Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako terapeutti koskettaa potilasta?

Vierailija
30.10.2020 |

Sain paniikkikohtauksen istunnon aikana ja terapeutti silitteli selkääni. Kysyi luvan että saako koskea ja annoin luvan. Oliko väärin toimittu vai ok? Suhteemme on muuten "asiallinen"

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kuuma mies terapeutti ja sinä nainen?

Vierailija
2/30 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kysyi luvan, niin onhan se ok. Juuri vaikka olkapään koskettaminen, kun "padot aukeaa" tms. on mielestäni sallittua ja lohduttavaa. Tietenkin on toisenlaista koskettamista, mikä ei missään tapauksessa ole oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
4/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan oikeasti käy jossakin terapeutilla, kuulostaa sairaalta.

Vierailija
5/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, paitsi nyt epidemia-aikaan se ei ole suositeltavaa. Oma terapeuttini halasi minua yleensä jokaisen istunnon aikana, mutta epidemian alettua kertoi että pitää nyt toistaiseksi turvavälin.

Vierailija
6/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se yksi tyty ollut välillä alasti terapeutin luona ja myös naivat istuntojen päätteeksi. Menivät kai naimisiinkin, mutta erosivat myöhemmin :(

Vierailija
7/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se yksi tyty ollut välillä alasti terapeutin luona ja myös naivat istuntojen päätteeksi. Menivät kai naimisiinkin, mutta erosivat myöhemmin :(

Niin vanhempi mies, joka oli pitänyt naista myös sylissään terapian aikana. Ilmeisesti jatkaa toimintaansa vieläkin.

Vierailija
8/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu potilaasta, tietenkin. Meille on jo vuosia ollut ihan tavallista, että terapeutti voi just silittää/taputtaa selkää tai pitää kädestä kiinni, kun käsitellään hankalampaa aihetta. Usein halaammekin istunnon päätteeksi. Tai nyt korona-aikaan ollaan tietysti pidetty etäisyys.

Vierailija
9/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutin ei kuulu koskea potilaaseen.

Vierailija
10/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on muuten asiakas, ei potilas.

Vierailija
11/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, paitsi nyt epidemia-aikaan se ei ole suositeltavaa. Oma terapeuttini halasi minua yleensä jokaisen istunnon aikana, mutta epidemian alettua kertoi että pitää nyt toistaiseksi turvavälin.

Minä en ihan nyt allekirjoita näitä ”halailijaterapeutteja”. Koskemattomuudelle on syynsä. Tuollainen toistuva halailu tuo aina mukanaan mahdollisuuden alitajuiseen seksuaaliseen vireeseen - ihan vaikka tarkoitus olisi kuinka viaton. Ja kyllä, seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta.

Vierailija
12/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin vanhempi mies, joka oli pitänyt naista myös sylissään terapian aikana. Ilmeisesti jatkaa toimintaansa vieläkin.

Uhreja oli useita.

Vierailija
13/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ihan nyt allekirjoita näitä ”halailijaterapeutteja”. Koskemattomuudelle on syynsä. Tuollainen toistuva halailu tuo aina mukanaan mahdollisuuden alitajuiseen seksuaaliseen vireeseen - ihan vaikka tarkoitus olisi kuinka viaton. Ja kyllä, seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta.

Tämä. Kun manipulointi halutaan viedä astetta syvemmälle, otetaan tehokeinoksi läheinen kosketus. Se on silkkaa julmuutta roolileikissä, josta _maksetaan_.

Vierailija
14/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisistä.

Vierailija
15/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halailijoista tulee ilmoittaa Valviraan. Ei kuulu psykoterapiaan halailu. Liekö jotain sairaanhoitajia toimimassa terapeuttina kun ovat noin epäammattimaisia

Vierailija
16/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisistä.

Ei riipu. Kyseessä on _hoitosuhde_, jossa koskettelulla tehostetaan manipulointia.

Vierailija
17/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halailijoista tulee ilmoittaa Valviraan. Ei kuulu psykoterapiaan halailu. Liekö jotain sairaanhoitajia toimimassa terapeuttina kun ovat noin epäammattimaisia

Jos julkiterhikistä löytyy ”halailijaterapeutteja”, on kyseessä ilmoituksen paikka.

Vierailija
18/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisistä.

Ei riipu. Kyseessä on _hoitosuhde_, jossa koskettelulla tehostetaan manipulointia.

Voi herranjestas. Olen käynyt kohta 15 vuotta samalla terapeutilla. Mitään seksuaalista siinä ei ole. Hän saa paniikkikohtaukseni hellittämään tuolla koskettamisella. Tilannetajuinen siis ja osaa lukea ihmistä. Mitään manipulointia siinä ei ole vaan auttamista ja tukemista. Suomalaisten suhtautuminen fyysiseen kosketukseen on omituinen.

Vierailija
19/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sairaanhoitajat ees halaile terapeutteina tai normihoitsun työstä puhumattakaan?

Vierailija
20/30 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisistä.

Voi herranjestas. Olen käynyt kohta 15 vuotta samalla terapeutilla. Mitään seksuaalista siinä ei ole. Hän saa paniikkikohtaukseni hellittämään tuolla koskettamisella. Tilannetajuinen siis ja osaa lukea ihmistä. Mitään manipulointia siinä ei ole vaan auttamista ja tukemista. Suomalaisten suhtautuminen fyysiseen kosketukseen on omituinen.

Ja sinä maksat tuosta kosketuksesta? Siksikö saat paniikkikohtauksen siellä?

Ei helvetti 😳