Onko sopivaa viedä hautalyhtyyn punainen kynttilä?
Tuleeko ihmisille mielleyhtymä punaisiin lyhtyihin😄
Kommentit (40)
Kyllä ne hyvin sopivat kommunistien haudoille! Ei luterilaisille tai edes vapaa-ajattelijoille.
Minä haluaisin punaisen, lilan tai vihreän kynttilän, eikä varsinkaan mitään perinteistä platkua, mitään sanomatonta valkoista ja mitä muilla on 🤗 Kun en ole eläessänikään ollut tavanomaisuuden ja perinteiden noudattaja 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä saat läheisesi haudalle viedä minkä värisen kynttilän tykkäät. Ei kuulu muille.
Suomessa yleensä noudatetaan hyvää makua näissä haudan koristeluissa. Toki olen nähnyt haudan, jolle raahattiin kaiken maailmaan enkelisälää ja vilkkuvia värikkäitä Fairy lightseja.
"Väärin surtu!"
Kun täällä nyt elossa vielä ollaan, niin voisiko sitä edes yrittää sietää erilaisia ihmisiä kuin itse on. Elä ja anna elää.
Minä vien aina ruskean. Ei minulla ketään tuttua tai sukulaista hautausmaalla ole, mutta vien satunnaiselle haudalle. Jos josku haudatun läheinen ihmettelee, että keneltä, niin siinä ihmettelee.
Vierailija kirjoitti:
H u o r i l l e punaisia kynttilöitä.
😍🥰😘 Onko rakkautesi kohde.
Miettikää edesmenneen kitaristi Alex Laihon hautaa ja tulkaa sitten ulisemaan vääränvärisistä kynttilöistä.
Luulisin Laihon upean hautakiven suunnittelijaa harmittavan, kun haudalle viedään kaikenlaista roinaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kävisi?
Punaisten lyhtyjen katu tulee mieleen, ei oikein soveliasta.
Katolisissa kirkoissa Marialle sytytetään punainen kynttilä. Punainen sopii, mutta esim pinkki ei.
Vainaja ei enää voi loukkaantua ja jos uskoo siihen, että hän näkee sinut jostain ajan ja olemassa olon takaa niin eiköhän tärkein asia ole se, että muistit häntä ja yhteistä aikaanne.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää edesmenneen kitaristi Alex Laihon hautaa ja tulkaa sitten ulisemaan vääränvärisistä kynttilöistä.
Luulisin Laihon upean hautakiven suunnittelijaa harmittavan, kun haudalle viedään kaikenlaista roinaa.
Käyppä Jim Morrisonin haudalla Pariisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kävisi?
Punaisten lyhtyjen katu tulee mieleen, ei oikein soveliasta.
Eihän punaisen kynttilän valo edes ole punaista.
Ihan turhaa saastetta minkä väriset vaan aidot ja ledit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä saat läheisesi haudalle viedä minkä värisen kynttilän tykkäät. Ei kuulu muille.
Suomessa yleensä noudatetaan hyvää makua näissä haudan koristeluissa. Toki olen nähnyt haudan, jolle raahattiin kaiken maailmaan enkelisälää ja vilkkuvia värikkäitä Fairy lightseja.
"Väärin surtu!"
Kun täällä nyt elossa vielä ollaan, niin voisiko sitä edes yrittää sietää erilaisia ihmisiä kuin itse on. Elä ja anna elää.
Maan povesta nousee palstamamman kiukkuinen sielu, joka rankaisee väärin surevia kansalaisia.
Kukin tavallaan. En tiedä miksi se haittaisi?
Vien itse vain valkoisia. En tiedä mitä punainen väri symboloi mutta en halua sellaista sinne viedä.
Jouluisin olen tavannut viedä punaisen kynttilän. Muulloin valkoisen. Nytkin on viime joulusta jäljellä muutamia punaisia kynttilöitä.
Helsingissä näkyy punaisiakin.