Miksei ihminen ole rakentanut massiivista suihkumoottoria, jolla voisi hallita maapallon pyörimistä?
Kommentit (22)
Ei tarvitse, koska Teräsmies voi halutessaan lentää nopeasti maapallon ympäri ja siten hidastaa tai nopeuttaa pyörimistä, jopa kääntää kelloa taaksepäin.
Koska Chuck Norris on jo keksitty.
No ensinnäkään pyörimisen muuttaminen ei ole viisasta.
Toisekseen jos yrität muuttaa maapallon liikettä, tarvitset energiamäärän johon ei atomipommitkaan ole riittäneet. Maapallon massa on 5,972E24 kg. Jos sen liikkeelle haluaisi saada pienenkin kiihtyvyyden muuhun suuntaan kuin olemassaolevien liikeratojen mukaan tarvisi se massaa vastaavan voiman.
Voit kokeilla energiaperiaatteen laskukaavalla minkälaisen voiman tarvitset saadakseen 5972000000000000000000000 kg massan liikkeelle. Minkähän verran menisi pieneenkään liikkeeseen polttoainetta? Ja kuinka paljon isoimpia laivoja isompi pitäisi moottorin olla joka liikuttaisi maapalloa. Millä se kiinnitettäisiin maankuoreen niin, että kiinnitykset kestäisivät?
Minua alkoi kiinnostaa että haluaisitko maan pyörivän nopeammin vai hitaammin, ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Minua alkoi kiinnostaa että haluaisitko maan pyörivän nopeammin vai hitaammin, ja miksi?
Viikolla päivät voisi olla lyhytmpiä ja viikonloput voisi olla venytetyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo liittyy maapallon pyörimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo liittyy maapallon pyörimiseen.
Jos oikein tarkkaan mietit, niin kellolla ja maapallon pyörimisliikkeellä on joku yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos EK tai hallitukset saisi päättää, viikonpäivät varmaan pitenisi ja toipumisaika olisi minimoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos EK tai hallitukset saisi päättää, viikonpäivät varmaan pitenisi ja toipumisaika olisi minimoitu.
Sipilän hallitus olisi ehkä tehnytkin näin, mutta sitten olisimme äänestäneet tyttöhallituksen kääntämään senkin asian päälaelleen.
Mitenköhän kävisi unirytmien jos vaihtelu olisi jatkuvaa viikottaista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häkämies säätäisi sunnuntain hurahtamaan vartissa ohi. Lauantai olisi tietysti vielä työpäivä.
Tarvittavan suihkumoottorin pitäisi olla niin tehokas, että se veisi kaikki maapallon energiavarannot ja se olisi niin äänekäs, ettei kukaan nukkuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipilän hallitus olisi ehkä tehnytkin näin, mutta sitten olisimme äänestäneet tyttöhallituksen kääntämään senkin asian päälaelleen.
”Tyttöhallitus” on puhunut tekevänsä kaikenlaista, vaan eipä Marinin Yhdysvalloissa pitämästä puheesta yksikään asia ole oikeasti toteutumassa. Marinin hallitus on niin perinteinen poliitikkohallitus kuin vain voi olla. Lupaa kaikkea, mutta teot jäävät kuulijoiden vastuulle.
Eikös tämä hanke ollut mukana siinä Kulmunin avaruusohjelmassa?
Vierailija kirjoitti:
Tarvittavan suihkumoottorin pitäisi olla niin tehokas, että se veisi kaikki maapallon energiavarannot ja se olisi niin äänekäs, ettei kukaan nukkuisi.
Jo käynnistämisessä taitaisi syntyä sellaiset maanjäristykset, ettei perinteisiä taloja voisi rakentaa. Kiihtyessä ennen näkemättömät tsunamit iskisi yhdelle puolelle rannikoita ja hidastuessa vastakkaiselle. Olisikohan alpeilla turvassa niiltä tsunameilta? Norjassa ne kapuaisivat rantavaltion vuorenrinteitä korkealle.
Jos sillä voisi kiihdyttää ja hidastaa, olisiko moottorit pyörivät vai pitäisikö molempiin suuntiin rakentaa omat moottorit?
Vierailija kirjoitti:
Kiihdytys ja hidastus tietenkin silloin, kun meillä on päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiihdytys ja hidastus tietenkin silloin, kun meillä on päivä.
Silloin, kun meillä on päivä iso osa maailmaa yrittää nukkua. Kenen päivällä se tapahtuisi?
Jos moottorit olisi ilmakehässä taitaisi ilmamassat lähteä pyörimään ympäri pallon paljon ennen kuin maapallo alkaa liikkua. Verratkaa vaikka suihkukoneen kiihdytystä kiitoradalla. Ensin suihku puhaltaa tosi lujaa niin, että autotkin lentää takaa pois ja vasta sen jälkeen se lähtee hiljalleen liikkeelle.
Jatka miettimistä, saatat keksiä vielä jotain.