, mikä on hyvä. Omani ei suostuisi tuohon määrään vaatetta, pärjää vähemmällä.
No sehän riippuu ihan lapsesta. Yhdelle tulee noissa kuuma, toinen taas palelee. Lapsikohtaisia nämä pukeutumiset.
Kysytkö neuvoa kaikessa? Mikset kysy mieheltäsi jos sinulla sellainen on? (epäilen, että on lähtenyt jo jonkun järkevän ja kauniin naisen matkaan)
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö neuvoa kaikessa? Mikset kysy mieheltäsi jos sinulla sellainen on? (epäilen, että on lähtenyt jo jonkun järkevän ja kauniin naisen matkaan)
"Tämä on nyt osittain vitsillä kysyttyä"
Kesän ekoina lämpiminä päivinä mun esikoinen oli vaunuissa varpaat paljaana ja viereen parkkasi vauva joka oli äitiyspakkauksen toppapuvussa. Kumpikin lapsi näytti voivan hyvin.
Koulun pihalla nämä noin 7 v painavat välitunneille ilman päällysvaatteita heti, jos silmä välttää . Sadekelin kamppeita ei ole kuin muutamalla harvalla.
Kuulostaa mun korvaan paljolta mutta luultavasti ihan sopivasti.
Mun n. 7 vee, on pari astetta lämpimämmässä mennyt ulos pukeuduttuaan: t-paita, kollarit, sukat, huppari, kuorihousut ja -takki, vedenpitävät lenkkarit, lippis.
Välitunneilla ollut ilmeisesti ilman hupparia koska kuulemma on niin kuuma aina, päivällä toki onkin ehkä lämpimämpää kuin aamulla kouluun lähtiessä.
Mitenköhän sitä pärjättiin ennen nettiä? Mistä tiedettiin että mitä vaatteita lapsille päälle mihinkin keliin? Käytettiin sitä maalaisjärkeä, luulisin. Ihmettelen vaan kun näitä vastaavia kyselyjä tulee joka päivä.
Sopiva. Välikerroksia sitten vaan pois, jos lapsesta tuntuu kuumalta.
Ei huono.
Itse ehkä jättäisin kypäräpipon vähän viileämmälle, mutta ei se nyt liikaakaan ole, varsinkin jos sattuu olemaan viileää tuulta.
Leikkivällä ja liikkuvalla ne asteet on +15 eli ihan liikaa.
Aivan järjettömästi 2 pipoa? Kurahanskst? Kumisaappaat?
Älyttömän hiostavaa js täysin turhaa.
Seitsemän vuoden pukeutumisen jälkeen ilmastonmuutos on tehnyt tehtävänsä ja Kaamasen korkeudellakin kasvaa avkadopuita. Toivottavasti myös muistaa sataa.
Meidän 7v kekkaloi eilen illalla kavereiden kanssa ulkona vielä ohuissa sisähousuissa ja ohuessa pitkähihaisessa.
Hupparin/takin ottaa mukaan käskystä, mutta auki se on tai riisutaan, kun leikit alkaa.
Oli kuulemma kuuma. Tämä mielipide tosin esitettiin sellaisella draamalla, että lienee vaan jostain oppinut, että on hienoa olla kylmällä kuumissaan pikkuvaatteissa.
Mutta samapa tuo minulle, kai routa porsaan kotiin ajaa.
Jos lähdetään vaikka kauemmas metsään, minä määrään vaatteet.
Täällä on 8 astetta lämmintä. 7-vuotiaalla on tällä hetkellä pihalla ulkotakki ja ulkohousut ilman ylimääräisiä välikerroksia, Näiden päällä vuorittomat kurahousut. Kumisaappaat ja tavalliset sukat jalassa. Ohuet lapaset ja kurarukkaset. Trikoopipo päässä. Kauluri.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän sitä pärjättiin ennen nettiä? Mistä tiedettiin että mitä vaatteita lapsille päälle mihinkin keliin? Käytettiin sitä maalaisjärkeä, luulisin. Ihmettelen vaan kun näitä vastaavia kyselyjä tulee joka päivä.
Hyvä että uskallat kysyä mieltäsi ihmetyttäviä asioita! Onneksi on netti niin voit kysyä muilta mielipiteitä, samoin kuin ap tekee! Mielestäni on kiva että voi jutella ja kysellä miten muut tekee. Aina voi oppia jotain uutta tai saada uusia näkökulmia :)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on 8 astetta lämmintä. 7-vuotiaalla on tällä hetkellä pihalla ulkotakki ja ulkohousut ilman ylimääräisiä välikerroksia, Näiden päällä vuorittomat kurahousut. Kumisaappaat ja tavalliset sukat jalassa. Ohuet lapaset ja kurarukkaset. Trikoopipo päässä. Kauluri.
Aivan älyttömästi noi pipot, kaulurit ja kuravaatteet ja saappaat.
Miksi ihmeessä???
Mulla vähän nuoremmat lapset mutta samanlailla pukisin kuin ap, jos on vielä tuulista.
Ihan sopivalta vaikuttaa. VK-vaatteilla varmasti pärjää kun liikkuu kuitenkin, ei toppaa vielä kannata laittaa.