Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät naapurit tervehdi?

Vierailija
12.02.2014 |

Ihmetyttää kovasti, muutin kuukausi sitten uuteen vuokra-asuntoon. Tervehdin yleensä rapussa vastaantulevia naapureita hymyillen, koska mielestäni se nyt vaan kuuluu hyviin tapoihin. Suurimmaksi osaksi ajasta saan vaan mulkaisun vastaukseksi ja käännetään katse muualle.

Olen ihan suomalainen normaali työssäkäyvä nainen ja mitään meluakaan en pidä. Miksi ihmeessä näin jäinen vastaanotto?

Tervehdittekö te yleensä naapureita, ja mikä on syynä jos et?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ovat vähän hitaita ja miettivät, asutko talossa vai oletko joku kylähullu? Itse en oma-aloitteisesti tervehdi vieraan näköisiä ihmisiä, mutta vastaan kyllä tervehdykseen.

Vierailija
2/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä haiset/olet muuten ällöttävä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tervehdi ennenkuin olen varma, että vastaantuleva on talon asukas.

Vierailija
5/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 16:52"]

Jos ne ovat vähän hitaita ja miettivät, asutko talossa vai oletko joku kylähullu? Itse en oma-aloitteisesti tervehdi vieraan näköisiä ihmisiä, mutta vastaan kyllä tervehdykseen.

[/quote]

No en minäkään jokaista vastaantulevaa tuntemattoman näköistä, mutta olen kyllä alkanut tunnistamaan ne samat naamat jotka tulee jatkuvasti vastaan. Ehkä he sitten eivät tunnista minua ja ajattelevat minun olevan joku hullu talonasukin vieras..

ap

Vierailija
6/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu tervehtiä, se ei maksa mitään. 

Vierailija
7/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin kaikkia rapussa vastaantulevia. 

Yleensä ihmiset eivät tervehdi koska heillä ei ole käytöstapoja tai koska he eivät pidä ihmisistä. 

Vierailija
8/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 16:52"]

ehkä haiset/olet muuten ällöttävä?

[/quote]

Joo siitä varmasti onkin kyse!

En polta ja olen mielestäni ihan normaali, en ällöttävä.

ap

Vierailija
9/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko naapureita tervehtiä kaupungilla?

Vierailija
10/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tervehdin rappukäytävässä jokaista vastaantulijaa, näyttipä sitten naapurilta, siivoojalta, pizzakuskilta tai postinkantajalta. 

Vierailija
11/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mitä? Äly hoi, älä jätä.

Moi vaan sullekin! Kuolitko?

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 16:54"]

Minä en tervehdi ennenkuin olen varma, että vastaantuleva on talon asukas.

[/quote]

Vierailija
12/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan suomalainen tapa vähän joka paikassa, ei kannata ottaa henkilökohtaisesti.

Vierailija
13/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstapojen puutetta.

Tervehdin naapureita ja vastaan tervehdyksiin, koska se on kojteliasta. Enempi kanssakäyminen ei kiinnosta, mutta jos joku naapuri nyt alkaa juttelemaan säästä vaikka hississä niin kyllä mä muutaman sanan voin vaihtaa ilman että alkaa ahdistaa. Tervehdin myös silloin jos törmään rapussa esim. siivoojaan, postinkantajaan tms.

Vierailija
14/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöihin muodostuu oma tervehtimisen kulttuurinsa, tai tervehtimättömyyden. Joissain taloissa vaan on tapana tervehtiä, joissain ei. Vanhojen asukkaiden toiminta opettaa sitten uudet tulijat tavoille. Ei liity sinuun henkilökohtaisesti ettei sinua tervehditä.

Itse tervehdin kyllä naapureita kaikissa paikoissa. Jos eivät vastaa, en ota paineita, enkä varsinkaan naisellisesti ala miettiä että mikä minussa on vikana. Omapa on valintansa, minä silti tervehdin.

Vierailija
15/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan parasta olisi sitten lopettaa tämä moikkaaminen ja vastata vain jos toinen tervehtii ensin. Tuntuu vaan vähän juntilta mennä rapussa katse maahan painettuna toisten ohi..

ap

Vierailija
16/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 16:47"]

Ihmetyttää kovasti, muutin kuukausi sitten uuteen vuokra-asuntoon. Tervehdin yleensä rapussa vastaantulevia naapureita hymyillen, koska mielestäni se nyt vaan kuuluu hyviin tapoihin. Suurimmaksi osaksi ajasta saan vaan mulkaisun vastaukseksi ja käännetään katse muualle.

Olen ihan suomalainen normaali työssäkäyvä nainen ja mitään meluakaan en pidä. Miksi ihmeessä näin jäinen vastaanotto?

Tervehdittekö te yleensä naapureita, ja mikä on syynä jos et?

[/quote]

Erehdyin kerran tervehtimään naapurissa asuvaa hapannaamahuoraa. Joo se on mun lempinimi sille. Olin juuri muuttanut rivariin ja olin ihan onnessani, tein lumitöitä sinä rappuni edustalla kun tää ämmä hiippaili viereiseen asuntoon. Hihkaisin iloisesti että terve naapuri, muutin juuri tähän seinän taakse aika kiva talo! Niin hapannnaamahuora kivahti: Haista huora vittu.

Ämmän aviomies oli vuorossa seuraavan kerran, ja tervehdin sitä, tosin matalammalla profiililla, niin ukko murahti vaan jotain että perseestä.

Jee tervetuloa. Jäi traumat. En tervehdi enää ketään.

Vierailija
17/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 16:59"]

Mä tervehdin rappukäytävässä jokaista vastaantulijaa, näyttipä sitten naapurilta, siivoojalta, pizzakuskilta tai postinkantajalta. 

[/quote]

Mä tervehdin myös kaikkia, jopa pihalla liikkuvia. Ehkä joku tutkimusretkellä oleva murtovaras pelästyy mua ja jättää meidän talon väliin... Suurin osa asukkaista tervehtii myös samalla tavalla. Olen opettanut lapsetkin tervehtimään.

Vierailija
18/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan tervehdi siivoojaa. Siivoojat on niin wt.

Vierailija
20/23 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on oikeesti säälittävää metsäläiskansaa. Tervetuloa vaan päiväkotien eteisiin, kun lapsia saat. Siellä taas korostuu vanhempien syvä sivistyneisyys, kun ne tervehtimiset ja small-talkit nyt ON vaan niin ylivoimaisia että.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä